תוכן שיווקי

SAP-BI בנס-גילון – תפישה עסקית טהורה מקצה לקצה

05/06/2011 15:07

מאת עמית ברקאי, מנהל תחום SAP BI, נס-גילון

בשנים האחרונות הפכו מערכות קבלת ההחלטות ויישומי ה-BI הקלאסיים לסטנדרט במרבית הארגונים. במקביל, מגוון פתרונות התוכנה והחומרה בשוק ה-BI מתרחב באופן עקבי על מנת לספק מענה מתקדם לצרכים עסקיים מורכבים של הלקוחות בשוק. שניים מהפתרונות האלה הם: BI Analytical packages ו-Data warehouse Appliances. אמנם אלה אינם תחומים חדשים ב-BI, אך ניתן להצביע על מגמה שצוברת תאוצה, לאורך השנים, בתחומים אלה הן במגוון הפתרונות והן באיכותם. ספקיות התוכנה והחומרה הגדולות בעולם הרחיבו את ההיצע שלהן בתחומים הנ"ל ובעקבות כך, נס-גילון, כמוביל שוק ה-BI בארץ, הרחיבה אף היא את יריעת הפתרונות והשירותים שהיא מציעה.

בסקר יישומי שנעשה בחודשים האחרונים, ע"י תחום הייעוץ בנס-גילון בנושא BI Trends, עלו שני הנושאים שלעיל כחלק מהמגמות המרכזיות בשוק ה-BI בשנים הקרובות. נס-גילון, כנותנת שירותי פרימיום בשוק ה-BI, פועלת בהתמדה בנושא החדשנות בשוק ובחשיבה מחוץ לקופסה ואין ספק שפתרונות אלה עומדים בקנה אחד עם רוח החברה והפרויקטים שהיא מבצעת. גם חברות המחקר המרכזיות מתייחסות לנושאים אלה כנושאים מרכזיים בתחום ה-BI בסקירותיהן ובמאמריהן.

BI Analytical packages
בקטגוריה זו נכללים פתרונות BI אשר מגיעים עם סטנדרט מובנה מול מערכות ותהליכים עסקיים מוכרים. הפתרונות כוללים את כל יכולות ה-BI (דוחות, ניתוח ולוחות מחוונים), ETL ומחסן נתונים. היתרון בפתרונות אלה הוא בקיצור זמני היישום, תחזוקה פשוטה, קישוריות למערכות מקור נפוצות וכדומה.

בתחום חבילות ה-BI, סאפ (SAP) מובילה כבר כ-10 שנים את השוק, גם בארץ וגם בעולם. ה-BW במהותו הוא חבילת BI מוכנה שמהווה את כלי ה-BI האולטימטיבי מול מערכות SAP, עם יכולות BI טובות גם מול מערכות שאינן מבוססות SAP. רכישת חברת Business Objects לפני מספר שנים מניבה פירות בישראל בשנתיים האחרונות ומחזקת מאוד את מעמדה של SAP בעולם ה-BI בכלל ותחום חבילות ה-BI בפרט. המשך פיתוח מערכת ה-BW והרחבת יכולותיה ובתוכם גרסה 7.3 שתצא בקרוב, ממצבים את ה-BW בראש הרשימה כמענה למערכות SAP. במקביל, ההתממשקות של פתרונות ה-BI של Business Objects (שאינם מיועדים רק ללקוחות עם מערכות תפעוליות של SAP) והערך המוסף שהן מביאות איתן מחזקות מעמד זה. פתרונות אלה כוללים פתרונות לדוחות אינטראקטיביים (Crystal Reports), לניתוח נתונים ושאילתות אד-הוק (Web Intelligence) וללוחות מחוונים (Xcelsius) וגם פתרונות ייחודיים לחיפוש ומתן תשובות מיידיות לשאלות עסקיות (Explorer) ופתרון לעולם ה-OLAP (Analysis). במקביל, SAP החדירו בהצלחה, גם בשוק הישראלי, כלים נוספים של Business Objects, בתחום ה-EPM (SSM, BPC, PCM), שלהם אינטגרציה טובה עם כלים ותשתיות נתונים אחרות שהוזכרו לעיל. במקביל, SAP מספקת פתרון נוסף בתחום, חבילת BI נוספת של BO, חבילת ה-BO Rapid Marts עם יישומים מוכנים גם למערכות SAP וגם למערכות ORACLE.

נס-גילוןמניסיוננו בנס, במגוון פרויקטים שבהם הטכנולוגיות הנ"ל משולבות, הערך המוסף של הכלים הנ"ל משמעותי ושביעות הרצון של הלקוחות גבוהה מאוד. אין ספק שהשנה הקרובה תהיה שנת התפתחות משמעותית ביישומי ה-BI של סאפ.

Appliances
בקטגוריה זו נכללים פתרונות שהם מבוססי חומרה ותוכנה. הערך המוסף של פתרונות אלה הוא בביצועי מערכת משופרים בצורה דרמטית למול פתרונות חומרה סטנדרטיים. בנוסף, הם מאפשרים שמירה של כמויות נתונים גדולות מאוד ובקצבי טעינה שלעיתים מגיעים אפילו ל-Real-Time.

בתחום זה המילה האחרונה הוא ה-SAP HANA. ה-HANA הינו פתרון In Memory שמאפשר לדווח ולתחקר נתוני On-line של המערכות התפעוליות של SAP וגם של מערכות צד שלישי בשילוב עם נתונים נוספים כגון נתוני BW. מעבר לכך, המערכת מאפשרת לשמור נפח נתונים עצום ועדיין לעמוד בזמני תגובה מאוד מהירים למשתמש הקצה.

לסיכום, תחום ה-SAP-BI בנס-גילון הינו התחום הגדול ביותר והמנוסה ביותר בארץ ביישומי BW ו-BO. נס-גילון מתמחה במגוון רחב מאוד של טכנולוגיות ויישומים. היצע הפתרונות של החברה כולל שירותי ייעוץ, יישום והטמעה ופועל לפי מתודולוגיות מובנות ועם ראייה מאוד שירותית לעשרות לקוחותיה.

לפרטים נוספים: עמית ברקאי

אירועים קרובים