ברוך גינדין, גרטנר: הצמיחה של ה-IT בישראל ב-2011 תעמוד על 5%-6% – יותר מאשר בכלל המשק

סך היקף שוק ה-IT יעמוד השנה על 11 מיליארד דולרים, כאשר שישה מיליארד מהם יהיו בענף הטלקום והשאר בתחומי ה-IT המסורתיים - חוזה גינדין, מנכ"ל גרטנר ישראל ● לדבריו, שיעור זה יעבור את הגידול הריאלי של ה-GDP בכלל המשק הישראלי, שבנק ישראל מעריך, כי יעמוד ב-2011 על 3.5% ● לדבריו, "2011 תהיה השנה הקריטית ביותר לגבי המשך הקריירה של המנמ"רים" ● עוד צופה גינדין, כי "עד 2016, מרבית הארגונים יהיו בענן פרטי"

שיעור הצמיחה של שוק ה-IT בישראל ינוע השנה בין 5% ל-6% – כך חוזה ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר (Gartner) ישראל. לדבריו, שיעור זה יעבור את הגידול הריאלי של ה-GDP בכלל המשק הישראלי, שבנק ישראל מעריך, כי יעמוד ב-2011 על 3.5%. על פי התחזית של גינדין, סך היקף שוק ה-IT יעמוד השנה על 11 מיליארד דולרים, כאשר שישה מיליארד מהם יהיו בענף הטלקום, והשאר – בתחומי ה-IT המסורתיים.

גינדין היה המרצה הפותח בכנס השנתי של פורום המנמ"רים והמנכ"לים של אנשים ומחשבים, C3, שנערך בסוף השבוע בסיציליה, איטליה, זו השנה העשירית ברציפות.

הוא אמר, כי "שיעור הצמיחה של ה-IT הגדול מהיקף הצמיחה של ה-GDP הישראלי הוא המשך למגמת ההתאוששות מהמיתון שהיינו עדים לה בשנתיים האחרונות". עם זאת, הוא העריך, כי "מגמה זו תשתנה. שיעור הצמיחה יתאזן ויהיה מקביל לשיעור הצמיחה של המשק". לדבריו, "זו תופעה נורמלית שמראה שהמשק הישראלי כולו חזר לפעילות יציבה ורגילה, בדומה למה שקורה בכל הכלכלות בעולם".

על פי נתוני גרטנר, שווי שוק ההיי-טק הישראלי כולו מוערך ב-66 מיליארד דולרים. בניגוד לשנים קודמות, חלקו של ה-IT אינו דומיננטי, והתחומים המובילים בו, מעבר לטלקום, הם שווקים כגון ביומד. לדבריו, נתונים אלה מעידים על המגמה הכללית שאליה הולך השוק.

בהרצאתו הציג גינדין נתונים נבחרים מתוך הסקר השנתי שעורכת גרטנר, בהשתתפות 1,500 מנהלי מיחשוב בכירים מכל העולם, שעל פיהם הגידול הרב ביותר בהשקעות בשוק ה-IT נרשם ב-2010 בתחום החומרה (9%). ההשקעות בעולם הטלקום גדלו ב-3.4%, ואילו בעולם השירותים – ב-2.9%.

"בסך הכול, המנמ"רים ברחבי העולם הגדילו בשנה שעברה את היקף ההשקעות שלהם ב-IT ב-3.9% לעומת ירידה של כ-5% ב-2009", אמר גינדין. הוא הוסיף, כי "גרטנר צופה שתקציבי ה-IT יגדלו ב-2011, אולם לא ברמה הדו-ספרתית שהיינו רגילים אליה בעבר. המשמעות היא שארגונים בכל העולם מוכנים להוציא פחות כסף על IT והעומס על המנמ"ר נעשה כבד יותר. הוא צריך לעשות יותר בפחות משאבים".

שאלה שחוזרת על עצמה בכל שנה בסקר המנמ"רים שעורכת גרטנר עוסקת במעמדו של המנמ"ר ובאיך הוא תופס את עצמו. גינדין אמר, כי מהתשובות שהתקבלו השנה עולה ש-"תפקידו של המנמ"ר משתנה באופן מהותי. כיום הוא צריך לתת מענה לעובדים בודדים בארגון שיש להם צרכים משלהם, להיות נייד וזמין כל הזמן, בעוד שבעבר, המנמ"רים נתנו מענה למחלקות שלימות או לצרכים כלליים של הארגון, ולא לעובדים בודדים".

בהתייחסו למיחשוב הענן אמר מנכ"ל גרטנר ישראל, כי "עד 2016, כל הארגונים יהיו בענן פרטי, וצפי ההשקעות העולמי בתחום זה יגיע לסכום שיא של 150 מיליארד דולרים". עם זאת, הוא ציין שגרטנר ממשיכה להזהיר ש-"בעולם הענן יש עדיין כאוס מוחלט שמשמעו לא מעט סיכונים. עיקר הבעיה הוא חוסר האמון שקיים בין שחקנים חדשים שנכנסו לעולם הזה, כמו גוגל (Google) ואמזון (Amazon) – שחקנים שהמנמ"רים לא הכירו בעבר וקשה להם להיכנס איתם לפרויקטים גדולים".

גינדין התייחס גם לנושא הרשתות החברתיות ואמר, כי הן "מעסיקות מאוד את המנמ"רים והם מבינים שהם צריכים להיות שם". לראייה, ציין, מרבית המנמ"רים המשתתפים בכנס בסיציליה העדיפו לדון במסגרת הסדנאות שהוצעו ביום הראשון שלו, בהובלתו של אבי שלום מגרטנר ישראל, בנושא הרשתות החברתיות. זאת, אף על פי שהיו להם נושאים נוספים לבחירה.

בסיום דבריו אמר גינדין, כי "2011 תהיה השנה הקריטית ביותר לגבי המשך הקריירה של המנמ"רים. המנמ"ר יהיה חייב לתת תשובה לשאלה האקוטית: מה החזון שלך?"

בכנס המנמ"רים בסיציליה השתתפו גם מרצים אורחים מחו"ל, שהגיעו במיוחד לרגל אירוע זה, ביניהם מוניקה באסו, סגנית נשיא למחקר בגרטנר איטליה, והולגר קלניצ'קיס, מנכ"ל פנסוניק (Panasonic) אירופה, שהיה אורח חברת גטר. כמו כן הרצו בו נציגי החברות הספקיות שפרשו את חסותן על הכנס, ובראשן אופיסופט, שהעניקה לכנס חסות ראשית, במסגרת חגיגות 20 השנים להיווסדה. בין החברות הנוספות שהשתתפו בכנס: דל (Dell), מטריקס, סמסונג (Samsung), מיקרוסופט (Microsoft), סימנטק (Symantec), אמן, טלדור, גטר, APC, One1, אנקור – נציגת נט-אפ (NetApp), אינטרנטי, יעל, נס, CA ,HP, יבמ (IBM), אורקל (Oracle), בינת, Real Commerce, אלכסנדר שניידר, נטווייז (Netwise), כלנית, EMC, קליק וויו (QlikView) והחברה לאוטומציה.

דיווחים נוספים על הכנס יפורסמו במהלך השבוע הקרוב.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לאיטליה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים