אחרי חמש שנים: משה ליכטמן מסיים את תפקידו כנשיא המו"פ של מיקרוסופט בישראל

ליכטמן עוזב את החברה אחרי עשרים שנים, שבהן מילא תפקידי ניהול בכירים בחברה, בהם סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ● בהנהגתו של ליכטמן הגיע מרכז המו"פ האסטרטגי של החברה בישראל, על שני אתריו - בהרצליה ובחיפה, לשיעורי צמיחה של כ-400% בתוך שנתיים ● במקומו ימונה לתפקיד מנכ"ל מרכז המו"פ יורם יעקובי, הטכנולוג הראשי ומנכ"ל הטכנולוגיות, שייכנס לתפקיד ב-1 ביולי

משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט (Microsoft) העולמית ונשיא מרכז המו"פ של החברה בישראל, מסיים את תפקידו בתום חמש שנים. בכך פורש ליכטמן ממיקרוסופט אחרי 20 שנות עבודה, מאז הצטרף אליה ב-1991. את מקומו של ליכטמן כמנכ"ל מרכז המו"פ בישראל ימלא יורם יעקובי, הטכנולוג הראשי ומנכ"ל הטכנולוגיות, שייכנס לתפקיד ב-1 ביולי.

ליכטמן הוא מהדמויות הבולטות בתעשיית ההיי-טק הישראלית והישראלי הבכיר ביותר במיקרוסופט העולמית. מראשית שנות ה-90 הוא כיהן בשורה ארוכה של תפקידי ניהול בכירים בחברה, בין היתר כסגן נשיא האחראי על חטיבת הטלוויזיה וכמנהל גלובלי של תחום האינטרנט.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר, כי "במשך 20 שנות פעילותו במיקרוסופט הפגין משה ליכטמן מנהיגות והוביל מאמצים רבי ערך של החברה בשווקים חדשים. מינויו של ליכטמן לנשיא המו"פ בישראל לפני כחמש שנים סלל את הדרך לשדרוג והרחבת המרכז. בהנהגתו צמח המרכז באופן משמעותי והפך למרכז חדשנות שהוביל פיתוח טכנולוגיות חלוציות חשובות, לרבות בתחום הענן. אני משוכנע שבאמצעות היסודות שליכטמן יצק והמנהיגות של יעקובי, ימשיך מרכז המו"פ לצמוח ויתרום באופן משמעותי להצלחה הכוללת של מיקרוסופט".

מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל הוקם בחיפה ב-1991 והיה הראשון מחוץ לגבולות ארצות הברית. ב-2006, עם שובו של ליכטמן ארצה, החליטו ראשי מיקרוסופט למנותו לנשיא המו"פ בישראל ולהרחיב משמעותית את פעילות המרכז. בתום תקופת היערכות של כשנה הושק המרכז המורחב במאי 2007 כמרכז מו"פ אסטרטגי של מיקרוסופט העולמית – מעמד ייחודי ששותפים לו רק שני מרכזי מו"פ אחרים מחוץ לארצות הברית, בסין ובהודו. כעבור שנה, במאי 2008, השיקה מיקרוסופט את הקמפוס החדש של מרכז המו"פ בהרצליה.

בהנהגתו של ליכטמן הגיע מרכז המו"פ האסטרטגי, על שני אתריו – בהרצליה ובחיפה, לשיעורי צמיחה של כ-400% בתוך שנתיים, הן באמצעות גיוסים רחבי היקף והן באמצעות רכישות של חברות סטארט-אפ ושילובן המלא במרכז. תהליך זה הביא לחזרתם ארצה של עשרות ישראלים, ביניהם בכירים במיקרוסופט העולמית ובחברות אחרות. כיום מעסיק מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל, בשני אתריו, כ-600 עובדים.

במהלך כהונתו הוביל ליכטמן את הרכישות, ההשקעות ושיתופי הפעולה האסטרטגיים של מיקרוסופט העולמית בתשע חברות ישראליות, כאשר שבע מהן נרכשו במלואן ועובדיהן השתלבו במרכז המו"פ. כמו כן, הוא פעל רבות לקידומה וחיזוקה של תעשיית ההיי-טק הישראלית. במסגרת זו, טיפח והעמיק את הקשרים הטכנולוגיים של מיקרוסופט עם חברות סטארט-אפ, קרנות הון-סיכון והאקדמיה.

לפני שהצטרף למיקרוסופט מילא ליכטמן תפקידי ניהול ופיתוח תוכנה במספר חברות היי-טק בישראל. ליכטמן הוא בוגר הטכניון בהנדסת תוכנה ובעל תוארMA במינהל עסקים מ-Sloan MIT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים