תוכן שיווקי

לקראת אירוע | תוכנת אבטחה לסמארטפון? מי צריך את זה?

גיל נוילנדר: "הצרכים של משתמשי הסמארטפון שונים ממשתמשי ה-PC. גם ארגונים היום מבינים שאבטחת הסמארטפון היא חלק בלתי נפרד ממדיניות אבטחת המידע שלהם"

31/05/2011 17:39

בסקר שבוצע על ידי חברת הסקרים הבריטית YouGov עבור חברת ESET בחודש אפריל 2011, התגלה שמשתמשי סמארטפונים רבים נמצאים בסיכון לאובדן מידע בעקבות התקפות וירוסים. המחקר הראה שלמרות שתשעה מתוך עשרה משתמשים מנצלים את המכשיר כדי לגלוש באינטרנט, ל-81% מהם לא מותקנת תוכנת הגנה כלשהי, 31% מהצרכנים כלל לא מודעים לכך שהמכשיר שלהם נמצא בסיכון ו-14% הניחו שהמכשיר מגיע עם תוכנת הגנה מהיצרן.יותר משליש מהנשאלים (36%) מודעים לכך שהסמארטפון שלהם נמצא תחת איום, אך עדיין לא התקינו תוכנה על מנת להגן עליו. רק מספר קטן של משתמשים (6%) התקינו תוכנת אנטי וירוס.

"כשחושבים על משתמשי סמארטפון מבינים שהצרכים שלהם שונים ממשתמשי PC". אומר גיל נוילנדר, מנהל השיווק של חברת קומסקיור, המייצגת את ESET בישראל. "סלולאריים הם מכשירים ניידים שרוב הזמן מחוברים לאינטרנט מכל מקום באמצעות הרשת הסלולארית, וקרוב לודאי מכילים מידע אישי רב. החל מאנשי קשר, אימיילים, מידע שנשמר בכרטיס הזיכרון – תמונות ומוזיקה, ועד פרטי ההתחברות לבנק באמצעות האפליקציה. היום המשתמש זקוק לפתרון שלא רק יגן עליו מפני וירוסים ושאר מזיקים, אלא פתרון ש גם יאבטח את המכשיר עצמו במקרה של אובדן או גניבה. המשתמש צריך לקבל גישה לניהול הפעולות האלה מרחוק. אם למשל נגנב לו המכשיר הוא צריך דרך לתת פקודה מרחוק למחוק את כל המידע או לחילופין באמצעות מערכת מבוססת GPS, להיכנס לממשק באינטרנט ולאתר את הטלפון הגנוב שלו. חשוב שהוא יוכל לעשות את זה גם דרך המפעיל שלו לדוגמא ולא רק באופן עצמאי. כמו כן מאחר והסמארטפון היום הוא לא רק מכשיר פרטי אלא מכשיר שהרבה מאוד פעמים משמש לצרכים עסקיים, גם ארגונים מבינים היום שאבטחת הסמארטפון היא חלק בלתי נפרד ממדיניות אבטחת המידע שלהם וגם הם פונים לפתרון אבטחה לסמארטפון שהוא מנוהל מרחוק", מוסיף נוילנדר.

חברת ESET, המוכרת בעיקר בזכות האנטי וירוס NOD32, זיהתה את טרנד הסמארטפונים ושיחררה כבר לפני למעלה משנה חבילת אבטחה לסמארטפונים בעלי מערכת הפעלה של סימביאן ו-Windows. כעת עושה ESET צעד נוסף ההגשמת החזון האסטרטגי שלה לאבטחת סמארטפונים עם שחרור גרסת הבטא לחבילת האבטחה למכשירי אנדרואיד.

תכנת ההגנה ESET Mobile Security לאנדרואיד כוללת מאפיינים עיקריים כגון: מערכת אנטי וירוס ואנטי רוגלות למניעת גניבת מידע, מערכת סינון שיחות לפי בחירת המשתמש, אפשרות לנעילת המכשיר מרחוק, מערכת מיקום מבוססת GPS לאיתור מכשיר גנוב, מחיקת מידע מרחוק על ידי SMS (במקרה של גניבה), סינון הודעות זבל הנשלחות ב SMS או באמצעי מולטימדיה אחרים ועוד. התוכנה כוללת ממשק משתמש אינטואטיבי.

"החזון האסטרטגי שלנו כולל הגנה על כל משתמש באשר הוא" אומר רונן מואס, מנכ"ל קומסקיור. "אנחנו מסוגלים להגן היום כמעט על כל פלטפורמה בין אם מדובר ב windows, לינוקס, אפל או אנדרואיד ובין אם מדובר במשתמש יחיד או בארגון עם אלפי תחנות".

אירועים קרובים