בשבוע הבא: סטיב ג'ובס יציג את שירות iCloud

מנכ"ל אפל יציג בוועידת המפתחים שתערוך החברה בשבוע הבא את שירות המוזיקה החדש, כמו גם את החידושים במערכות ההפעלה הבאות שלה - Mac OS Xו-iOS 5 ● בניגוד לגוגל ולאמזון, אפל משיקה את השירות לאחר שחתמה על הסכמים עם חברות מוזיקה גדולות, על מנת למנוע הפרה של זכויות יוצרים

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), יפתח את ועידת המפתחים העולמית שתערוך החברה בשבוע הבא ויחשוף בה את שירות המוזיקה החדש iCloud – אישרה החברה. כמו כן, מנכ"ל אפל יציג בדבריו את החידושים במערכות ההפעלה הבאות של החברה – Mac OS X למחשבים שולחניים ו-iOS 5 למכשירים ניידים.

השתתפותו של ג'ובס בוועידת WWDC (ר"ת WorldWide Developer Conference) לא הייתה מובנת מאליה: מאז תחילת השנה מצוי מנכ"ל אפל בחופשה מסיבות רפואיות, זו הפעם השנייה מאז שאובחן כחולה בסרטן הלבלב ב-2004. לפני כשנתיים נבצר ממנו להשתתף בוועידה, אולם בשנה שעברה הוא נשא בה את הנאום המרכזי.

בעקבות הידיעה על השתתפותו של ג'ובס בוועידה השנה עלה השער של מניות החברה אתמול (ג') בכ-3%.

במסגרת ההכנות להשקת iCloud חתמה אפל על הסכמים עם חברות מוזיקה גדולות, על מנת לאפשר אירוח של קבצי מוזיקה שרכשו צרכנים פרטיים במרכז הנתונים החדש של החברה. הקמתו של מרכז זה הושלמה לא מכבר, בהשקעה של מיליארד דולרים, במיידן שבצפון קרוליינה. על פי ידיעה שהופיעה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), החברות שעמן נחתמו ההסכמים הן Warner Music Group ,EMI ו-Sony Music Entertainment. הסכם עם Universal Music Group אמור להיחתם השבוע.

המנויים לשירות iCloud יוכלו לגשת לקבצי המוזיקה שלהם מכל מחשב עם מערכת ההפעלה Mac OS X או מכשיר עם מערכת ההפעלה iOS, בתקשורת Wi-Fi או בתקשורת סלולרית, ולהאזין להם בשידור (Streaming playback). כמו כן, הם יוכלו לסנכרן את הקבצים בתקשורת אלחוטית בין מכשירים שונים שתומכים בשירות. לא ברור עדיין אם השירות יתמוך גם במערכות הפעלה אחרות.

יצוין, כי חברות שמתחרות באפל, ובהן אמזון (Amazon) וגוגל (Google), השיקו שירותי מוזיקה משלהן מבלי לחכות לברכתן של חברות המוזיקה – מהלך שעלול לחשוף אותן לתביעות על הפרה של זכויות יוצרים. החוקיות של אירוח מוזיקה בענן לא נבחנה עדיין בבית המשפט, אך אם באמזון ובגוגל מחפשים תקדימים, הן יכולות למצוא אחד כזה בפסק דין שנתן בית המשפט העליון של ארצות הברית ב-2009. אז קבע בית המשפט, כי חברת הכבלים Cablevision לא מפירה זכויות יוצרים בכך שהיא מארחת תכנים שהקליטו מנוייה במכשירי DVR.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים