אינטל הציגה קטגוריה חדשה של מחשבים ניידים – עם מאפיינים של טאבלטים

"מדובר במחשבים בעלי חיבור קבוע ותגובה מהירה - כמו מחשבי לוח, דוגמת iPad", אמר . טום קילרוי, סגן נשיא בכיר באינטל ● המחשב הראשון בקטגוריה החדשה, שמכונה Ultrabook, אמור להיות מוצג בקרוב על ידי אייסר ● הוא יהיה דק וקל משקל, אך יצויד במעבדים עתירי ביצועים

אינטל (Intel) הציגה קטגוריה חדשה של מחשבים ניידים שלטענתה כוללים את מיטב המאפיינים של מחשבי הלוח. המחשב הראשון בקטגוריה החדשה, שמכונה Ultrabook, אמור להיות מוצג על ידי אייסר (Acer) בתערוכת המחשבים קומפיוטקס שתתקיים בטייפה, בירת טייוואן. מאינטל נמסר, כי המחשב החדש של אייסר, ומחשבי Ultrabook נוספים, יגיעו למדפי החנויות לקראת עונת הקניות של חגי סוף השנה, ויעלו פחות מאלף דולרים.

מחשבי Ultrabook יהיו דקים וקלי משקל, אך יצוידו במעבדים עתירי ביצועים. טום קילרוי, סגן נשיא בכיר באינטל, אמר שעד סוף השנה הבאה הם אמורים להגיע לנתח של כ-40% מכלל מכירות המחשבים הניידים לצרכנים פרטיים. לדבריו, "מדובר במחשבים בעלי חיבור קבוע ותגובה מהירה – כמו מחשבי לוח, דוגמת iPad".

באינטל שואפים, כמובן, למצוא מענה למחשבי ה-iPad של אפל (Apple), ששובים בקצב מהיר את דמיונם של רוכשי המחשבים הניידים. המעבדים של החברה מותקנים בכ-80% מהמחשבים האישיים בעולם, אך היא טרם הצליחה להשתלב בשוק הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח. יצוין, כי חברות דוגמת אפל ומוטורולה (Motorola) מעדיפות לצייד את המכשירים הניידים הקטנים יותר במעבדים בתצורת ARM.

בנוסף, אינטל אמורה להציג בקרוב טכנולוגיה חדשה "בתלת ממד", שתאפשר לדחוס יותר טרנזיסטורים בשבבים, בתקווה ליהנות מיתרון גם בשוק של הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח. כמו כן מתכוונים בחברה להאיץ את פיתוח השבבים למכשירים ניידים, בשלושה סדרי גודל תוך שלוש שנים, על מנת לשפר את הניצולת שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים