דני נויברגר, EMC ישראל: "המעבר לענן ו-וירטואליזציה דורש שינוי חשיבה לגבי האיחסון והגיבוי"

מנהלי התשתיות בארגונים ניצבים בפני כמה אתגרים מקבילים: עלייה בכמות המידע הארגוני ובקצב הגידול שלו לעומת העובדה שכוח האדם הנדרש לטפל בנפחי המידע הללו אינו גדל, ניידות העובדים, ריבוי הרגולציות וסביבות המיחשוב הטרוגניות ומרוחקות - אמר נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל ● לדבריו, "המסר העיקרי שלי ללקוחות הוא שנדרש מהם לחשוב כיצד לעצב מחדש את ארכיטקטורת הגיבוי, כך שישיגו חסכון במקום, בזמן וביכולת להגיע אל הנתונים בזמן אמת"

"המעבר בקצב גדל והולך של ארגונים למיחשוב ענן, לצד ביצוע נרחב של פרויקטי וירטואליזציה בארגונים והחשיבות העולה של הגיבוי בארגון, דורשים ממנהלי האיחסון, מנהלי התשתיות והמנמ"רים לשנות את תפיסתם האסטרטגית לגבי עולמות האיחסון והגיבוי. נדרשת חשיבה אחרת לתחומים אלה, בגלל הקריטיות של המידע הארגוני", כך אמר דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל.

נויברגר פתח את כנס הגיבוי השנתי של החברה, שנשא את הכותרת "גיבוי לעתיד – הכוח של גיבוי מבוסס דיסק". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם הווילה בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות יותר מ-200 מלקוחות הסניף הישראלי של ענקית האיחסון.

הוא אמר, כי מנהלי התשתיות בארגונים ניצבים בפני כמה אתגרים שיש לתת עליהם מענה במקביל: "כמות המידע הארגוני המיוצר, המאוחסן והמגובה הולכת וגדלה, ועימו גם קצב הגידול; כוח האדם הנדרש לטפל בנפחי המידע הללו אינו גדל; סביבות המיחשוב הטרוגניות וחלקן אף מרוחקות; העובדים הופכים ניידים וחלקם מצוי מחוץ למשרד, עם מחשבים ניידים וטלפונים חכמים; הרגולציות הולכות ומתרבות ונדרש לספק להן מענה". לצד כל אלה, הוסיף נויברגר, "יותר ויותר ארגונים רוצים לקבל IT כשירות עבור הלקוחות הפנימיים שלהם – דבר הדורש לחולל שינוי באופן שבו מטפלים במידע המאוחסן והמגובה. התשתיות מהוות רכיב חשוב במערכי המחשוב הארגוניים, אלא שההגנה עליהן לא פחות חשובה". לכן, אמר, "החשיבות של הגיבוי בארגונים גדלה, על מנת לשרת את הצרכים העסקיים של הארגון במקרה של נפילת מערכות או אסון".

"EMC מספקת הרבה מעבר לאיחסון", הוסיף נויברגר. "החברה התרחבה לתחומים נוספים חשובים: גיבוי, ניהול הגיבוי, הגנה על המידע והיכולת לשחזרו". לדבריו, חטיבת ה-BRS ב-EMC (ר"ת מערכות גיבוי והתאוששות) קמה לפני כשנתיים בשל הדרישה שהגיעה לכך מלקוחות החברה.

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

"המסר העיקרי שלי ללקוחות הוא שנדרש מהם לחשוב כיצד לעצב מחדש את ארכיטקטורת הגיבוי, כך שישיגו חסכון במקום, בזמן וביכולת להגיע אל הנתונים בזמן אמת", ציין.

בהתייחסו לפתרונות דטה דומיין (Data Domain), שנרכשה על ידי EMC, אמר נויברגר, כי "אנחנו ממוצבים בצורה חזקה לא רק בעולמות האיחסון אלא גם בעולמות הגיבוי ומניעת השכפול. זאת, כחלק מהפתרונות סביב טיפול כולל בכל מחזור חיי המידע הארגוני". הוא ציין, כי "ארגונים בישראל מתאפיינים באימוץ מוקדם של טכנולוגיה. ראינו בשנה האחרונה הרבה פרויקטים של דה-דופליקציה, מניעת שכפול, ומגמה זו צפויה לגדול".

"NDMP – פרוטוקול תקשורת פתוח והטרוגני"

רוני כפטל, יועץ טכנולוגי בכיר בחטיבת ה-BRS ב-EMC ישראל, הציג את ההיבטים הטכנולוגיים בפתרונות החטיבה. לדבריו, "שיטות הגיבוי האפקטיבית ביותר עבור סביבות NAS מבוססות על פרוטוקול NDMP (ר"ת Network Data Management Protocol)". הוא אמר, כי מדובר ב-"פרוטוקול תקשורת פתוח והטרוגני, שמקשר בין האיחסון הראשי לאיחסון המשני דרך הרשת. הפרוטוקול מאפשר את ההפרדה בין ערוץ המידע לערוץ הבקרה ובכך מאפשר לשלוט על תהליך הגיבוי באמצעות תוכנת הגיבויים. בדרך זו המידע יזרום ישירות ממערכת ה-NAS אל יעד הגיבוי". כפטל הוסיף, כי "NetWorker תומכת בגיבוי NDMP ומספקת יתרון תפעולי בעבודה בפרוטוקול זה, שכן כך ניתן לכתוב את המידע בפרוטוקול של תוכנת הגיבוי עצמה. מידע שנכתב על ידי תוכנת הגיבוי ניתן לשכפול על ידי שרת הגיבויים ואינו דורש התערבות נוספות של מערכת ה-NAS בתהליך. עם המעבר לגיבוי מבוסס דיסק, אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים אשר עוברים לגיבויי NDMP על גבי הרשת".

רוני כפטל, יועץ טכנולוגי בכיר בחטיבת ה-BRS ב-EMC ישראל. צילום: קובי קנטורהוא ציין, כי גרסה 5 של דטה דומיין מכילה את תוכנת ה-NDMP על המכונה עצמה ומפשטת את יישום הפתרון. "זה מאפשר ללקוח לבצע גיבוי NDMP ישירות למכונת הדטה-דומיין על גבי תקשורת רשתית. הפתרון מתאים ללקוחות מבוססים תקשורת LAN ובכך מחליף את הצורך בחיבוריות מבוססת סיב אופטי שהייתה נחוצה עד היום", אמר.

כן הציג כפטל את מערכת Data Protection Advisor לניהול מערך ההמשכיות העסקית וציין שהיא מותקנת בעשרות ארגונים בישראל ובעולם. "ה-DPA הוא פתרון תוכנה קל ונוח לתפעול", אמר. "הוא מאפשר איסוף, ניתוח והתראות של סביבת המידע הארגוני תוך שיקוף מלא ועדכני של המידע והפצתו לכל הגורמים הרלוונטיים בארגון. מערכת ה-DPA היא המפתח לניהול הגיבויים של הסביבה הווירטואלית בארגונים, הגדלה מיום ליום, וכמו כן לניהול מערך הגיבוי לדיסק שמחליף את הגיבוי לטייפ המסורתי. היא מאפשרת לצמצם דרמטית של ההוצאה והמשאבים הנדרשים לטיפול בתחום, ומגבירה את השקיפות של מערך הגיבוי הארגוני".

"באחרונה", אמר כפטל, "יצאה גרסה 6.0 של פתרון הגיבוי Avamar, המשולב כיום במערכות של דטה דומיין. שיפור זה מאפשר ל-Avamar לשלוח סוגי נתונים ספציפיים למערכת דטה-דומיין ובכך לייעל ולצמצם בצורה משמעותית את אורך הגיבוי ואת נפח האיחסון הדרוש".

"פתרונות הגיבוי של EMC מספקים יכולות לשמירת כמויות גדולות של נתונים, גיבוי חכם, שכפול ושיחזור אמין", סיכם כפטל.

האירוע נחתם בהרצאתו של העתידן, פרופ' דוד פסיג מאוניברסיטת בר-אילן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארכיב

    בעיית נפח המידע והנתונים יאלץ עוד ועוד חברות לעבור למיחשוב ענן, ולו בגלל שיקולים כלכליים. זה עשוי לפתור את בעיית האחסון,אך יצור אתגרים בתחום הגיבוי ואבטחת מידע. בעיקר אבטחת מידע.

אירועים קרובים