המעצרים בספרד אינם מסמנים עדיין את קץ תלאותיה של סוני

על אף שמשטרת ספרד עצרה שלושה חשודים בביצוע המתקפות המסיביות על הרשת של החברה, האיומים לביצוע מתקפות נוספות עליה טרם חלפו ● ואמנם, קבוצת האקרים הודיעה באחרונה, כי פרצה לאתר של סוני ● להוכחת טענתה פרסמה הקבוצה 150 אלף רשומות של משתמשי סוני, ובכלל זה שמות משתמש וסיסמאות שהצליחה להניח עליהן יד בפריצה שבצעה

משטרת ספרד עצרה שלושה בני אדם שניצבים לכאורה מאחורי המתקפות המסיביות על הרשת של סוני (PlayStation Network) שבוצעו באפריל. עם זאת, אף על פי שבסוני (Sony) ודאי שמחים על מציאת האשמים האפשריים, הרי שמבחינת החברה מוקדם עדיין לשחרר אנחת רווחה, משום שהאיומים טרם חלפו.

העמדה הרשמית של סוני היא, כי "איננו מגיבים ביחס לחקירה שנמצאת עדיין בעיצומה", על פי הודעה שפרסם דובר החברה, פטריק סיבולד. אולם, די בעצם העובדה ששמה של סוני צץ בחדשות פעם נוספת בקשר לפעולות שננקטות כנגד החברים בארגון ההאקרים אנונימוס (Anonymous) כדי להוביל למתקפות נוספות נגד החברה – וקריאות כאלה כבר עלו בערוצי הצ'אט של הארגון.

"במציאות הנוכחית, הפריצות הן בעלות אופי מאורגן היטב", אמר דייב ג'וואנס, יושב ראש IronKey. לדבריו, "ארגוני פריצה חדשים מוקמים מדי חודש או חודשיים, והמציאות כיום מסוכנת יותר מאשר לפני שישה חודשים".

ואמנם, לפני כעשרה ימים הודיעה קבוצה של האקרים שניצבת מאחורי הפריצה שאירעה לא מכבר לאתר של רשת הטלוויזיה הציבורית האמריקנית PBS, כי פרצה לאתר של סוני. להוכחת טענתה פרסמה הקבוצה 150 אלף רשומות של משתמשי סוני, ובכלל זה שמות משתמש וסיסמאות שהצליחה להניח עליהן יד בפריצה שבצעה. קבוצת ההאקרים, שמכונה LulzSec או Lulz Boat, הודיעה שהצליחה לנצל פרצה מסוג SQL Injection באתר Sony Pictures.

לדברי ג'וואנס, המלאכה שעל סוני לבצע עד שאיומי האבטחה ימוגרו עדיין רבה. "מהזמן הרב שחלף עד שסוני הצליחה לשקם את פעילותה ברשת אפשר להתרשם שחסרה לחברה מומחיות בתחום האבטחה. החברה חייבת לגייס אנשי מקצוע טובים שיעברו על מיליוני שורות קוד. חלפו שנים רבות עד שמיקרוסופט (Microsoft) הכשירה וגייסה אנשים מתאימים" כדי להגיע למצב הנוכחי, אמר. הוא קרא לסוני "לקבוע מדיניות הולמת ולהדריך את המפתחים". לדבריו, "התהליך יימשך לפחות שנתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים