אופיר זמיר, VMware: "המטרה – לספק למשתמשים יכולות שירות עצמי במיחשוב הענן"

"נדרש לספק להם את היכולות הללו על מנת להקים ולפתח יישומים במהירות", אמר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי בחברה ● לדבריו, "ארגונים מצויים כיום במצב הנכון לכניסה למיחשוב ענן, לאחר שהם כבר ביצעו וירטואליזציה של 60%-90% מהמערכות שלהם, כולל יישומים קריטיים, ואנחנו מאפשרים ללקוחות שקיפות בהעברת המשאבים בין הענן הפנימי לחיצוני"

"מיחשוב הענן המבוסס על טכנולוגיית הווירטואליזציה הוא הבסיס לבניית הדור הבא של מרכזי המיחשוב. אלה יכללו יכולות גידול וגמישות, ונדרש לספק למשתמשים בהם יכולת שירות עצמי, על מנת להקים ולפתח יישומים במהירות", כך אמר אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי ב-VMware.

זמיר דיבר בפתח המפגש הרבעוני של VMUG, ארגון משתמשי VMware בישראל. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') בבית הירוק בתל אביב בהשתתפות כ-100 מלקוחות הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה.

לדברי זמיר, "ארגונים מצויים כיום במצב הנכון לכניסה למיחשוב ענן, לאחר שהם כבר ביצעו וירטואליזציה של 60%-90% מהמערכות שלהם, כולל יישומים קריטיים. אנחנו מאפשרים ללקוחות שקיפות בהעברת המשאבים בין הענן הפנימי לחיצוני".

המודל של החברה, אמר זמיר, הוא IT כשירות – המעבר של IT לגישה הממוקדת בעסקים, המתרכזת ביעילות תפעולית, תחרותיות ותגובה מהירה. "מדובר במעבר לתצורת מיחשוב המייצרת שירותים. היא ממטבת את אספקת השירותים ואת צריכתם תוך שמירה על הדרישות העסקיות של הארגון. כך, המיחשוב הארגוני עתיד לשנות את התפיסה שלו ולהפוך ממרכז עלות למרכז המספק ערך אסטרטגי".

איחוד בין עננים

החזון של VMware לניהול תשתית בענן, ציין זמיר, הוא המודל התפתחותי של תשתית IT, המבוסס על וירטואליזציה ומאחד עננים פרטיים, ציבוריים ובני-כלאיים. זאת, לצד מעטפת של אבטחת מידע, הלימות לרגולציות, ניהול ואיכות שירות. כך, לדבריו, ניתן לשלב בין כלל הרכיבים: מוצרי תשתית הענן והשירותים שבנויים על VMware vSphere, כמו: VMware vCloud Director, משפחת מוצרי VMware vShield ושירותי VMware vCloud Datacenter, וליצור מודל משולב של עננים בני כלאיים, שמגשר באופן מלא בין עננים פרטיים וציבוריים.

צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

עוד ציין זמיר את מערכת הניטור החדשה של החברה, vCenter Operation Manager, ואמר שהיא מבצעת "למידה" אוטומטית של התנהגות הסביבה הווירטואלית, "לומדת" מהי התנהגות משאבי המיחשוב בזמן נורמלי ומעדכנת אודות חריגות בצריכת משאבי המיחשוב. הוא הסביר, כי בדרך זו יכולים מנהלי התשתיות להבטיח רמת ביצועים גבוהה של משאבי המיחשוב בסביבות וירטואליות.

לדברי זמיר, בעזרת שילוב הרכיבים השונים ניתן לקבל יכולות של מיכון ואספקת שירותים עצמית. כך, לקוחות הארגון הופכים לספקי שירות פנימי ללקוחות שלהם – דבר המאפשר פיתוח והקמת יישומים בארגון.

"מיכון מלא מפחית את עלויות התפעול"

"עלויות התפעול יפחתו ככל שיותר תהליכים ניהוליים יעברו למיכון מלא", אמר זמיר. "הדבר ייעשה בעזרת מיחשוב ענן, שלמעשה, הוא תפירה של שרתים, מערכי איחסון ורישות על ידי מוצרי VMware. המחשב הענק הזה מנוהל במיכון מלא ומנפק מיחשוב רזה לפי דרישה לכל המשתמשים באשר הם, היישר למכשיר שהם משתמשים בו ובאבטחת מידע מלאה".

זמיר הציג את vCloud Director שלדבריו "מאפשר לארגונים ליצור מאגדים (pools) של משאבים וירטואליים של תשתיות פיזיות, המנפקים יישומים ומדיניות שימוש מנוהלת". הוא הוסיף, כי המוצר "תוכנן לאגור משאבי תשתית וירטואלית במרכזי נתונים וירטואליים ולהעביר אותם למשתמשים כשירותים מבוססי קטלוג, תוך שהוא מספק את המיכון והניהול הנחוצים לעננים פנימיים וחיצוניים".

"מרכזים וירטואליים אלה נמצאים בעננים פרטיים או ציבוריים וניתן להעבירם לסביבות IT שונות, בהתאם לצרכי ה-IT ולדרישות המשתמשים", הוסיף. "מעליהם יוכלו המשתמשים לנפק לעצמם את התוכנה המתאימה להם מתוך חנויות היישומים או קטלוגים של השירותים".

הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו מגמת הווירטואליזציה תמשיך לעמוד בראש סדר העדיפויות של המנמ"רים בשנים הקרובות, כיוון שהיא חוסכת כסף רב לארגונים ומספקת גמישות תפעולית. כיום, אמר, "מנמ"רים נדרשים לעשות יותר IT בפחות תקציב, ולא רק בגלל המשבר הכלכלי. הדרך להצליח לעשות זאת היא בהפיכת ה-IT ממרכז עלות למרכז שירות, כדי לסייע להיבטים העסקיים של הארגון. לא ניתן לממש את תפיסת מיחשוב הענן לפני שמבצעים וירטואליזציה לאורך ולרוחב ה-IT הארגוני".

כמו כן, זמיר ציין את דבריו של פול מריץ, מנכ"ל VMware, שדיבר ב-2008 על IT כשירות ועל מיחשוב ענן. "רבים לא ידעו אז על מה הוא מדבר. כיום המצב שונה", ציין. העתיד הוא במיחשוב ענן, אמר זמיר. לדבריו, הדרך למימוש הענן החלה בקונסולידציה של שרתים ומשם המשיכה לווירטואליזציה של יישומים שאינם קריטיים לארגון. לעומת זאת, המגמה כיום היא "וירטואליזציה בסביבת יישומים קריטיים. כך תמומש התפיסה של IT כמרכז שירות המסייע לארגונים בהיבטיו העסקיים", אמר. "אנחנו מבחינים יותר ויותר במגמה של וירטואליזציה עבור יישומים 'כבדים' בארגונים".

ברק קורן, מנהל מיחשוב ב-Siemens PLM ויושב ראש VMUG - ארגון משתמשי VMware בישראלזמיר סיכם באמרו, כי יש ל-VMWare את היכולת לספק תשתיות עבור ארגונים בצורה גמישה ויעילה, תוך שימוש בחומרה סטנדרטית, כשהתוכנה שלצידה מספקת את היעילות הנדרשת. זאת, לצד מתן היכולת ללקוחות לפתח יישומים ולהריץ אותם על גבי תשתית וירטואלית. "עולם המיחשוב הארגוני הולך לכיוון של ענן בן-כלאיים, המשלב את הציבורי והפרטי", אמר. "לטובתו הוציאה החברה את מוצר vCloud Conector, שיוצר חיבור בין תשתיות המיחשוב של שני העננים".

"ארגון VMUG ממשיך לגדול"

האירוע נפתח בדבריו של ברק קורן, מנהל מיחשוב ב-Siemens PLM ויושב ראש VMUG. הוא ציין, כי הארגון הוקם לפני שלוש שנים. כיום הוא מונה מאות חברים והוא ממשיך לגדול. לדבריו, המטרה של הארגון היא לשתף מידע טכנולוגי בין החברים, תוך דגש על "צלילה" לפרטים טכנולוגיים, ולא לשים במוקד מכירת מוצרים או שירותים.

קורן אף דיבר על המגמות והטכנולוגיות לגיבוי ושחזור והמשכיות עסקית (BC) בסביבות וירטואליות. הוא הציג שיטות גיבוי שונות, עם או בלי סוכנים, וציין שכל חברות התוכנה לעולם הגיבוי, בהן HP ,EMC, סימנטק (Symantec), קומוולט (CommVault Systems) ויבמ (IBM) "מתלבשות" על הטכנולוגיות של VMware.

הוא סיכם בציינו, כי "עולם ה-IT הולך לכיוון מיחשוב ענן ו-וירטואליזציה, ולכן – על מנהלי התשתיות לקחת בחשבון ביצוע גיבויים לסביבה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים