ג'ף ניק, ה-CTO של EMC: "בגלל ההאקרים והמיחשוב הנייד, הארגונים כבר לא מבצר"

"החומות הוסרו, ועל אבטחת המידע להיות לוגית, דינמית וגמישה", אמר ניק בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, כדי להתאים למצב החדש "דרוש שינוי תפיסתי וטכנולוגי" ● לגבי השוק בארץ ציין ניק, כי "השקענו ברכישות בישראל בעבר ואני מעריך שכך יהיה גם בעתיד"

"בעבר, ארגונים התייחסו לעצמם כמבצרים, ושני תהליכים שקרו במקביל שינו זאת: ההתגברות והתחכום ההולך וגדל של ההאקרים מחד וחדירת עולם המיחשוב הנייד לארגונים מאידך. הדבר דורש שינוי תפיסתי וטכנולוגי", כך אמר ג'ף ניק, סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל טכנולוגיות ב-EMC העולמית, בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

ניק התייחס בראיון לאתגרים הניצבים בפני המנמ"רים בעת הזו ואמר, כי הם "לא רואים נכון את פעילותם. ראשי התיבות של IT הם 'טכנולוגית המידע', והם מתייחסים ל-'טכנולוגיה' ושוכחים את ה-'מידע'. בכך הם שוגים במיקוד שלהם. מה לעשות – המידע גדל ללא הרף והגידול שלו הופך לסופר-אקספוננציאלי".

"אתגר נוסף, שנכון כיום יותר מתמיד, הוא 'לעשות יותר (IT) בפחות (תקציב)'", הוסיף. לדבריו, "תקציבי ה-IT נותרים שטוחים, או, במקרה הטוב, גדלים ב-5% בשנה טובה, ואילו המשימות המוטלות עליהם, הן בעולם אספקת היישומים והשירותים, הן בתחזוקת הדטה סנטר והן בטיפול במידע גדלות באופן לא פרופורציונאלי לתקציב".

בהיבט האבטחה, אמר ניק, "החומות הארגוניות הוסרו זה מכבר. על אבטחת המידע להיות לוגית, דינמית וגמישה. אני מכיר ארגונים עם אלף פיירוולים. איזה ערך יש לכך אם נדרשת פעילות רבה של ניהול ותפעול הרכיבים?" בעיה נוספת שאותה ציין בתחום זה היא "השיתוף ההולך וגדל של המידע – שיתוף פנימי וחיצוני, שדורש אינספור בקרות".

"מגמה נוספת היא ההליכה למיחשוב לפי דרישה, אירוח, מיחשוב ענן ו-וירטואליזציה", הוסיף. "העולם הפך להיות פתוח, וחלק מנכסי הארגון, המידע, כבר לא מצויים בארגון עצמו. האופן המסורתי שבו המנמ"רים סיפקו שירותים ללקוחות בעבר משתנה, ובחלקו כבר לא רלוונטי".

ניק משמש בתפקידו שבע שנים. בין השאר, הוא אחראי על התוויית מפת הדרכים הטכנולוגית של EMC ועל קישור ותיאום גופי המו"פ שלה. לפני כן הוא עבד במשך חצי יובל ביבמ (IBM) ובתפקידו האחרון שם שימש סגן נשיא ואחראי על תחום מיחשוב לפי דרישה. הוא קיבל את התואר "עמית יבמ", התואר הטכנולוגי הבכיר ביותר שהענק הכחול מעניק, וזוקף לזכותו רישום של 80 פטנטים בתחום מערכות ה-IT.

כוותיק בתעשייה, כיצד אתה רואה את המתחרים של EMC?
"כיום, כולם מנסים לזנב בנו בהליכה לעבר מיחשוב ענן: יבמ, HP, אורקל (Oracle). הן מבינות כעת את מה שאנחנו הבנו מזמן – ההזדמנויות העסקיות הטמונות בענן לספקיות ה-IT וללקוחות. המודל המסורתי לאספקת שירותי IT לא מתקבל באמצעות הטכנולוגיות הנוכחיות. רק לנו, המשלבים בין איחסון, תשתיות מידע, וירטואליזציה ואבטחת מידע, יש היכולת לבנות מיחשוב ענן בצורה כוללת, מיטבית ומאובטחת. VMware חיונית לפונקציונליות של ה-IT, לפרידה המתבקשת מעולם התשתיות הפיזיות, שמעכבות את היכולת לספק הרבה שירותים ויישומים – ובמהירות.

נט-אפ (NetApp) הייתה מתחרה חשובה בעבר, וכעת היא כבר פחות. הם מתמקדים בתחום אחד בעולם האיחסון ונקודת התורפה שלהם היא חוסר היכולת של המערכות שלהם לגדול בהתאם לדרישת הלקוחות. בנוסף, הם לא תמיד ממוקדים. הרכישה של LSI לא קשורה ל-DNA שלהם. כך או כך, אנחנו אוהבים להתחרות, זה עושה אותנו טובים יותר".

משרד ה-CTO שבראשותך קשור קשר הדוק לרכישות. אילו טכנולוגיות EMC תרכוש בעתיד, והאם הן תהיינה בישראל?
"בעבר נטינו להשקיע בחברות בשלות יותר. כעת אנחנו ממוקדים יותר בחברות בשלות פחות ובסטארט-אפים. לצורך כך הידקנו את הקשר עם קרנות הון-סיכון בעמק הסיליקון, כמו גם בישראל. השקענו ברכישות בישראל בעבר ואני מעריך שכך יהיה גם בעתיד.

כמובן שלא אתייחס לחברה ספציפית, אך כן אפרט מה אני מחפש: חברות שמתמודדות עם הגידול בנפח האיחסון; שמסייעות לאפשר פעילות מיחשוב בענן בצורה יעילה או מהירה יותר; שיודעות לשנע מידע בין סוגי הענן השונים – פרטי, ציבורי ובן-כלאיים, וכאלה ההופכות את הענן למקום אמין יותר; שמספקות IT כשירות; ושעוסקות בתזמור ה-IT ובמיטוב הפעילות שלו. על התעשייה לסגור את הפער בין BPM ומיטוב IT.

לא ניכנס לתחום ה-BI, אך כן נהווה תשתית ל-BI, בין השאר באמצעות הרכישה של גרינפלאם ( Greenplum Software), ספקית בסיס נתונים ותוכנות לניתוח נתונים בהיקף נרחב. גרינפלאם מספקת יכולות לטיפול ולניתוח בנפחים גדולים של נתונים רבים, לרבות בתצורת מיחשוב ענן.

בנוסף, אני מחפש חברות העוסקות במניעת פשע קיברנטי וחברות המטפלות במידע בעולם הבריאות".

לסיום, היכן יהיה עולם המיחשוב בעוד חמש שנים?
"בדטה סנטר יש, ככלל, שני מוצרים – שרת וארון איחסון. אני מעריך שהגבולות ביניהם ייטשטשו והם יתמזגו, פיזית או לוגית. המיזוג הזה יהיה לטובת הפיכת הדטה סנטר ל-'צינור' מידע, שישנע את הנתונים בצורה מהירה ויעילה יותר בין הצרכנים שלו. שוק ה-IT יעשה את השינוי שאנחנו כבר עשינו: הפכנו מחברת איחסון לחברה המטפלת במידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים