עובד בחנות של אפל בארצות הברית מבקש להקים איגוד עובדים

האיגוד החדש ייאבק, אם יוקם, לשיפור המשכורות והתנאים, ויילחם נגד "נהלים לא הוגנים" באולמות התצוגה של החברה - אמר הוגה הרעיון, קורי מול, שמועסק בחנות החברה בסן פרנסיסקו ● הוא טען, כי "אנחנו חשים כמו דוד הנאבק בגוליית" ● למרות זאת, העובדים לא ששים להיענות ליוזמה של מול

קורי מול, עובד במשרה חלקית בחנות אפל (Apple) בסן פרנסיסקו, פועל להקים איגוד עובדים שייאבק לשיפור המשכורות והתנאים, ויילחם נגד מה שהוא מכנה "נהלים לא הוגנים" באולמות התצוגה של החברה.

"אין ספק שהבעיות העיקריות קשורות לתגמול, משכורות ותנאים", אמר מול. הוא החליט לפרסם את דבר הקמת האיגוד כדי לעודד עובדים נוספים להצטרף אליו. מול מנהל את התקשורת עם שאר העובדים בעיקר באמצעות טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook) והאתר שהקים – Apple Retail Workers Union.

מספר העובדים שמעסיקה אפל ב-325 החנויות שלה ברחבי העולם עומד על יותר מ-30 אלף. מול, בן 30, מועסק באפל מזה ארבע שנים, ולדבריו החברה משלמת לו על עבודתו בחנות בסן פרנסיסקו 14 דולרים לשעה. שכר המינימום בסן פרנסיסקו, שנחשבת לאחת הערים היקרות בארצות הברית, עומד על 9.92 דולרים לשעה.

עד כה זכה מול לתמיכה מועטה בלבד משאר העובדים, אולם לדבריו, הוא מקבל מכתבי תמיכה בדואר האלקטרוני. "עובדים רבים נרתעים מלדבר על כך ואינני מאמין ששיעור התמיכה מגיע אפילו בחנות אחת ל-50%, אבל אנשים מתחילים לדבר על זה ונוכל להתקרב ליעד בכמה חנויות", אמר. יצוין, כי כדי שניתן יהיה להקים איגוד עובדים בארצות הברית, צריכים רוב העובדים במתקן כלשהו לתמוך ברעיון.

"אנחנו חשים כמו דוד הנאבק בגוליית", אמר מול, שיצא מול החברה שהקים סטיב ג'ובס וששווייה מוערך כיום ב- 320 מיליארד דולרים. "אנחנו עדיין לא מתחילים לפעול, אלא רק מנסים, לפי שעה, לעורר עניין ולגייס עובדים".

דובר אפל אישר שמול מועסק בחברה אולם סירב להתייחס ליוזמה שלו.

בארצות הברית נהנים איגודי העובדים בענף התובלה או בתעשיית הרכב מעוצמה רבה, אך נדיר למצוא איגודי עובדים בחברות מעמק הסיליקון, שבהן מתאפיינת העסקת העובדים בגמישות ובתחלופה מהירה.

שיעור העובדים המאוגדים בארצות הברית ירד מ-20.1% ב-1983 ל-11.9% בשנה שעברה (כאחוז מסך המשכורות, על פי הלשכה לנתוני תעסוקה בארצות הברית).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים