מחקר: מפתחי היישומים מרוויחים ב-App Store במקרים רבים יותר מאשר בחנות של אנדרואיד

Android Market נמצאת בעמדת נחיתות מול App Store בנתונים רבים - כך עולה ממחקר שערכה חברה הולנדית שמתמחה ביישומים סלולריים ● כך, מרבע מהעותקים המוצעים בחינם בחנות של גוגל הורדו פחות ממאה עותקים ורק שני יישומים עברו בה את רף חצי מיליון ההורדות מאז היווסדה - לעומת שישה יישומים במשך חודשיים בלבד, ורק בארצות הברית

מכרה זהב למפתחים - App Store

היישומים המוצעים בחנות iOS App Store של אפל (Apple) מניבים למפתחים הכנסות במקרים רבים יותר מאשר היישומים המוצעים בחנות Google Android Market של גוגל (Google) – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר ההולנדית Distimo, שמתמחה ביישומים סלולריים.

החוקרים השוו בין חנויות היישומים של אפל וגוגל (בתוספת כמה חנויות יישומים פחות פופולריות) ומצאו, בין השאר, כי Android Market מניבה במקרים רבים תוצאות מאכזבות. כך, משתמשים הורידו פחות ממאה עותקים מ-25% מהיישומים המוצעים בחינם, ומ-79% אחוזים מהיישומים המוצעים בתשלום.

רק שני יישומים המוצעים בחנות של גוגל חצו עד היום את הרף של 500 אלף העותקים ברחבי העולם, בעוד ששישה יישומים המוצעים בחנות של אפל חצו אותו במשך חודשיים – בארצות הברית בלבד.

עוד מציינים החוקרים, כי שיעור התחלופה ברשימות עשרת הגדולים של היישומים המוצעים בתשלום או בחינם בחנות של אפל גבוה בהרבה. הם כתבו בדו"ח, כי "ב-Android Market, רק 26 יישומים הופיעו עד כה ברשימות עשרת הגדולים של היישומים המוצעים בתשלום או בחינם, בהשוואה ל-94 יישומים כאלה ב-App Store". החוקרים מוסיפים שנתון זה יכול להציע הסבר חלקי לביצועי המכירות הנמוכים יותר בחנות של גוגל.

נתונים נוספים מצביעים על כך שמספר המשחקים המוצעים בתשלום בחנות של גוגל שעקפו את רף רבע מיליון ההורדות עמד על חמישה. בחנות של אפל הגיעו עשרה משחקים להישג זה – תוך חודשיים בלבד, ובארצות הברית בלבד.

בניגוד לחנות של אפל, ציינו החוקרים של Distimo, "בחנות של גוגל מוצעים מרבית היישומים בחינם" – גם בשל הקשיים של המפתחים למכור בה יישומים בתשלום. בעוד ש-Android Market מוצעים 71,801 יישומים בתשלום, הרי שב-App Store עומד מספרם על 211,369, על פי הנתונים של Distimo.

עוד ציינה החברה שרק מיישום אחד בחנות של גוגל הורידו הגולשים יותר מ-50 מיליון עותקים. מדובר ביישום המפות של גוגל, שהיא עצמה מציעה בחינם. יישום זה מותקן מראש בכל מכשירי אפל המצוידים במערכת ההפעלה iOS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים