בית המשפט הורה לסמסונג למסור אבות טיפוס לאפל

שופטת בבית משפט פדרלי בארצות הברית קבעה, כי על סמסונג למסור לאפל בתוך כחודש אבות טיפוס של חמישה טלפונים חכמים ומחשבי לוח שעדיין לא הושקו ● היא דחתה את טענתה של סמסונג שלפיה מתן גישה לאפל למוצרים אלה תיצור יתרון תחרותי לא הוגן ● ההחלטה ניתנה במסגרת תביעה שהגישה אפל נגד סמסונג על הפרת זכויות בפטנטים

סמסונג (Samsung) ספגה מפלה בתביעה על הפרת זכויות בפטנטים שהגישה נגדה אפל (Apple): לוסי קוך, שופטת בבית המשפט הפדרלי האמריקני בסן חוזה, הורתה לחברה למסור לאפל אבות טיפוס של חמישה טלפונים חכמים ומחשבי לוח שעדיין לא הושקו. בתנאים רגילים היה בית המשפט מעניק לסמסונג ארכה של שלושה חודשים למסירת אבות הטיפוס, אך השופטת קבעה, כי מאחר שיש לטענותיה של אפל בסיס איתן לכאורה, יהיה על סמסונג למסור את אבות הטיפוס בתוך 30 ימים.

"אפל הציגה טיעונים מבוססים, שמחייבים גילוי מוגבל אך מהיר", קבעה השופטת. "על אף שאפל לא הגישה עדיין בקשה לצו מניעה ראשוני, נקבע בפסקי דין, כי יש הצדקה למסירה מהירה, על מנת לאפשר לתובעים לקבוע אם ברצונם לבקש צו שכזה".

תביעתה של אפל נגד סמסונג הוגשה בחודש שעבר, בטענה שסמסונג תכננה ביודעין מוצרים שמחקים את המראה והמבנה של מוצריה – מכשירי iPhone ומחשבי iPad. לטענת אפל, "במקום לחדש ולפתח טכנולוגיות משלה ועיצוב ייחודי לטלפונים חכמים ומחשבי לוח מתוצרתה, בחרה סמסונג להעתיק למוצרים שיש בהם משום הפרת זכויות של הטכנולוגיה של אפל, ממשק המשתמש והעיצוב החדשני שלה".

התביעה נסבה על המכשירים Galaxy S2 ,Galaxy Tab 10.1 ,Infuse 4G ו-Droid Charge. השופטת הורתה לסמסונג למסור גם את האריזות, משום שלטענת אפל, גם בהן יש חיקוי של העיצוב שלה.

בפסק הדין נכתב, כי "העיצוב והמראה של המוצרים העתידיים של סמסונג והאריזות שלהם קשורים קשר ישיר לטענות של אפל באשר לסימניה המסחריים, למיתוג המסחרי ולעיצוב. מאחר שאפל מעלה טענות להטעיית צרכנים וסטנדרטים של 'הצופה הממוצע', הרי שהמוצרים עצמם, והאריזות שבהן הם נמכרים, יהיו במרכזה של כל בקשה לצו מניעה".

בסמסונג, לעומת זאת, טענו שהמוצרים עדיין לא הוכרזו לציבור הרחב וטענו שגישה למוצרים שעדיין לא הושקו תעניק לאפל יתרון תחרותי לא הוגן. בית המשפט דחה טענות אלה.

אפל, מצידה, ציינה שסמסונג חילקה 5,000 דוגמאות של מכשירי Galaxy Tab 10.1 למשתתפים בוועידת המפתחים I/O שערכה לא מכבר חברת גוגל (Google).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    נכון שהפאלפונים דומים...אפל היא מודל חיכוי לכולם...אז מה? אפל פשוט רוצה עוד ועוד כסף ורואה שסאמסונג מושכת את תשומת לב הצרכנים..

אירועים קרובים