שי נוני, EMC ישראל: "מכרנו כבר עשרות מערכות דטה דומיין – והנתון צפוי לגדול ב-2011"

"עקב הגידול האקספוננציאלי במידע אנחנו מבחינים בלקוחות שמשלבים את הגיבוי היום בצורה אינטנסיבית בתכניות העתידיות של האיחסון בפרט וה-IT בכלל", אמר נוני, מנהל מכירות ישראל ודרום אפריקה בחטיבת ה-BRS של EMC ● לדבריו, "הגיבוי הפך להיות תוכנית שנמצאת על שולחנו של כל מנמ"ר; אי אפשר להתעלם מההתפוצצות הלא נורמלית של כמויות המידע בארגונים"

"מניעת שכפול הנתונים הולכת והופכת לקריטית יותר ויותר עבור ארגונים, בגלל הגידול הבלתי פוסק בקצב הנתונים המאוחסן והמגובה. מאז רכישת דטה דומיין (Data Domain) על ידי EMC מכרנו בישראל כבר עשרות מערכות, נתון שצפוי לצמוח בהמשך השנה", כך אמר שי נוני, מנהל מכירות ישראל ודרום אפריקה בחטיבת ה-BRS של EMC.

נוני הנחה את כנס הגיבוי השנתי של EMC ישראל, שנשא את הכותרת "גיבוי לעתיד – הכוח של גיבוי מבוסס דיסק". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם הווילה בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות יותר מ-200 מלקוחות הסניף הישראלי של ענקית האיחסון.

"עקב הגידול האקספוננציאלי במידע אנחנו מבחינים בלקוחות שמשלבים את הגיבוי היום בצורה אינטנסיבית בתכניות העתידיות של האיחסון בפרט וה-IT בכלל", אמר נוני. "הגיבוי הפך להיות תוכנית שנמצאת על שולחנו של כל מנמ"ר. אי אפשר להתעלם מההתפוצצות הלא נורמלית של כמויות המידע בארגונים". הוא הוסיף, כי "עולם הווירטואליזציה מכניס אתגרים נוספים לתחום: אי אפשר יותר לגבות לקלטות ולהעמיס את הרשת בהעברת נתונים לגיבוי. אנחנו מאפשרים לצמצם את כמות המידע הנעה על הרשת הארגונית, באמצעות מניעת השכפול שלו. ארגונים נדרשים לפתרונות גיבוי גם בעולם הנייד".

הוא ציטט מחקר של IDC שלפיו כמות המידע העולמי המיוצר ומאוחסן צפויה לצמוח פי 30-40 בין השנים 2010-2020, כאשר כבר בשנה החולפת הנתון עמד על 1.2 זטה-בייט (יותר ממיליארד טרה-בייט). "מצב זה ייצור דרישה עצומה לגיבויים, ועל כל ארגון להבין זאת ובהתאם – להיערך ולתכנן לטווח ארוך את מדיניות הגיבויים שלו", אמר נוני.

לדבריו, "בעקבות כל הרכישות של EMC, לרבות זו של דטה דומיין, שפועלת בעולם מניעת השכפול (דה-דופליקציה), כל המוצרים שלה בעולם הגיבוי וההתאוששות מאסון משולבים באופן מובנה". עוד הוא אמר, כי החברה מציעה ללקוחות פתרון אחוד וכולל המשלב בין החומרה והתוכנה. "לקוחות הפנימו שאנחנו משקיעים רבות במו"פ, ליצירת פתרונות שלובים, והדבר נותן את אותותיו בשטח", ציין נוני. "הגדלנו את מערך המכירות שלנו לתחום, עקב הגידול בפעילות של החטיבה. ארגונים בכל הגדלים מבינים את חשיבות התחום, בין השאר במגזרי הביטחון, התעשייה והפיננסים".

המעבר של ארגונים למיחשוב הענן, אמר, "מביא לכך שהמיחשוב הארגוני עובר לעבוד בתצורת מיחשוב כשירות (ITaS), מה שדורש ממנהלי התשתיות והאיחסון לספק רמות גבוהות יותר של גיבוי שיהיה יעיל יותר. גיבוי שכזה לא יכול להתקבל עם קלטות". הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו בין 10% ל-50% מהלקוחות הארגוניים חווים תקלה בגיבויים, "אלא שפעמים רבות הם לא מגלים זאת בזמן אמת, כי אם רק בעת ניסיון השחזור. לקוחות רבים עדיין עורכים גיבוי בקלטות, דבר הדורש מהם משאבים כספיים ומספק גיבוי ברמת אמינות ויעילות נמוכה יותר. יש ירידה דרמטית בגיבוי לקלטות ובהשקעה בתחום אשר הולכת וממשיכה, ארגונים הולכים לאיחסון נטול קלטות לחלוטין", אמר נוני.

בסיום דבריו ציטט נוני מחקר נוסף של IDC שמצא, כי שוק ההתקנים הייעודיים לגיבוי מבוסס דיסק עמד ב-2010 על 1.7 מיליארד דולרים, כאשר EMC אוחזת בנתח שוק של 64.2% ממנו. נתון נוסף הצביע על כך שסך נפח המידע שגובה עמד בשנה שעברה על 468 פטה-בייט, 52% מתוכו על גבי מערכות EMC.

"ההגנה והגיבוי של תשתיות הארגון קריטיים לפעילותו של כל ארגון", סיכם נוני. "גיבוי התשתיות מגן על הצרכים העסקיים של הארגון במקרה של נפילת מערכות, קריסת שרתים ואף אסון טבע שיכול לגרום להשבתה כוללת של פעילות הארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים