תחזית: סמסונג ואפל יעקפו את נוקיה בשוק הטלפונים החכמים – כבר ברבעון הנוכחי

על פי הערכה של חברת ההשקעות והאבטחה נומורה עתידה הענקית הפינית לאבד את שליטתה בשוק, שנמשכת מאז 1996 ● נתח השוק שלה צפוי לרדת מכ-25% ל-17% ● הנתח של סמסונג צפוי לעמוד בתום הרבעון על כ-20.5%, וזה של אפל - על 17% אף הוא ● עם זאת, נומורה ציינה שייתכן שנוקיה יכולה להתאושש ולעשות קאמבק

חוזרת לעניינים. נוקיה

לאחר שאחזה במקום הראשון בשוק הטלפונים החכמים במשך שנים עלולה נוקיה (Nokia) לאבד בקרוב את השליטה בו לטובת סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) – כך חוזה חברת ההשקעות והאבטחה נומורה (Nomura). החברה העריכה, כי המהפך יתרחש כבר במהלך הרבעון הנוכחי, וכי הוא יזעזע את מאזן נתחי השוק, שמובל על ידי ענקית הסלולר הפינית מאז 1996.

"אנחנו מעריכים שסמסונג תתפוס את המקום הראשון בטלפונים חכמים ברבעון השני של השנה, והמגמה אף תתחזק ברבעון השלישי", ציינה נומורה. "הדבר מייצג מהפך משמעותי – מנתח שוק של 4.8% ברבעון הראשון של 2010 ל-20.4% ברבעון השלישי של 2011".

לעומת זאת, על פי ההערכה, נתח השוק של אפל יישאר יציב – כ-17% – ואילו נוקיה תרד מכ-25% ל-17% אף היא. נומורה חוזה, כי נוקיה תמשיך לאבד נתחי שוק גם לאחר הרבעון הנוכחי, וייתכן שעד סוף השנה גם HTC תעקוף אותה.

נוקיה שמה את מבטחה בעסקה עם מיקרוסופט (Microsoft) ובמכשירי חלונות פון (Windows Phone). לעומת זאת, על פי נומורה, לא יהיה שיפור במצבה של החברה בזמן הקרוב. "נתחי שוק במכשירי סלולר התנדנדו והשתנו מאוד בשנים האחרונות. לכן, ייתכן שנוקיה תוכל לעשות קאמבק, אבל אנחנו לא רואים שום עדות למהפך בהובלת מכשירים וממשיכים לראות סיכויים טובים יותר במיוחד בקרב ספקים אסיאתיים", ציינה נומורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים