תוכן שיווקי

לקראת אירוע | בחירת פתרון הגיבוי המתאים לארגונך – תנו לנו לעזור לכם

30/05/2011 15:59

מאת ארז בטיש, יועץ טכנולוגיות בכיר בחברת One1Systems

אין ספק כי היום הנושא החם ביום הוא הגנת המידע (Data Protection). לרוע מזלנו, לאחרונה קרו מספר מקרים בהם ראינו חברות חוות אסון של רעידת אדמה, שריפה וכמובן טעויות אנוש אשר העלו הרבה שאלות לאוויר עם הרבה תשובות מבלבלות. הטכנולוגיות רבות על מנת להגן על המידע, החל מגיבוי לקלטות, גיבוי לדיסקים, De-Duplication, רפליקציה בין מערכות איחסון ובין אתרים ועוד.

כאינטגרטור אשר הטמיע עשרות פרויקטים של גיבוי והגנת על המידע אנו מתאימים את הפתרון לצרכי הלקוח, לצורת עיסוקו, זאת בשיתוף של הגדרת RPO (ר"ת Recovery Point Objective – לאיזה נקודת מידע אנחנו חוזרים לאחר שחזור) ו-RTO (ר"ת Recovery Time Objective – תוך כמה זמן נחזור לנקודת השחזור).

לרוב אנו נשאלים על הפתרון המומלץ – Best Practice – שלנו. כמו כל דבר בחיים, אנחנו ממליצים על שילוב של הטכנולוגיות. הבה נדמה לקוח ממוצע בעל מספר שרתים פיזיים ווירטואליים המחוברים למערך איחסון בנוסף על אתר DRP אשר עתיד לקום. תחילה, נבצע סקירה באתר הלקוח ונתאם מדיניות RPO/RTO. אנו נמליץ לשקול לבצע גיבוי לדיסק (B2D) באמצעות טכנולוגיות Data Deduplication אשר מאפשרת ללקוח לצמצם בצורה משמעותית את שטחי האחסון הדרושים לגיבוי ובכך לצמצם עלויות ולשמור מספר רב של גרסאות גיבוי על שטח דיסק קטן משמעותית.

גיבוי בטכנולוגית Deduplication יכול להתבצע ב-3 רמות:

•    Destination Based Deduplication – פעולת ה Deduplication מתבצעת ביעד הגיבוי עצמו, בצורה זו ניתן לשמור כאמור מידע רב על שטח אחסון קטן, היתרון בשיטה זו היא שהיא אינה מצריכה לבצע שינויים במתודולוגיית הגיבוי של הלקוח או לבצע שינויים בתוכנת הגיבוי כלל. דוגמא למוצר המבצע Target Based Deduplication היא משפחת מערכות Data Domain של EMC אשר הינן מובילות השוק בתחום זה.

•    Source Based De-duplication – בצורה זו פעולת ה De-duplication מתבצעת כבר בשרת המקור, השרת שולח את המידע לאחר שביצע את כל פעולות החישוב הנדרשות, בצורה זו כמות המידע אשר עובר לשרת הגיבוי נמוכה בצורה משמעותית ומאפשרת לצמצם בצורה דרמטית את חלון הגיבוי ואת העומסים בקווי התקשורת. דוגמא למוצר המבצע Source Based De-duplication היא משפחת מערכות AVAMAR של EMC אשר מהוות היום את מערכות ה Deduplication היעילות והמתקדמות ביותר בשוק במיוחד לסביבות VMware וירטואליות.

•    Media Server De-Duplication – תהליך ה- De-duplication , מתבצע בשרת המדיה. דוגמא DD-BOOST. גיבוי לדיסק הינה הקו הראשון של מערך הגיבוי והוא אמור לספק את הגיבויים היומיים וכן את המידע לשחזור לטווח הזמן הקרוב והבינוני (אם כי היום ניתן אפילו לשמור מידע לשנים על מערכות גיבוי לדיסק). אנו נבצע ניתוח מעמיק של סביבת הלקוח על מנת להבין איזה פתרון הוא הטוב ביותר, גיבוי ברמת Target או Source או אולי שילוב של שתי הטכנולוגיות.

לאחר שבוצע גיבוי לדיסק אנו נגדיר שכפול של הגיבוי לקלטות למטרות ארכיון ושמירה לטווחי זמן ארוכים יותר, בנוסף אנו נמליץ ללקוח לבצע שכפול נתונים ממערכת האחסון שלו לאתר DR או לחלופין לבצע שכפול נתונים של המידע במערכות הגיבוי לאתר ה DR, מערכות הגיבוי של EMC תומכות כולן בשכפול נתונים לאתר DR. שכפול נתונים לאתר DR הינו הפתרון היעיל ביותר במקרה של קטסטרופה כגון שריפה או הצפה אשר לרוב גורמות לאיבוד מידע כללי באתר הראשי.

לסיכום, ישנם שיטות רבות לביצוע גיבוי יעיל וחכם ואין סביבת לקוח אחת הדומה לשנייה, יש לבצע ניתוח מעמיק ככל האפשר של סביבת הלקוח יחד עם התחשבות בתקציב ודרישות ה RPO ו RTO שהגדיר הארגון ומשם לגזור את הפתרון המתאים.

אירועים קרובים