סין מפעילה יחידה של 30 מומחי מחשבים למלחמה מקוונת

על פי הממשל הסיני, מטרת היחידה היא להגן על רשתות המחשב של צבא השחרור העממי מפני מתקפות של גורמים מבחוץ ● עם זאת, ההערכה היא שמטרה נוספת שלה היא לתקוף מחשבים של מדינות אחרות ● דובר משרד ההגנה הסיני אמר בתשובה לשאלה בנושא, כי אבטחת האינטרנט היא סוגיה בינלאומית שמשפיעה על שדות הקרב העתידיים

לא נחים לרגע. סין

סין הודתה בראשונה, כי היא משקיעה סכומים ניכרים ביחידת קומנדו שמכונה Blue Army וכוללת 30 מומחים בלוחמה מקוונת. לפחות על פי ההודעה הרשמית, מטרת היחידה היא להגן על רשתות המחשב של צבא השחרור העממי הסיני מפני מתקפות של גורמים מבחוץ.

אולם, למרות המטרה הרשמית, מדובר בהתגשמות החששות הגרועים ביותר של ממשלות רבות ברחבי העולם, שחושדות כבר זמן רב כי המערכות הסודיות ביותר שלהן נתונות למתקפות קבועות מצד גורמים בסין.

בתזכורת מצמררת לימי המלחמה הקרה הזכיר דובר צבא השחרור העולמי לטיימס (The Times), כי המבחר בסין גדול יותר. "כמו בפינג פונג, אצלנו יותר אנשים משחקים, ומשום כך – אנחנו טובים מאוד", אמר הדובר.

יחידת Blue Army כוללת כמה עשרות ממומחי המחשבים המוכשרים ביותר בסין, ממגוון מקורות – חיילים בצבא השחרור העממי, קצינים, סטודנטים וכלל הציבור.

דבר קיומה של היחידה נחשף בתדרוך נדיר של דובר משרד ההגנה הסיני, גנג ינשנג, שהבהיר שמטרת קיומה של היחידה היא שיפור האבטחה של הכוחות המזוינים של סין. היחידה הוקמה רשמית לפני כשנתיים, אך הדיונים על הקמתה החלו לפני יותר מעשור. על פי דיווח רשמי בעיתון של הצבא הסיני, בהקמת היחידה הושקעו "עשרות מיליונים", בעיקר במתקני הדרכה.

קסו גואנגיו, חוקר בכיר באגודה לפירוק החימוש ופיקוח על הכוחות המזוינים של סין, תיאר את דבר קיומה של היחידה כצעד חשוב מבחינתו של צבא השחרור העממי ואמר, כי סין לא יכולה להרשות לעצמה "פרצות" באבטחה של מוסדות המדינה והצבא. "לאינטרנט אין גבולות, ואי אפשר לדעת מי יתקוף אותנו. היעד העיקרי של היחידה הוא הגנה עצמית. איננו מתכוונים לתקוף איש", טען גואנגיו.

בהערה נוספת, שרבים יראו בה "אנדרסטייטמנט", אמר גואנגיו, כי "אינני סבור שהיכולות של יחידת Blue Army מפגרות בהרבה אחרי יכולות של מדינות אחרות".

בתרגיל סימולציה שנערך לא מכבר, דווח בעיתון הצבאי, נדרשה יחידת Blue Army להגן על הרשתות של צבא השחרור העממי מפני כוחות גדולים פי ארבעה שהפציצו את הרשתות בווירוסים, דואר זבל וסוסים טרויאניים. אלה תוכננו במיוחד כדי לגנוב מידע סודי על הצבות של חיילים. היחידה ניצחה בתרגיל.

במענה לשאלה האם היחידה הוקמה כדי לערוך מתקפות מקוונות על צבאות זרים אמר ינשנג, כי אבטחת האינטרנט היא סוגיה בינלאומית שמשפיעה על שדות הקרב העתידיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים