טבע הטמיעה מערכת לניהול פרויקטי IT של CA; ההיקף הכספי: מאות אלפי שקלים

המערכת שהוטמעה, CA Clarity PPM, מהווה פתרון מרכזי ואחיד לניהול פרויקטי IT, ניהול שירותי ה-IT, משאבי המיחשוב וניהול דרישות ועלויות ה-IT הנובעות מההשקעות השונות במיחשוב בחברת טבע ● השלב הראשון של הפרויקט החל בסוף 2009, ובימים אלה נשלם השלב השני שלו

מערך ה-IT של חברת טבע הטמיע מערכת של CA לניהול פרויקטי IT ולהצגת מצאי ה-IT בחברה. השלב הראשון של הפרויקט החל בסוף 2009 והסתיים באפריל 2010, ובימים אלה נשלם השלב השני שלו. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

המערכת שהוטמעה, CA Clarity PPM (ר"ת Project Portfolio Management), משמשת מאות אנשי מיחשוב בטבע, בארץ ובעולם. מדובר במערכת מרכזית ואחידה לניהול פרויקטי IT, ניהול שירותי ה-IT, משאבי המיחשוב וניהול דרישות ועלויות ה-IT הנובעות מההשקעות השונות במיחשוב בענקית התרופות. המערכת משפרת את איכות קבלת ההחלטות בטבע ומבטיחה שההשקעות השונות נמצאות בהלימה עסקית עם האסטרטגיה הארגונית של החברה. עוד מביאה המערכת לשיפור התכנון והמימוש של פרויקטי IT ותוכניות עבודה מורכבות.

בשל הטמעת המערכת, יכולים אנשי ה-IT של טבע לבחור טוב יותר את ההשקעות הנכונות במיחשוב לגווניו – פרויקטים, יישומים ומוצרים – לנהל נכון משאבי מיחשוב יקרים, כמו גם לטייב את קבלת ההחלטות בקיצוץ עלויות המיחשוב ולהוכיח את הערך הנוצר לארגון כתוצאה מהחלטות מסוימות בנושאי מיחשוב.

לדברי יקי אלמוזנינו, ראש מערך המידע של מערך הייצור בטבע, הצורך בהטמעת המערכת נבע בשל ריבוי האתרים שבהם פועלת החברה בעולם, שמספרם עומד על עשרות רבות ב-60 מדינות, לצד העובדה שטבע היא רוכשת סדרתית של חברות. עובדה זאת, הסביר, מביאה לצורך בהאחדת מערכות המיחשוב ותהליכי העבודה של החברות הנרכשות עם אלה של טבע. עוד ציין אלמו זנינו, כי בשל הטמעת המערכת "אנחנו מסוגלים לקבוע את אסטרטגיית מערכות המידע שלנו, להבין מה קיים באתרים השונים, לבנות את תוכנית העבודה העתידית על בסיס נתונים אלה ולתקשר הכול בצורה שקופה ומהירה לכלל האתרים".

הוא הוסיף, כי בעזרת המערכת שהוטמעה "ביכולתנו לדעת טוב יותר מהן מערכות המיחשוב שיש בחברות הנרכשות, ולאחר מכן לקבוע אילו מערכות תוחלפנה במערכות ה-IT הקיימות בטבע ואילו מערכות קיימות נשאיר לעבוד באופן עצמאי, תוך יצירת ממשקים למערכות שלנו".

אלמוזנינו ציין, כי בשלב הראשון בפרויקט נסרקו כל פתרונות המיחשוב הקיימים בחברת טבע, והוכנסו לתוך המערכת. כך, אמר, יש כעת במערכת כ-200 פתרונות מיחשוב ראשוניים, שלגביהם נקבעה כבר מדיניות. הוא ציין, כי המערכת מסייעת בנוסף לאישור ולניהול פרויקטים, כמו גם לשיתוף אנשי ה-IT השונים בסטטוס התקדמותם. אלמוזנינו הוסיף, כי המערכת מסייעת גם לניהול הסיכונים, המשאבים ולניהול התהליכים הכרוכים במיחשוב.

"בטבע יודעים לתכנן שנים קדימה את פיתוח שיווק וייצור התרופות, וכעת אנחנו עושים אותו הדבר גם ב-IT", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים