הסכם מעניק למיקרוסופט אופציה לרכישת Nvidia

האופציה תופעל באופן אוטומטי אם גורם מצד שלישי יציע סכום של לא פחות מ-3.4 מיליארד דולרים לפחות תמורת 30% מהמניות של יצרנית השבבים הגרפיים ● ההסכם בין שתי החברות הוצנע בדו"ח הרבעוני של Nvidia

מיקרוסופט (Microsoft) ו-Nvidia חתמו על הסכם שמפרט את התנאים לרכישה אפשרית של יצרנית השבבים  על ידי ענקית התוכנה – כך עולה ממסמכים שהוגשו לרשויות.

מדו"ח שהגישה Nvidia לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) עולה, כי העסקה מעניקה למיקרוסופט זכות בלעדית להשוות כל הצעה שיגיש גורם מצד שלישי לרכישה של לפחות 30% ממניותיה שברשות הציבור, בסכום של לא פחות מ-3.4 מיליארד דולרים.

"על פי ההסכם, אם תוגש, מטעם יחיד או חברה, הצעה לרכישת מניות בשיעור של 30% לפחות מהמניות הרגילות שברשות הציבור, תהיה למיקרוסופט זכות סירוב ראשונה ואחרונה לרכישת המניות", על פי הדו"ח.

ההסכם מעניק למיקרוסופט זכות וטו בפועל על ניסיונות של חברות מתחרות לרכוש את Nvidia, שמלבד שבבים גרפיים, מייצרת גם שבבים לשוק הלוהט של מחשבי הלוח. שבבי Tegra של Nvidia, שמבוססים על ארכיטקטורת ARM, משמשים שורה ארוכה של יצרניות, בהן סמסונג (Samsung) ומוטורולה (Motorola), שמציעות טלפונים חכמים ומחשבי לוח המבוססים על אנדרואיד (Android) של גוגל (Google).

מיקרוסופט עצמה הציגה בשבוע שעבר מחשבי לוח עם חלונות 8 (Windows 8), שמבוססים על גרסה חדשה של מעבדי Tegra, בעלי ארבע ליבות, והמכונים Kal-El.

בשנים האחרונות נפוצו שמועות על כך שדווקא אפל (Apple) עשויה להשתלט על Nvidia. במחשבי iPad 2 מותקנים מעבדי A5 של אפל, שמבוססים על ארכיטקטורת ARM.

הסכם האופציה עם מיקרוסופט נחתם במסגרת הסכם רחב יותר שמעניק לענקית מרדמונד רישיון לשימוש בשבבים גרפיים של Nvidia בקונסולות Xbox. נראה שמדובר בהסכם בן יותר מעשור, שעדיין נמצא בתוקף, על אף שמאז 2003 מספקת דווקא ATI – שנרכשה בהמשך על ידי AMD – את השבבים הגרפיים לקונסולות Xbox.

דבר קיומו של הסכם האופציה עם מיקרוסופט נחבא בין האזהרות שפורסמו בצמוד לדו"ח הרבעוני של Nvidia. הוא הוזכר בין הגורמים שעלולים למנוע רכישה של החברה על ידי חברות מצד שלישי. בין השאר, עלולה מיקרוסופט להנפיק מניות חדשות ללא אישור של בעלי המניות כדי לדלל את שיעור האחזקה של רוכשים אפשריים. זכות ההצבעה של מיקרוסופט עלולה להקשות על גורמים מצד שלישי להוציא לפועל השתלטות עוינת על Nvidia.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חתול ים

    אינטל, בזה שאתם מתעקשים לא לרכוש nvidia אתם פוגעים בלקוחות, הגרפיקה במעבדים של אינטל היא פשוט בושה, כמובן ביחס לגרפיקה של המתחרות, ולא לשכוח כי דור חדש חזק פי 4 מגיע באוקטובר, ומעבדי אטום אפילו לא יכולים לנגן ווידאו פלאש כמו שצריך, אתם רוצים שמיקרוסופט ילקחו לכם את nvidia ואז אין דרך חזרה, תשלמו למיקרוסופט מיליונים כמו ARM על הראשיון, וגם אתם אינטל משלמים ל nvidia כסף על הפטנטים אם אינטל קונה את nvidia היא חוסכת את הכספים הללו.

  2. חתול ים

    מה קורא אינטל ?, אתם רוצים שמיקרוסופט יגנבו לכם את הגרפיקה, הגרפיקה שלכם לא טובה ואף אחד לא רוצה את אטום, זו ההזדמנות לא רק לשלב גרפיקה מדהימה ומתקדמת במעבדים, אלה גם לדרוס חזק את השוק המעבדים של הניידים !, אתם לא מבינים כי כולנו גם הלקוחות וגם אתם מפסידים מהעקשנות שלכם, אין סיכוי כי תצליחו ליצור מעבד גרפי איכותי בעצמכם.

אירועים קרובים