הצצה ראשונה לחלונות 8: כוללת ממשק Live Tiles וחנות יישומים

מהפרטים שפרסמה מיקרוסופט עולה שמערכת ההפעלה החדשה כוללת מאפייני מגע רבים שנראו כבר בחלונות פון 7 ● מדובר במערכת הפעלה ידידותית למגע, שמייצגת היטב את שאיפתה של הענקית מרדמונד לייצוג משמעותי יותר בשוק מחשבי הלוח

מיקרוסופט (Microsoft) העניקה אתמול (ד) הצצה ראשונה לחלונות 8 (Windows 8) – הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה שלה – וחשפה מערכת הפעלה ידידותית למגע, שמייצגת היטב את שאיפתה של הענקית מרדמונד לייצוג משמעותי יותר בשוק מחשבי הלוח. הגרסה החדשה כוללת מאפיינים רבים שנראו כבר במערכת ההפעלה חלונות פון 7 (Windows Phone 7), שמיועדת לטלפונים חכמים. תפריט Start, למשל, מבוסס על ממשק Live Tiles המוכר ממערכת חלונות פון.

המשתמשים יכולים להתאים את רכיבי Tiles אישית ולשלב בהם הודעות מרשתות חברתיות, חשבונות דואר אלקטרוני, מערכות מסרים ושירותים נוספים, היישר ממסך הבית. למעשה, יכולים הרכיבים הללו למלא את כל שטח המסך – כמו במחשבי לוח מוכרים. גם האצת החומרה המשולבת באינטרנט אקספלורר 10 (Internet Explorer 10) תתרום, על פי מיקרוסופט, לחוויית השימוש בצגי מגע. חלונות 8 תתמוך ביישומים שולחניים מסורתיים, בשפת HTML 5 וביישומי ג'אווה-סקריפט (JavaScript) למחשבי לוח, שממלאים את כל שטח המסך ברגע שמפעילים אותם.

החברה מסרה, כי השאיפה במהלך הפיתוח הייתה להתאים את חלונות 8 הן למחשבי לוח עם צגי מגע והן למחשבים ניידים ומחשבים שולחניים רגילים. בהודעה שפרסמה מיקרוסופט נכתב, כי "מערכת חלונות תוכננה ועוצבה מחדש, מרמת השבב ועד לממשק המשתמש". על פי החברה, "מחשבי PC עם חלונות 8 יהיו מכשירים מסוג חדש, שניתן להפעיל בצגי מגע קטנים או גדולים, עם מקלדת ועכבר או בלעדיהם".

סטיבן סינופסקי, מנהל חטיבת חלונות במיקרוסופט, הציג את חלונות 8 בראשונה בוועידת All Things D שנערכה ברנצ'ו פאלוס ורדס שבקליפורניה. במערכת שהציג סינופסקי כלל ממשק Tiles קישורים ישירים לאינטרנט אקספלורר, לתיקיות התמונות וליישומי דואר אלקטרוני. כן כלל הממשק קישור לחנות יישומים שמתכוונת מיקרוסופט לשלב במערכת ההפעלה החדשה – בסגנון App Store של אפל (Apple).

בינואר רמזה מיקרוסופט, כי בכוונתה להציע שתי מערכות הפעלה נפרדות – אחת למחשבי לוח עם שבבי ARM ושנייה למחשבים שולחניים עם שבבי x86 של אינטל (Intel) ו-AMD. אולם, מהחשיפה שערכה החברה אתמול עולה שהיא תציע "מערכת אחת לכולם". מיקרוסופט לא ציינה מתי תושק מערכת ההפעלה החדשה, אולם ההערכות הן שזה יקרה בתחילת 2012. ייתכן שבתחילה תושק המערכת החדשה רק עבור מחשבי לוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים