פייסבוק תמסור לרשויות באירופה מידע על השימוש שהיא עושה בטכנולוגיה לזיהוי פנים

החברה מסרה, כי תעשה זאת במענה לחששות שעלו לקראת ההשקה המתוכננת של הטכנולוגיה מחוץ לתחומי ארצות הברית, והביעה ביטחון שהמהלך ירגיע אותם ● הרשת החברתית החליטה למסור את הפרטים הנוספים לאחר שהאיחוד האירופי ביקש לבדוק האם אין בטכנולוגיה החדשה משום הפרה של חוקים מסוימים

פייסבוק (Facebook) תמסור לרשויות באירופה מידע על השימוש שהיא עושה בטכנולוגיה לזיהוי פנים. זאת, במענה לחששות שעלו לקראת ההשקה המתוכננת של הטכנולוגיה מחוץ לתחומי ארצות הברית. מהרשת החברתית נמסר כי לא מתנהלת בנושא "חקירה רשמית".

"קיבלנו הערות בנושא מרשויות מסוימות ואנחנו מוסרים להן פרטים נוספים שאין לנו ספק שיסייעו להרגיע את החששות", מסרה אתמול (ד') סופי טוביאס, דוברת פייסבוק, לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

הרשת החברתית החליטה למסור את הפרטים הנוספים בעקבות השגות שהעלה ז'ראר לומל מלוקסמבורג, חבר בגוף המכונה Article 29 Data Protection Working Party. על פי ידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), לומל ביקש לבדוק את הטכנולוגיה של פייסבוק לזיהוי פנים על מנת לוודא שאין בה משום הפרה של חוקים מסוימים. הגוף מאגד 27 סוכנויות לאומיות להגנה על נתונים ושמירה על פרטיות והוא מייעץ בנושא למוסדות האיחוד האירופי. לא ניתן היה לקבל תגובה מהגוף.

שלשום הכריזה פייסבוק על כוונתה להרחיב את המנגנון, המכונה Tag Suggestions, שמבוסס על טכנולוגיה לזיהוי פנים ושאמור לזהות אנשים שמופיעים בתמונות שמעלים הגולשים לרשת החברתית. פייסבוק הודיעה כבר בדצמבר על כוונתה להפעיל את המנגנון בארצות הברית ושלשום אישרה שהוא כבר פועל במרבית המדינות. החברה הודתה, כי היה עליה "להבהיר למשתמשים בצורה טובה יותר, במהלך ההשקה של המנגנון, מתי הוא יהיה זמין עבורם".

העובדה שפייסבוק לא הודיעה על ההשקה הנרחבת של הטכנולוגיה החדשה והעובדה שהמנגנון מופעל באופן אוטומטי כברירת מחדל, אלא אם המשתמשים קובעים אחרת בהגדרות הפרטיות, הדליקה נורות אדומות בארגונים שפועלים לשמירה על הפרטיות. בארגונים אלה סבורים שיש להניח למשתמשים שמעוניינים בכך להפעיל את המנגנון בצורה יזומה, ולא לכפות אותו עליהם, אלא אם ישנו את ההגדרות.

אף על פי שהטכנולוגיה לזיהוי פנים משמשת בשירותים אחרים לשיתוף תמונות, דוגמת פיקסה (Picasa) של גוגל (Google) או iPhoto של אפל (Apple), הרי שבכל הנוגע לפייסבוק, שיש לה יותר מחצי מיליארד משתמשים, החששות כבדים יותר – על פי מרק רוטנברג, נשיא הארגון Electronic Privacy Information Center, שפועל לשמירה על הפרטיות.

המנגנון של פייסבוק בוחן תמונות חדשות שמעלים המשתמשים ומשווה את הפנים של האנשים המופיעים בהן לתמונות קודמות. אם נמצאות התאמות, הוא מציע למשתמשים להוסיף לתמונות תגיות מתאימות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים