ארצות הברית: הממשל יסגור חצי מהאתרים שלו

במסגרת המהלכים לקיצוץ בהוצאות ייסגרו אתרים רבים של הממשל האמריקני, דוגמת האתר של להקת כלי המיתר של העובדים בשירות היערנות האמריקני ● נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הביא את האתר הזה כדוגמה לבזבוז מיותר של תקציבים ● הבית הלבן הקים מועצה שאמורה להגיש לאובמה את המלצותיה כיצד לשלב מערכות שתומכות באיסוף נתוני ההוצאות של הממשל וכיצד להציג אותם בעוד כחצי שנה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז אתמול (ב') על מהלך חדש לקיצוץ בהוצאות הממשל, שבמסגרתו ייסגרו, בין השאר, מאות אתרי אינטרנט של הממשל ויוקפא הפיתוח של אתרים חדשים. כבר בחודשים הקרובים ייסגרו 25% מ-2,000 האתרים הללו, ובתום שנה אמור מספרם לרדת במחצית.

כמו כן, החליט הממשל האמריקני על הקמת מועצה חדשה לאחריות ושקיפות (GATB), שתופקד על אתר האינטרנט Recovery.gov. האתר, שהוקם בפברואר 2009, מאפשר לגולשים לעקוב אחר אופן החלוקה של התמריצים לעידוד הצמיחה, בסכום כולל של 787 מיליארד דולרים. תמריצים אלה היו אחד המהלכים הראשונים שעליהם הכריז אובמה לאחר שנכנס לתפקידו.

המועצה אמורה להגיש לאובמה בתוך חצי שנה דו"ח עם המלצות לשילוב מערכות שתומכות באיסוף נתוני ההוצאות של הממשל והצגתם. בדו"ח היא אמורה לפרט כיצד ניתן להבטיח את אמינות המידע ולהרחיב את הפרישה של טכנולוגיות לגילוי הונאות. זאת, מאחר שעל מהלכים דומים שבוצעו בעבר נמתחה ביקורת בשל נתונים לא מדויקים.

אובמה וסגנו, ג'ו ביידן, הכריזו על המהלך בשני סרטוני וידיאו שפורסמו באתר האינטרנט של הבית הלבן. ביידן אף הכריז אתמול על המהלך בשידור חי.

כדי להמחיש את הבזבוז הזכיר אובמה את אתר האינטרנט של להקת כלי המיתר של העובדים בשירות היערנות האמריקני. "אשמח להאזין למוזיקה שלהם בנגן ה-iPod שלי, אך אינני מוכן לשלם על אתר האינטרנט שלהם", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים