בראיין האמל, יבמ: "העולם משתנה ובמהירות – מה שמחייב ארגונים לשנות את דפוס העסקים שלהם"

"תשתיות המיחשוב חייבות להתאים עצמן לשינוי הסוחף המתחולל עתה בתעשיות שונות", אמר האמל, סגן נשיא יבמ אירופה, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "עסקים צריכים להתמודד עם אתגרים חדשים שנובעים מהגידול העצום בכמויות המידע והאמצעים המטפלים בו"

"העולם משתנה במגוון דרכים – החל מרשתות חשמל ועד לאספקת מים ולתעשיית הפיננסים. השינוי המהיר הזה מתחולל בעולם מקושר יותר, מה שמביא לכך שארגונים מוכרחים לשנות את דפוס העסקים שלהם. הם פועלים מהר יותר מאי פעם, וקצב השינוי מהיר יותר", כך אמר בראיין האמל, סגן נשיא יבמ (IBM) אירופה, בראיון לאנשים ומחשבים. האמל, העומד בראש קבוצת המערכות והטכנולוגיות של הענק הכחול באירופה, הגיע ארצה בשבוע שעבר ופגש את אנשי החברה ולקוחות.

לדבריו, "ניתן להבחין במהירות השינויים ובדפוסי השינוי גם אצלנו, ביבמ. התפתחנו מהתמקדות שהחלה בעסקים אלקטרוניים ומעסקי אינטרנט. אחר כך דיברנו על תשתיות דינמיות ועל הדור הבא של מרכזי עיבוד נתונים, ועכשיו אנחנו מדברים על מיחשוב חכם יותר, בראייה כוללת".

"בעולם חכם, חברות וארגונים חייבים לאמץ גישה חדשה לתשתיות המידע והתקשורת שלהם כדי ליצור הזדמנויות ועסקים חדשים", קבע האמל. "כמויות הנתונים הולכות וגדלות. כל לקוח וכל עסק מקושרים כיום יותר ויותר – מה שיוצר כמויות עצומות של נתונים. כיום אתה מקליד ומקבל הודעות טקסט. בעתיד תרצה ותוכל לשלוח הודעות וידיאו, מה שייצור כמויות עצומות של מידע. חשוב על טוויטר (Twitter) ועל ניתוח המידע שמועבר במסגרתו".

"עסקים צריכים להתמודד עם אתגרים חדשים שנובעים מהגידול העצום בכמויות המידע והאמצעים המטפלים בו", הוסיף. "כיום יש בעולם יותר מ-32 מיליון שרתים. מספר השרתים גדל בין 2000 ל-2010 פי שישה וכמויות מערכות האיחסון גדלו פי 69. הגידול השנתי של מכשירי קצה המחוברים לאינטרנט מגיע ל-42% וכמויות המידע הנאגר גדלות ב-50% מדי שנה".

אם כך, מה נדרש לעשות?
"דבר ראשון, תשתיות המיחשוב חייבות להתאים עצמן לשינוי הסוחף המתחולל עתה בתעשיות שונות. דבר שני הוא מיטוב של מערכות ומערכת של מערכות. המיקוד הגדול ביותר של ארגונים כיום הוא בחיפוש דרכים לפישוט התשתיות שלהם, שיאפשרו להם לעשות שימוש גדול יותר בנתונים שברשותם. עד 80% מקיבולת המערכות אינם מנוצלים כיום כראוי במקרים רבים. יש למטב את העיבוד והטיפול בנתונים, בעלויות הנמוכות ביותר".

מה לגבי מיחשוב ענן?
"מיחשוב ענן הוא אופן האספקה של שירותים מקושרים ומיטביים. הענן מספק לארגונים את הקישור לאותם משאבים שאינם דרושים להם באופן רצוף, כל הזמן. הוא מספק כלים לניצול המידע. זו גם הדרך שבה נספק משאבי IT. בין אם יבמ תספק משאבים אלה בעצמה – כושר עיבוד, איחסון ועוד – ובין אם תמכור את התשתיות שיאפשרו ללקוחות להקים ענן ולפעול טוב יותר בסביבתו.

לא אכנס לדיון במוצר אחד מסוים, אך אציין במיוחד את מערכות הפריצה לענן – Cloud Burst – שלנו. המערכות משלבות תשתיות חומרה, תוכנה ותקשורת, המאפשרות להן להפוך לעמוד השדרה בתהליך ההקמה של ענן חדש, במתכונת מהירה ויעילה במיוחד.

רוב הלקוחות מתחילים את השיחה איתנו בהודעה שהתקציב שלהם מקוצץ ומוגבל. בבית הספר לרפואה ובית החולים של אוניברסיטת פיטסברג הוכחנו שמיטוב של תשתיות, איחוד שרתים, מאפשרים לחסוך בשורה התחתונה. אתה מקטין את שטח הרצפה, את צריכת האנרגיה, את עלויות רישיונות התוכנה. היעילות מאפשרת לארגון להגיב טוב יותר לשינויים בסביבה העסקית – ולזכות בנתחי שוק חדשים. בפיטסברג איחדנו אלפי שרתים לעשרות בלבד.

השינוי המתחולל עתה סוחף עימו תעשיות שונות ואסור לתת לתשתיות לעכב אותו. בענק הפיננסים סיטיבנק (Citybank) גילו שתהליכי ההקצאה וההגדרה של שרתים חדשים מפגרים אחר קצב העסקים. בעבר נדרשו להם 45 ימים להקמה והקצאה של שרת חדש, נתון שאינו קביל כיום. הדברים בתעשייה הפיננסית משתנים מהר מדי. עבדנו איתם לפישוט התשתיות, וירטואליזציה של שרתים ומערכות – ומשך ההקמה וההקצאה של שרת קוצר לעשרים דקות בלבד".

מהו מקומם של עסקי החומרה ביבמ כיום?
"היינו תמיד חברת חומרה-תוכנה-מו"פ. גם בעידן העולם החכם, קבוצת המערכות והטכנולוגיות (STG) עומדת במרכז העשייה. עדות לכך ניתן למצוא בשנתיים האחרונות בהצגה של השרתים המרכזיים החדשים שלנו, מחשבי POWER, שרתי System x, וברכישות בתחומי האיחסון. אנחנו ממשיכים להתבסס על היכולת שלנו לתרגם חדשנות למוצרים ולפתרונות שמסייעים ללקוחות שלנו להפוך יותר יעילים ויותר גמישים. יבמ היא חברה אחת משולבת במו"פ, שמשקיעה בתחום שישה מיליארד דולרים בשנה, כדי להמשיך ולספק לשוק חדשנות".

מה לגבי המתחרים?
"הגורם המבדל העיקרי בינינו לבינם הוא החדשנות והשילוב. בתחומי החומרה והתשתיות, קיימת דרישה גוברת לשילוב פתרונות. משך 100 השנים של יבמ, העוצמה שלנו תמיד הייתה השילוב הזה. לחבר בין החדשנות מהמעבדות וזו הקיימת בשוק, ולהופכם לפתרון ללקוח. גם עסקי השירותים והייעוץ שלנו משולבים כדי להציע פתרון מקיף ועובד ממקור אחד.

המתחרים שלנו מנסים להדביק אותנו באמצעות רכישות – HP רכשה את EDS ואורקל (Oracle) את סאן (Sun). אבל לנו יש 100 שנות ניסיון בשילוב, שאותן אי אפשר לרכוש בעסקת רכישה בשוק. גם אם ברגע נתון ייתכן שתמצא מוצרים נקודתיים שבהם איננו מובילים – אנחנו תמיד בעמדת הובלה כשמדובר בפתרון משולב".

"בשנות ה- 90' הקרב בשוק היה נקודתי, על מוצרים בודדים, מהירות או קיבולת", סיכם האמל. "בשנות האלפיים, השינוי בתעשיות שונות הוביל לקוחות להחלטה שלפיה הם לא רוצים לעסוק בשילוב מערכות. הם רוצים שיבמ תתכנן ותקים את המערכת שתתפקד על פי צרכיהם, כמקשה אחת שלמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים