כתב אישום הוגש נגד ראש עיריית טבריה ומנכ"ל מיטסי על פריצה למחשבי העירייה

אבנר שרון, מנכ"ל מיטסי, נאשם כי העתיק שלא כדין את מסמכיו והתכתבויותיו האלקטרוניות של בני אליהו - מבקר עיריית טבריה, והגיש אותן לזוהר עובד - ראש העירייה ● עובד ואליהו היו מסוכסכים, והחומר שהועתק שלא כדין שימש את ראש העירייה להגשת תביעה משמעתית כנגד המבקר

פרקליטות מחוז צפון, באמצעות עו"ד יעל כוכבי, הגישה הבוקר (ה') לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד זוהר עובד – ראש עיריית טבריה, ואבנר שרון – מנכ"ל מיטסי אינטרנשיונל, בגין פריצה למחשבי עיריית טבריה, ובתוכם לזה של בני אליהו – מבקר העירייה, בניסיון לשבש את עבודת המבקר.

על פי כתב האישום, חברו יחדיו עובד – ראש העירייה, ושרון – מנכ"ל מיטסי, שעוסקת בשחזור מידע, חקירה, הסבה ומחיקה של מדיה מגנטית – וקשרו קשר לחדור שלא כדין למחשבו של מבקר העירייה, על מנת לבלוש אחר קבצי המחשב שלו. שרון, נטען, ביצע העתקה גורפת של כל שרתי העירייה, ובכללם קבצים שהיו על מחשבו של מבקר העירייה, וכן של שלושה מחשבים נוספים של העירייה. "העתקת קבצים זו", נכתב בכתב האישום, "נעשתה ללא יידוע אף אחד מעובדי העירייה המשתמשים ברשת המחשבים, לרבות המבקר, וללא הסכמתם מדעת של העובדים או של המבקר. בכך חדרו הנאשמים שלא כדין לחומר המחשב של המבקר ושאר עובדי העירייה, ופגעו במזיד בפרטיותם".

עוד נטען בכתב האישום, כי בהוראת עובד, ראש העירייה, "הודפסו לשימושו כל המסמכים שהיו בתיקיות השייכות למבקר, על גבי התקליטור שהועתק. עובד עשה בחלק ממסמכים אלה שימוש לצורך הגשת תביעה משמעתית כנגד המבקר". כתב האישום מייחס לנאשמים קשירת קשר לביצוע עבירת פשע, חדירה לחומר מחשב ופגיעה בפרטיות.

מחשבו של מבקר העירייה, נכתב, "היה מחובר, כמו יתר המחשבים בעירייה, לשרת העירייה. את המידע שנאסף ונותח על ידי אליהו במהלך עבודתו, הוא שמר במחשב שהיה ברשותו בעירייה. כך, היו על שרת העירייה קבצים שגובו על ידו במהלך עבודתו, תכתובות הדואר האלקטרוני, והקבצים שצורפו אליהן, ופניות שהגיעו למבקר העירה ורוכזו בתיבת הדואר האלקטרוני במחשבו. אף אחד מעובדי העירייה לא היה מורשה לקרוא את קבצי המחשב של המבקש והוא היה בעל הגישה החוקית היחיד למחשב זה".

עוד נטען, כי בין עובד ואליהו שררו יחסי מתיחות, "ועובד רצה לדעת מהם נושאי הביקורת הנוגעים אליו, מהם ממצאי הביקורת שנאספו עד אותו שלב, ומי האנשים בהם נעזר  המבקר לקבלת מידע". לשם כך, נטען, עובד נפגש עם שרון בנובמבר 2005, וסיכם עמו שמיטסי תבצע עבורו העתקה של שרתי העירייה, עם סיפור כיסוי של ביצוע סקר אבטחה למערכת המחשבים בעירייה.

לאחר ביצוע ההעתקה נפגשו עובד ונהגו עם שרון, בביתו של האחרון שברמת השרון. שרון הציג לפני ראש עיריית טבריה את הקבצים הרלוונטיים לעבודת המבקר והתכתבויותיו, ונתן לו תקליטור שהכיל 30 תיקיות של כעשרים משתמשי דואר אלקטרוני מבין עובדי העירייה, וביניהם מבקר העירייה ומזכירתו. כמה ימים מאוחר יותר קיבל עובד עוד חומרים שהועתקו משרתי העירייה, והנחה להדפיס את המסמכים והתכתובות הרלוונטיים. "עובד עשה שימוש בחלק ממסמכים אלה לצורך הגשת תביעה משמעתית כנגד המבקר", נכתב.

טרם הוגש כתב הגנה. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של שרון, מנכ"ל מיטסי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים