ג'ו טוצ'י, EMC: "קיים סיכוי שירכשו אותנו"

"טוצ'י לא פירט אילו חברות יכולות לרכוש את EMC, אולם אמר בשיחה עם משקיעים ובעלי מניות של ענקית האיחסון, כי "הרכישה תתממש אם זה יהיה רצונם של בעלי המניות" ● אנליסטים העריכו, כי רק לשש חברות יש את היכולת לרכוש את ענקית האיחסון: סאפ, אורקל, מיקרוסופט, יבמ, אפל ו-HP ● בנוסף, טוצ'י, שעתיד לפרוש מ-EMC לאחר 2012, אמר שהוא מחפש מחליף מתוך החברה

"רכישתה של EMC היא דבר אפשרי, אפילו אם היא לא מתקבלת על הדעת. היא תתממש אם זה יהיה רצונם של בעלי המניות", כך אמר ג'ו טוצ'י, יושב ראש, נשיא ומנכ"ל החברה.

טוצ'י דיבר בסוף השבוע בפני משקיעים ובעלי מניות של החברה בכינוס שהתקיים בניו-יורק. הוא לא ציין זאת, אולם על פי אנליסטים, רק שש חברות מעולם ה-IT מסוגלות לבצע את הרכישה: סאפ (SAP), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM), אפל (Apple) ו-HP. הם ציינו, כי חלק מהחברות כבר נמצאות בעולם האיחסון, ומנגד – לא בטוח שחלקן האחר חפצות להיכנס אליו. "כמובן שתמיד יכולות להיות רוכשות פוטנציאליות שאינן שחקניות IT "טהורות", הוסיפו האנליסטים, "דוגמת ענקית אלקטרוניקה או שבבים – סימנס (Siemens), אינטל (Intel) או סמסונג (Samsung).

בתשובה לשאלה של אחד המשקיעים האם הוא רואה את EMC עצמאית בעוד חמש שנים השיב טוצ'י, כי "שווי השוק שלנו עומד על קרוב ל-60 מיליארד דולרים, מה שאומר שאין הרבה חברות שיכולות לרכוש אותנו. אולם עדיין, זו אפשרות שאין לפסול. אין עצם בגופי שיכולה לחסום או שתחסום כזו אפשרות, אם היא תתרחש, ואני מאמין בכל ליבי שעלינו לשחק עצמאיים, את המשחק שלנו".

בנוסף, טוצ'י ציין שהוא מחפש מועמדים פנימיים להחליפו, לכשיפרוש לאחר 2012. הוא משמש כנשיא ומנכ"ל החברה מאז 2001, ומאז 2006 – גם כיושב הראש שלה. ב-2009 הוא אמר, כי יישאר מנכ"ל ענקית האיחסון למשך שלוש שנים נוספות.

"אני מתמקד במחליפים לתפקיד שלי מתוך החברה, כאלה שאני חושב שיוכלו להתכונן לתפקיד", אמר טוצ'י והוסיף: "אינני רוצה לחסום מי מהם". גם בנושא זה טוצ'י לא הרחיב, אולם בראיון שנתן לוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal) ב-2009 הוא מנה שלושה מועמדים אפשריים להחלפתו: פט גלסינגר, נשיא ומנהל תפעול של חטיבת מוצרי תשתיות המידע של EMC; הווארד אליאס, נשיא ומנהל תפעול חטיבת תשתיות המידע ושירותי ענן של החברה; ודן גולדן, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל הכספים של ענקית האיחסון. עם זאת, הוא ציין באותו ראיון שאין שום ערובה, כי אחד מהם הוא שיעמוד, בסופו של דבר, בראש EMC.

במהלך שיחתו עם המשקיעים העלה טוצ'י את האפשרות, כי לאחר שיפרוש מתפקידו כמנכ"ל EMC, הוא ייוותר בתפקיד יושב ראש פעיל למשך שנתיים נוספות, ולאחר מכן עוד שנתיים כיושב ראש לא פעיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים