אדוונטק הקימה חברה בת להפצת מוצרים; קרן אוריגו – שותפה ברווחיה

החברה החדשה, אדוונטק פרו, תטפל בשיווק, הפצה ומכירת רישיונות של מוצרי התוכנה מבית אדוונטק ● קרן אוריגו השקיעה בחברה לצורך כך שמונה מיליון שקלים ● לדברי זאב ינאי, יושב ראש ומנכ"ל אדוונטק, "ביצענו את ההפרדה על מנת לתאם ולקשר טוב יותר בין פעילות הפצת המוצרים באדוונטק פרו ובין האינטגרציה וביצוע פרויקטים באדוונטק"

אדוונטק ביצעה הפרדה בין פעילויות הפצת המוצרים וביצוע הפרויקטים שלה: החברה הקימה חברה בת בשם אדוונטק פרו, שתטפל בשיווק, הפצה ומכירת רישיונות של מוצרי התוכנה שלה.

בראש החברה החדשה עומד זאב ינאי, יושב ראש ומנכ"ל אדוונטק, ומנהל חטיבת המוצרים בה הוא גדי רחלזון. תחתיה תתבצע גם הפעילות של NessPRO איטליה ו-NessPRO ספרדשתי חברות שאדוונטק רכשה מ-NessPRO ישראל. במקביל, אדוונטק פרו רכשה מאדוונטק את חטיבת המוצרים שלה, תמורת שני מיליון שקלים.

בתוך כך, קרן המנוף אוריגו נכנסה כשותפה ברווחי אדוונטק פרו, לאחר שהשקיעה בה שמונה מיליון שקלים – ארבעה מהם כאיגרת חוב להמרה משתתפת בשיעור של 50% ברווחי אדוונטק פרו (שניתנת להמרה ל-50% ממניות אדוונטק פרו) וארבעת המיליון הנוספים כהלוואה לטווח ארוך, שבגינה זכאית קרן אוריגו לקבל ריבית ואופציות להמרה למניות אדוונטק. ההשקעה נועדה לסייע לאדוונטק בהקמה ובפיתוח של החברה הבת.

השקעה זו אינה הראשונה שמבצעת קרן אוריגו באדוונטק בחצי השנה האחרונה – בדצמבר היא השקיעה בה 15 מיליון שקלים. הקרן, שהוקמה על ידי הממשלה (25% מדינת ישראל, 75% גופים מוסדיים), הלוותה את הכסף ב-8% ריבית, כאשר ההחזר יבוצע במשך כשש שנים.

ינאי אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "יש לחטיבת המוצרים של אדוונטק סינרגיה רבה עם חברות הפצת המוצרים שנרכשו באיטליה ובספרד. בהתאם, הקמנו חברת מוצרים שתכלול את NessPRO איטליה ו-NessPRO ספרד, והעברנו אליה את חטיבת המוצרים מאדוונטק תמורת שני מיליון שקלים". הוא העריך, כי מחזור הפעילות השנתי של אדוונטק יעמוד השנה על כ-170 מיליון שקלים – 90 מיליון מהם בשל פעילותה של אדוונטק ו-80 עד 100 מיליון – בשל פעילותה של אדוונטק פרו.

גדי רחלזון, מנהל חטיבת המוצרים של אדוונטק פרוהוא הוסיף, כי "אדוונטק הייתה יכולה לממן את הרכישה מנס גם ללא ההשקעה של קרן אוריגו, אולם ההשקעה נועדה לחזק את הפעילות בארץ ולאפשר לנו להשיג נציגויות נוספות, כמו גם להגביר את הסינרגיה בין החברה בארץ לחברות באירופה. אנחנו מאמינים שיש צורך בגוף שיווקי שיקשר בין חברות הפיתוח והטכנולוגיה הקיימות בישראל ללקוחות העסקיים הגדולים הקיימים באירופה, כגון בנקים המונים מאות אלפי עובדים או חברות סלולר שיש להן מיליוני משתמשים".

לדבריו, "נס הצליחה להביא מספר רב של מוצרים מישראל ל-NessPRO איטליה ו- NessPRO ספרד. אדוונטק תמשיך ואף תרחיב את הפעילות הזאת. זה הרבה יותר משמעותי לנו, מבחינת צמיחה ורווחיות".

"הנהלת אדוונטק תשקיע משאבים ותהיה מעורבת באופן אישי בפיתוח אדוונטק פרו, בתמיכת ומעורבות קרן אוריגו", אמר.

דייב גל, שותף בקרן אוריגו, אמר, כי "ביצענו לפני כחצי שנה השקעה משמעותית באדוונטק, וההשקעה הנוספת היא חלק מתוכנית העבודה המשותפת של החברה והקרן לשנת 2011, לצורך הרחבת היקפי הפעילות של אדוונטק. זאת, תוך יצירת סינרגיה בין הפעילויות הקיימות ופעילויות חדשות. החברה צומחת, מתייעלת וזכתה באחרונה במכרז מיישמי סאפ (SAP) של משרד הביטחון. מכרז זה אמור להכניס לחברה עשרות מיליוני שקלים בארבע השנים הבאות".

"אנחנו מעוניינים להעמיק את נוכחותנו בתחום ה-IT תוך שיתוף פעולה עם אדוונטק, כפי שביצענו עד היום", ציין גל. לדבריו, "ההשקעה החדשה נועדה בעיקר לתמיכה בפעילות מוצרי התוכנה של החברה בישראל וסיוע בחיבור שבין חברות מוצרי תוכנה ישראליות ללקוחות העסקיים בחוץ לארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים