גרטנר: "ממשלות צריכות להימנע מלהעניש פקידים שמשתמשים ברשתות חברתיות לצרכי עבודה"

"הפקידים הללו מתקשרים עם אזרחים באמצעות החשבונות הפרטיים שלה ברשתות חברתיות ובמקום לעודד אותם - הממשלות מענישות אותם וגורמות להם לפחד או לפתוח חשבונות בשמות בדויים", אמר אנדריי דימאיו, אנליסט בכיר בחברת המחקר ● לדבריו, ממשלות משקיעות בפתיחת המידע לציבור ובשירותים אונליין, אולם "הן לא חושפות את השירותים הללו במקומות ברשת שבהם נמצאים הגולשים, אלא עושות זאת באתרים שלהן"

"ממשלות צריכות להימנע מלהעניש פקידים שמשתמשים בחשבונות הפרטיים שיש להם ברשתות חברתיות לצרכי עבודה, במטרה לשרת טוב יותר את האזרחים", כך אמר אנדריי דימאיו, אנליסט בכיר בגרטנר (Gartner). דימאיו אמר את הדברים בכנס השנתי למיחשוב רשויות מקומיות וממשלה MISA 2011, שננעל בסוף השבוע בקנדה.

לדבריו, פקידי ממשל ועובדי רשויות מגלים רצון עז לשרת את האזרחים טוב יותר, והם מתקשרים איתם דרך חשבונות פרטיים בפייסבוק (Facebook) או בלינקדאין (LinkedIn). "הבעיה היא שממשלות רבות מחזיקות בקונספציה שגויה לגבי הרשתות החברתיות, ובמקום לעודד את הפקידים הללו, על מנת שישרתו את האזרחים טוב יותר, הן מענישות אותם וגורמות להם לפחד או לפתוח חשבונות בשמות בדויים", אמר דימאיו.

הוא הוסיף, כי ממשלות משקיעות כיום לא מעט בכלים ובאמצעים על מנת לפתוח את המידע לציבור ולאפשר לאזרחים לקבל שירותים אונליין, אולם "הן לא חושפות את השירותים הללו במקומות ברשת שבהם נמצאים הגולשים, אלא עושות זאת באתרים שלהן". "ממשל זמין צריך להיות במקומות שבהם נמצאים האזרחים ולא להמציא את הגלגל מחדש", ציין.

בהרצאתו פרש דימאיו בפני משתתפי הכנס דוגמאות ממדינות שונות בעולם שבהן ממשלות מעודדות פקידים לשרת את האזרח. עם זאת, הוא ציין, כי "למרבה הצער, הממשלות הללו מהוות מיעוט". "יש סוגי מידע שאזרחים תמיד ירצו לדעת, אם רק יאפשרו להם זאת", אמר דימאיו. "למשל, מתי מגיע האוטובוס הבא ומהו ערך הקרקע שהם עומדים לרכוש".

בהמשך מנה הבכיר בגרטנר את השימושים שניתן לעשות באמצעות פתיחת המידע לציבור. כך, למשל, הוא ציין שעיתונים, לוביסטים וקבוצות עניין שונות יכולים לקבל היום יותר מידע מהממשל לטובת הציבור.

דימאיו אף ציין בכנס את העלויות שקשורות במימוש ממשל זמין ברשויות, בהן עלויות בגין כלי בקרה, סיכונים באיכות היישומים הנדרשים, איכות המידע, כיצד זה משפיע על העיר ואזרחיה, במקרה של הרשויות המקומיות, וכן עלויות פיתוח. "כל פקיד ופקיד חייב להיות זמין לרשתות חיצוניות ולשרת שם את האזרחים", סיכם. "על הממשלות לעודד אותם ולא להפחיד אותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים