תוכן שיווקי

לקראת אירוע | גיבויי NetWorker לסביבת NAS בטכנולוגית NDMP

31/05/2011 16:17

מאת תומר גרדי, יועץ טכנולוגי בכיר ב-EMC ישראל, חטיבת BRS

שיטות הגיבוי האפקטיבית ביותר עבור סביבות NAS מבוססות על פרוטוקול NDMP.(ר"ת Network Data Management Protocol). פרוטוקול ה-NDMP הינו פרוטוקול תקשורת פתוח והטרוגני אשר מקשר בין האחסון הראשי לאחסון המשני דרך הרשת. הפרוטוקול מאפשר את ההפרדה בין ערוץ המידע לערוץ הבקרה וע"י כך מאפשר לשלוט על תהליך הגיבוי באמצעות תוכנת הגיבויים. המידע יזרום ישירות ממערכת ה-NAS אל יעד היגבוי.

תמיכת NetWorker בגיבוי NDMP הינה המובילה בשילוב טכנולוגית הגיבוי NDMP ומאפשרת לנו ליישמו במספר תצורות מתקדמות. היתרון התפעולי בעבודה בפרוטוקול NDMP הוא כתיבת המידע בפרוטוקול של תוכנת הגבוי עצמה. מידע אשר נכתב ע"י תוכנת הגיבוי ניתן לשכפול ע"י שרת הגיבויים ואינו דורש התערבות נוספות של מערכת ה NAS  בתהליך. עם המעבר לגיבוי מבוסס דיסק, אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים אשר עוברים לגיבויי NDMP ע"ג רשת, לעתים אף רשת 10Gb דרך שרתי הגיבוי ולא ישירות אל מול ה-VTL או הטייפ.

יתרונות השימוש בפרוטוקול NDMP לסביבת NetWorker

תומר גרדי, יועץ טכנולוגי בכיר ב-EMC ישראל, חטיבת BRS1.    ניהול מרכזי לסביבה כולה עם התייחסות ספציפית לגיבויי NDMP כך שהם נשמרים בקטלוג , כמו כל גיבוי אחר.
2.    יכולת שיחזור ברמה של כל הווליום, שחזור ברמה של תיקיה או קובץ בודד.
3.    תמיכה ביכולות מתקדמות של NDMP כגון:

a.    מסלול ישיר לשחזור – Direct access to restore (DAR)
b.    גיבוי Snap
c.    גיבוי מקומי, גיבוי דרך גוף שלישי או גיבוי מרוחק.

4.    שיתוף בין כוננים

a.    שיתוף דינמי שין כוננים Dynamic drive sharing – DDS
b.    שיתוף זרם המידע על קלטות ללא תלות בטכנולוגית הגיבוי Multiplex NDMP & Non-NDMP

5.    גיבוי לדיסק
6.    הרחבת יכולות תוכנת הגיבוי – Cloning ו-Staging

גיבוי NDMP ישירות ל-DataDomain
המידע של מערכות NAS מבוססות NDMP הנו המועמד הראשון למעבר לגיבוי לדיסק עם יכולת ביטול כפילויות מידע – deduplication. לרוב בגיבויי נפח גדול, המאופיין במספר קבצים רב אשר "תופס" כוננים לזמן ממושך. קצב השינוי של מערכות קבצים הנו לרוב נמוך ואחוז הדחיסה של מערכות אלו גבוה. עם המעבר לגיבוי לדיסקים בשילוב Deduplication ניתן ואף מומלץ לשנות את המדיניות הזו ולגבות גיבויים חלקיים.

גיבוי חלקי הנו מהיר יותר, מעמיס פחות את מערכת ה NAS  ותופס פחות מקום באחסון המשני. מכיוון שגיבוי לדיסק בניגוד לטייפ מאופיין בקצב שיחזור מהיר הרבה יותר, לא נאבד את היכולת לשחזר קובץ בודד או volume  שלם במהירות הרצויה.

גרסה 5 של DataDomain מכילה את תוכנת ה-NDMP על המכונה עצמה ומפשטת את יישום הפתרון. זה מאפשר ללקוח לבצע גיבוי NDMP ישירות למכונת ה-DataDomain על גבי תקשורת רשתית. הפתרון מתאים ללקוחות מבוססים תקשורת LAN ובעצם מחליף את הצורך בחיבוריות מבוססת סיב אופטי שהייתה נחוצה עד היום.

אירועים קרובים