אירופה: העונשים על פשיעה מקוונת יוחמרו

הפרלמנט האירופי החליט, כי על מי שיימצא אשם בפריצה למערכות מחשב וגרימת נזקים חמורים יוטל עונש של לפחות חמש שנות מאסר ● כמו כן, הוחמרו העונשים שיוטלו על מארגני מתקפות באמצעות רשתות של תוכנות רובוטיות, למשל לצורך גניבת זהות, ויירוט של נתונים דיגיטליים הוגדר כעבירה פלילית

קנסות נגד גוגל. האיחוד האירופי

מדינות האיחוד האירופי הגיעו בסוף השבוע להסכמה שבמסגרתה יוחרפו העונשים שיוטלו על מבצעי מתקפות מקוונות, דוגמת אלה שבוצעו בחודשים האחרונים על מוסדות האיחוד, אתרים של ממשלת צרפת ובנק סיטיגרופ (Citigroup) – מתקפה שבוצעה בשבוע שעבר. על רשימת החברות הבולטות שסבלו באחרונה ממתקפות דומות נמנות גם גוגל (Google), סוני (Sony), נינטנדו (Nintendo) ולוקהיד מרטין (Lockheed Martin).

על פי הכללים החדשים, שהתקבלו בפרלמנט האירופי, יוטל עונש מינימום של חמש שנות מאסר על מי שיימצא אשמים בפריצה למערכות מחשב וגרימת נזקים חמורים. כמו כן, הוחמרו העונשים שיוטלו על מארגני מתקפות באמצעות רשתות של תוכנות רובוטיות, למשל לצורך גניבת זהות. בנוסף, יירוט של נתונים דיגיטליים הוגדר כעבירה פלילית.

27 המדינות החברות באיחוד האירופי החליטו כמו כן להגביר את שיתוף הפעולה בין רשויות השיפוט והאכיפה, ולהקים יחידה לפשיעה מקוונת, שתסופח למשטרת אירופה (Europol).

טיבור נברקסיקס, שר המשפטים והמינהל הציבורי של הונגריה, אמר בתום הישיבה, שנערכה בלוקסמבורג, כי "התמיכה הגורפת בקרב מדינות האיחוד תאפשר לנו לנקוט בעתיד באמצעים יעילים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים