אורקל תציע יישום ניתוח לענף הקמעונות

יישום Retail Merchandising Analytics של אורקל משלב בין מודלים מוכנים מראש של נתונים, להקמת מחסן נתונים, לבין לוחות פיקוד מוגדרים מראש, מדדים והפקת דוחות על היבטים שונים של ביצועי הקמעונות ● זהו הראשון בסדרה של יישומים לענף הקמעונות, כמו גם רמז ברור לכך שבאורקל מתכוונים לפעול בדומה לחברות SAS וסאפ ולהציע יישומי ניתוח שהותאמו במיוחד לענפי תעשייה שונים

אורקל (Oracle) הציגה באחרונה כלי נוסף במערך Business Intelligence Applications – יישום Oracle Retail Merchandising Analytics. זהו הראשון בסדרה של יישומים לענף הקמעונות, כמו גם רמז ברור לכך שבאורקל מתכוונים לפעול בדומה לחברות SAS וסאפ (SAP) ולהציע יישומי ניתוח שהותאמו במיוחד לענפי תעשייה שונים.

על בסיס חבילת Business Intelligence Enterprise Edition של אורקל (OBIEE), משלב יישום Oracle Retail Merchandising Analytics בין מודלים מוכנים מראש של נתונים, להקמת מחסן נתונים, לבין לוחות פיקוד מוגדרים מראש, מדדים והפקת דו"חות על היבטים שונים של ביצועי הקמעונות, ובכלל זה מכירות, תפעול חנויות, חילופי מלאי ומגמות רווח. היישום מציע גם ניתוח מודרך שמסייע למנהלים לזהות מלאי שעומד להסתיים ולתכנן הקצאה מחודשת של סחורות או מבצעים שונים.

יישומים מוגדרים מראש מציעים קיצור דרך ותמורה מהירה יותר בהשוואה ליישומים שעל הלקוחות לפתח בעצמם, מהיסוד. ביישומים המוגדרים מראש שילבה חטיבת Oracle Retail ידע ומומחיות והטמיעה את השיטות הטובות ביותר, כפי שבאות לידי ביטוי גם ביישומים האחרים שמציעה החטיבה, ובהם Retek ,Profit Logic ,360 Commerce ו-Advanced Visual Technologies.

מודל הנתונים מייצג נקודת פתיחה חשובה, משום שהוא מבטיח נתונים עקביים ממחסן נתונים ללא תלות במקור מסוים, על בסיס Oracle Exadata או מסד נתונים של אורקל, שמותקנים בחומרה סטנדרטית. זאת, כדי למנוע מצב שבו הקמעונאים מקבלים תשובות שונות ממערכות נפרדות.

"מערכת אחת יכולה לחשב מכירות למטר מרובע בצורה אחד בעוד שמערכת אחרת מחשבת אותו נתון בצורה שונה. מודל נתונים אחיד פותר את הבעיה", אמר דייב דורף, מנהל בכיר לאסטרטגיית טכנולוגיה בחטיבת Oracle Retail.

מאחר שהיישום מבוסס על OBIEE, אפשר להתאים אותו ולהרחיב אותו בעזרת כלים שונים שמשולבים בחבילה (שילוב נתונים, לוח פיקוד, הפקת דו"חות וכלים נוספים). היישום תומך גם באספקת הנתונים למכשירים ניידים, ובהם מכשירי iPhone ומחשבי iPad (בתנאי שמשתמשים בגרסה העדכנית של OBIEE שהוכרזה בתחילת החודש הנוכחי).

מערך היישומים של Business Intelligence כולל 18 יישומים והמקור של רובם הוא במערך Siebel Analytic Applications (חברת Siebel נרכשה על ידי אורקל ב-2005). מאז הרכישה הוסיפה אורקל למערך לפחות ארבעה יישומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים