תוצאות מעורבות לפרטנר: ההכנסות עלו ב-12% בעוד שהרווח הנקי ירד ב-25%

הכנסות החברה עמדו ברבעון הראשון של 2011 על 93 מיליון שקלים והרווח הנקי הגיע ל-254 מיליון ● הסיבה העיקרית לקיטון ברווח הנקי היא הירידה בדמי הקישוריות, שנכנסה לתוקף בתחילת השנה ● הרווח התפעולי של פרטנר ירד ב-11%

פרטנר רשמה ברבעון הראשון של 2011 עלייה של 11.6% בהכנסות לעומת ירידה של 24.6% ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה חברת הסלולר.

הרווח נקי של החברה הסתכם ב-254 מיליון שקלים לעומת 337 מיליון ברבעון הראשון של 2010. בנטרול תרומתה של 012-סמייל לרווח הנקי של פרטנר הסתכם זה ב-248 מיליון שקלים. נראה, כי הסיבה העיקרית לירידה ברווח הנקי של פרטנר היא הורדת דמי הקישוריות, שבוצעה בתחילת השנה. הכנסות החברה עמדו ברבעון על 1.771 מיליון שקלים בהשוואה ל-1.587 מיליון. תרומתה של 012-סמייל להכנסות הסתכמה ב-93 מיליון שקלים. בנטרול תרומה זו הסתכמה העלייה בהכנסות ברבעון הראשון של 2011 ב-6.2%.

מחלוקת ההכנסות עולה, כי פרטנר שלשלה לכיסה 1.21 מיליארד שקלים מתחום השירותים. מדובר בירידה של 10.88% אל מול 1.36 מיליון. הכנסות ממכירת ציוד הסתכמו ב-559 מיליון שקלים – זינוק של 146.3% בהשוואה ל-227 מיליון. הגידול החד נובע בעיקר ממכירת ציוד קצה, כמו גם מהעלייה בהכנסה הממוצעת למכשיר, ובעיקר הטלפונים החכמים.

הרווח הגולמי של פרטנר הסתכם ברבעון הראשון של 2011 ב-583 מיליון שקלים, המהווים ירידה של 6.9% מ-626 מיליון ברבעון הראשון של 2010. הרווח הגולמי השולי עמד על 34.6% לעומת 39.45%. הרווח התפעולי הרבעוני הגיע ל-400 מיליון שקלים – קיטון של 11.3% מ-451 מיליון. ה-EBITDA הרבעוני עמד על 585 מיליון שקלים, כאשר תרומתה של 012-סמייל עמדה על 23 מיליון. בנטרול תרומה זו, ירד ה-EBITDA ב-9.2% בהשוואה ל-619 מיליון שקלים. הוצאות המימון נטו הגיעו ברבעון ל-59 מיליון שקלים לעומת מיליון שקלים.

מספר המנויים נטו של פרטנר גדל במהלך הרבעון ב-26 אלף ל-3.19 מיליון.

הנהלת החברה הודיעה שתחלק דיווידנד של 1.35 שקלים למניה, בסכום כולל של כ-210 מיליון שקלים.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, אמר בהתייחסו לתוצאות הרבעון, כי הן "משקפות את ההשפעה של ההפחתה בדמי הקישוריות ושל כניסתם לתוקף של התיקונים הצרכניים החדשים, שהביאו להגברת התחרות בשוק הסלולר. רמת התחרות צפויה להתעצם אף יותר בחודשים הבאים בעקבות כניסתם של מפעילים וירטואליים (MVNO) ושני מפעילי UMTS נוספים".

"במהלך החודשים האחרונים נערכה פרטנר למציאות חדשה זו במספר תחומים", הוסיף גלברד. "הגדלנו את כוח האדם במוקדי שירות הלקוחות שלנו ב-25% והתחלנו את מהלך שדרוג מערכות ה-CRM והבילינג, בכדי להביא לשיפור ביעילות הפנימית ובזמן התגובה לשינויים בשוק. כמו כן, השקנו תוכניות תעריפים חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים