בעקבות התביעה של Lodsys: באפל שואלים את המפתחים על בעיות משפטיות ביישומים

לאחר שהם מתבקשים לאשר את הסכם הפיתוח החדש נשאלים מפתחי היישומים אם ידוע להם על בעיות משפטיות כלשהן ביישומים ● המפתחים העריכו, כי התביעה היא הסיבה לכך ● לא ניתן היה לקבל תגובה מהחברות Lodsys או אפל

אפל (Apple) החלה לשאול את מפתחי היישומים מראש אם ידוע להם על בעיות משפטיות כלשהן ביישומים. זאת, בעקבות התביעה שהגישה Lodsys נגד חלק ממפתחי היישומים למערכות iOS, Mac OS X ואנדרואיד (Android), בגין הפרת זכויות בפטנטים.

לאחר שהם מתבקשים לאשר את הסכם הפיתוח החדש למערכת iOS, שכולל התייחסות לשירות iCloud החדש של אפל, מוצג למפתחים שירות iTunesConnect לניהול יישומים. בטופס שנושא את הכותרת iCloud Legal Information נשאלים המפתחים אם ידוע להם על בעיות משפטיות כלשהן ביישומים שלהם.

מפתח יישומים לאפל שביקש לשמור על עילום שם (אפל אוסרת על מפתחי היישומים למתוח ביקורת בעיתונות ומי שמותח ביקורת עלול להיתקל בבעיות כשיבקש אישור ליישומים חדשים) העביר ל-InformationWeek צילום מסך של השאלה.

ג'יימס ווילסון, מפתח אחר של יישומים לאפל, מצא שאלה דומה בטופס הייצוא של היישומים. "סביר להניח שהדבר נובע מהתביעה של Lodsys", כתב ווילסון בהודעה שפרסם בבלוג.

לא ניתן היה לקבל תגובה מהחברות Lodsys או אפל.

כך או כך, פלוריאן מילר, עורך בלוג בנושא קניין רוחני ופעיל ידוע נגד רישום פטנטים על קוד תוכנה, טען שהמערכת האקולוגית של פיתוח היישומים למחשבים סלולריים ניצבת בפני איום חמור מצד "טרולים של פטנטים". הסיבה לכך, לדבריו, היא שההוצאות על כל תביעה עלולות להגיע בקלות ליותר ממיליון דולרים – סכום שמפתחי היישומים בדרך כלל לא יכולים להרשות לעצמם להוציא.

"ספקיות הפלטפורמות צריכות להעניק תמיכה רבה יותר למפתחי היישומים, כדי למנוע מהטרולים להיטפל למפתחים הקטנים", כתב מילר. "אחרת, הסיכון בתביעה ירתיע את מי שיבקשו לעסוק בפיתוח יישומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים