מייק רודין, יבמ: "הניסיון של אורקל לבנות 'יבמ שנייה' לא יצלח"

"נראה שאורקל מנסה להפוך ליבמ, אבל יבמ זה בעצם אנחנו; זו יבמ שנמצאת בעסקי המערכות מאז ומעולם, ואין לאורקל יתרון תחרותי", אמר רודין, סגן נשיא בענק הכחול לתחום פתרונות התוכנה, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדברי רודין, שמבקר בימים אלה בארץ, יעדי הרכישה הבאים של יבמ הם חברות בתחום המיחשוב האנליטי ויישומי "עולם חכם" ● הוא הוסיף, כי "יש בישראל מאגר כישרונות, ואנחנו מעוניינים לנצל אותו"

05/06/2011 10:03

"לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), אמר שיש בכוונתה לבנות 'יבמ (IBM) שנייה', תוך הגדרת אסטרטגיה לשילוב תשתיות חומרה ותוכנה. נראה שאורקל מנסה להפוך ליבמ, אבל יבמ זה בעצם אנחנו. זו יבמ שנמצאת בעסקי המערכות מאז ומעולם. אין לאורקל יתרון תחרותי. אנחנו משלבים חומרה ותוכנה יותר מכל חברה אחרת, וממשיכים להתפתח 100 שנה – יותר מכל אחד אחר בתעשיית המידע. ככל שהשוק יתפתח, נמשיך להיות בחזית", אמר מייק רודין, סגן נשיא בענק הכחול לתחום פתרונות התוכנה, בראיון לאנשים ומחשבים.

רודין הגיע לישראל כאורח איגוד ההיי-טק הישראלי (HTIA), שערך באחרונה כנס בבנייני האומה בירושלים. זהו הביקור הראשון שלו בארץ, והוא מקיים במהלכו פגישות עבודה עם צוותיו בישראל, כמו גם עם לקוחות מובילים וחברות סטארט-אפ מקומיות. הוא ציין, כי אנשי קהילת הון-הסיכון בישראל התעניינו במהלך הכנס באסטרטגיית "עולם חכם" של יבמ (IBM Smarter Planet), לצורך התאמת השקעותיהם לאסטרטגיה זו. "תפישת 'עולם חכם' של יבמ מוצעת לארגונים גדולים, רשויות מקומיות, מערכות בריאות וארגוני תשתית, כמו: ארגוני מים וחשמל. המרחב הזה פתוח". רודין הוסיף, כי "אנחנו מחפשים שותפים, מפתחי תוכנה עצמאיים – ISV חדשים, שממוקדים בתחום הזה. הם יכולים לבסס שיתוף פעולה עם היחידה לטכנולוגיות גלובליות שיבמ מפעילה בישראל, ולבנות כך שיתופי פעולה על מנת לקדם את עסקיהם".

עוד אמר רודין, כי "יבמ חוזה שעסקי התוכנה שלה יתרמו נתח גדל והולך לרווחי החברה, ומתכוונת להשקיע בארבע השנים הקרובות חלק ניכר מ-20 מיליארד הדולרים שהוקצו לרכישות ברכישת חברות בתחום התוכנה. זאת, על מנת לתמוך בגידול בתחומי הליבה שבהם היא מתמקדת: מיחשוב ענן, מיחשוב אנליטי-עסקי, אופטימיזציה ויישומי עולם חכם בתחומים כגון בריאות, תחבורה, ניהול ערים, מסחר ופיננסים". לדבריו, התחומים הללו יאפשרו ליבמ להגיע, במסגרת מפת הדרכים של החברה לשנת 2015, לכך שעסקי התוכנה שלה ייצרו כ-50% מהרווחים, לעומת כ-44% כיום. הוא הוסיף, כי מפת הדרכים של הענק הכחול ל-2015 מכוונת להמשך אסטרטגיית רכישות, להעצמה ולפיתוח יכולות. "יבמ משקיעה מדי שנה שישה מיליארד דולרים במו"פ פנימי – יותר מכל חברה מתחרה, כך שאנחנו צופים השקעה של כ-24 מיליארד דולרים במחקר ופיתוח. במסגרת מפת הדרכים אנחנו מתכוונים להוציא, כאמור, אף כ-20 מיליארד דולרים על רכישות".

הוא ציין, כי ב-2010 רכשה יבמ 13 חברות תוכנה, בהן נטצה (Netteza), ביג פיקס, קורמטריקס ודטה קאפ, ואמר שהן משלימות את הפיתוח הפנימי ומאפשרות להציע סל פתרונות מקיף יותר.

רודין הזכיר, כי ישראל הייתה לאורך השנים יעד חשוב לרכישות של יבמ. "ביצענו בישראל מספר רכישות בעבר – החל מיוביק ב-1988 דרך ווטצ'פייר, טלה-לוגי'ק, יוניקורן, דיליג'נט, XIV וסטורוויז". "עם זאת", אמר רודין בחיוך, "לא רכשנו כאן שום דבר בחודשיים האחרונים".

יבמ חוזה, כי הצמיחה בתחום המיחשוב האנליטי והאופטימיזציה תאפשר לה ליהנות עד 2015 מהכנסות שנתיות של 16 מיליארד דולרים בתחום הזה. "אחרי שביצענו מספר גדול של רכישות בשש השנים האחרונות בתחומים האלה, התחלנו להתקדם השנה עוד יותר ליישומים אנליטיים עם רכישתן של קלאריטי ואופן פייג'ס", ציין רודין.

לדבריו, הוא יבחן גם בעתיד את הרחבת היכולות של יבמ בתחומים הללו, באמצעות רכישת חברות בעלות יכולות בתחומים האנליטי והיישומי. "בדרך לשם, אנחנו מחפשים גם חברות שניתן לבנות איתן שיתופי פעולה בעבודה מול השוק, שהופכות עם הזמן להיות חלק מיבמ ונרכשות על ידה".

הוא ציין, כי תמיד העריך את התעשייה בישראל. "הרכישות שלנו כאן היו בתחומים מסובכים במיוחד: מיחשוב אנליטי, תשתיות ועיבוד מקבילי. זו אינדיקציה לכך שיש כאן מאגר כישרונות משמעותי, שאנחנו מעוניינים לנצל אותו", אמר רודין.

הראיון המלא יפורסם בגיליון InformationWorld.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים