דו"ח: התוכנות החינמיות מובילות את שוק האנטי וירוס

לפי הדו"ח של חברת OPSWAT, בארבעת המקומות הראשונים בשוק האנטי וירוס נמצאות חברות שמספקות תוכנות שניתן להוריד ולהתקין בחינם, כשבדרך כלל מדובר בגרסאות מופחתות ביצועים של חבילות הגנה מקיפות יותר שמציעות החברות ● בראש הרשימה נמצאות Avast ו-AVG שכל אחת מהן תופסת 12.37% מהשוק ● במקום השלישי נמצאת Avira עם 12.29% ובמקום הרביעי נמצאת מיקרוסופט עם 11.14% מהשוק

התוכנות החינמיות מובילות בשוק תוכנות האנטי וירוס נכון ליוני 2011, ובהפרש ניכר מהתוכנות המסחריות – כך עולה מהסקר הרבעוני של OPSWAT, המתמחה באספקת פתרונות אבטחה לארגונים וחברות נותנות שירותים.

לפי הדו"ח, בארבעת המקומות הראשונים בשוק האנטי וירוס נמצאות חברות שמספקות תוכנות שניתן להוריד ולהתקין בחינם, כשבדרך כלל מדובר בגרסאות מופחתות ביצועים של חבילות הגנה מקיפות יותר שמציעות החברות. ארבע החברות הראשונות ברשימה, שכאמור כולן מספקות גרסאות חינמיות, תופסות כ-50% מהשוק.

בראש רשימת החברות נמצאות Avast ו-AVG שכל אחת מהן תופסת 12.37% מהשוק. במקום השלישי נמצאת Avira עם 12.29% ובמקום הרביעי נמצאת מיקרוסופט (Microsoft) עם המוצר החינמי שלה, Security Essentials, שתופס 11.14% מהשוק.

מיקרוסופט הציגה את הקפיצה הגדולה ביותר בדירוג, כאשר ברבעון שעבר היא דורגה שביעית בלבד עם כ-7% מנתח השוק. לפי עורכי המחקר את הקפיצה הגדולה הזו ניתן לייחס לכך שמשתמשים רבים פשוט גילו שקל מאוד לתחזק את MSE באמצעות שירות העדכונים האוטומטי שמציעה מיקרוסופט, כחלק מעדכון חלונות.

החברה המסחרית המובילה בשוק היא ESET, עם נתח שוק של 9.98%, כאשר מק'אפי (McAfee), לדוגמה, משתרכת הרחק מאחור עם 4.5% מהשוק בלבד.

בבדיקת השוק לפי גרסאות התוכנה עצמן, MSE של מיקרוסופט מובילה עם 10.66% מהשוק העולמי כשאחריה Antivir Personal, גרסת האנטי וירוס החינמית מבית Avira עם 10.18%. שאר התוכנות לא חצו את קו תשעת האחוזים, כשבמקום השלישי נמצאת Avast! Free Antivirus ואחריה AVG Antivirus Free. כמו ברשימת החברות, NOD 32 של ESET, עם 7.15% מהשוק, מובילה את שוק התוכנות המסחריות ואחריה Internet Security של קספרסקי (Kaspersky) עם 4.13%. ראוי לציין שאפילו התוכנה המלאה של AVG, גרסה 10, נמכרת יותר מה-VirusScan של McAfee שתופסת 3.02% מהשוק בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים