תוכן שיווקי

לקראת אירוע | סאפ ישראל מציגה: אינטליגנציה חברתית

הגרסה החדשה של SAP Business Objects 4.0 שתושק בכנס SAP ביום חמישי הקרוב, כוללת כלי ליצירת רשת חברתית ייעודית עבור צורכי הארגון, פרי פיתוח של צוות במעבדות SAP ישראל

14/06/2011 15:27

בכנס SAP's new generation of business analytics and technology שייערך ביום חמישי הקרוב ב-Avenue, קריית שדה התעופה, תושק גרסת SAP Business Objects 4.0. הגרסה החדשה כוללת את ה-Social Intelligence – רכיב בפלטפורמת StreamWork המאפשרת ניהול רחב של קשרים בינאישיים במסגרת הארגון.

"הפלטפורמה כוללת סט כלים לניהול דיונים, ניהול מידע ונתונים, ניהול תהליכים, שיתוף מידע ומעקב אחר פעילויות ואנשים רלוונטיים, לצורך ניהול העבודה היומיומית בארגון. Social Intelligence עצמו מאפשר לעובדים בתוך הארגון להתחבר ולתקשר אחד עם השני ולנהל ולעקוב אחר פעילויות יומיומיות במסגרת של סביבה מובנית, ובאופן המאחד את המימד המקצועי עם המימד האישי", מסבירה שרון חבר, מנהלת מוצר Social Intelligence.

"הרשתות החברתיות כוללת יתרונות חשובים וסאפ קיבלה החלטה לממש יתרונות אלו גם בעולם העסקי כדי לייעל את העבודה היומיומית בארגונים", אומרת חבר. "אנו בעצם יוצרים עבור המשתמשים רשת חברתית ומנגישים כך עבור המשתמש את המידע שקיים במערכות הארגון.

Social Intelligence כולל כלים ידידותיים ואינטואיטיביים שמאפשרים למשתמש להגיע למידע החיוני עבורו בסיוע ויזואליזציה נוחה. לדבריה, הרשת החברתית-עסקית של סאפ מציעה התמקדות בתחומים ספציפיים. לדוגמה, מנהל קשרי לקוח (CRM) יכול לייצר ברשת פרופיל רלוונטי לאנשים בארגון עם מידע ואוריינטציה עסקית לקשרי לקוחות. באופן זה הוא יוכל לעיין בפרופיל של אנשי מכירות בארגון ולראות מול אלו לקוחות הם עובדים, מתי ובאילו נושאים הוא מתמחה.

"Social Intelligence היא פלטפורמה גמישה שמאפשרת התאמת היבטים רבים לצורכי הארגון. באופן זה ניתן להתאים את פרופיל המשתמש לצרכים הספציפיים של כל ארגון. ניתן אף להגדיר מה הוא הפרופיל הנכון עבור האדם הספציפי בארגון ומהם סוגי הקשרים הקיימים בין האנשים במסגרת הארגון", אומרת חבר.

לדבריה, המידע ברשת שמגיע כאמור ממערכות העורף בארגון מאפשר למשתמשים, במיוחד בארגונים גלובאליים, לדעת מיהו מנהל הפרויקט הרלוונטי, ומיהם האנשים שעימו בקבוצה ובצוות, וכמובן לפנות לכל אחד מהם על פי הצורך אופן ישיר ומיידי.

"הפתרון כולל כלים חזקים המאפשרים שמירה הולמת על נושא הפרטיות, דבר שמצאנו שהוא מטריד מקבלי החלטות ועובדים, ובצדק. בהתאם לכך פתרון ה-Social Intelligence מאפשר שליטה במידע שהמשתמש חושף ולמי מהמשתמשים מותר לצפות במידע זה, כמו גם איזה מידע יוצג בתוך הארגון ואיזה מידע מורשה לצאת מחוץ לארגון".

כלי חיוני נוסף שכלול בפתרון שפיתחו צוות SAP בישראל מאפשר הגעה ישירה לכל איש בארגון שמחזיק בידו מידע רלוונטי לעבודת המשתמש. "מהסקרים שקדמו לפיתוח המוצר למדנו שאנשים חשבו שיכולת כזו תאפשר להם לבצע את עבודתם ביעילות גבוהה יותר. אנשים בארגונים דיווחו שברור להם שיש בארגון מישהו שיש בידיו את המידע הנדרש או היכולת שתביא לפתרון הבעיה עימה הם מתמודדים עתה, אולם הם לא יודעים כיצד להגיע לאנשים אלו או ש'לא בא להם לקום מהכסא' כדי לחפש את המומחה שיקצר להם בכמה שעות את זמן ההתמודדות עם הבעיה". כמענה לבעיה זו מאפשר הכלי של קבוצת הפיתוח הישראלי גישה קלה לזיהוי העובדים לפי קריטריונים שונים ולפי מנגנון חיפוש מתוחכם או המלצות שמספקת המערכת לגבי אותו אדם שבידיו ככל הנראה הפתרון לבעיה. "בתהליך החיפוש ניתן לזהות את האנשים הנכונים עבורי דרך חיפוש אוטומטי או דרך חיפוש 'ידני' בסט התכונות המופיע בפרופיל שלהם, ובאמצעות רשת הקשרים שלהם", אומרת חבר.

פתרון ה-Social Intelligence אף מציע מיפוי של רשת הקשרים הקיימים בין שני אנשים נתונים בארגון, תוך חישוב המסלול הקצר ביותר. "כל שעל המשתמש לעשות הוא לסמן אדם מסוים בארגון, ומיד נפרשת בפניו רשת הקשרים והפעילויות המשותפות להם. כך למשל, אם הוא אינו מכיר את האדם אליו הוא פונה הוא יכול להיעזר בגורמים מתווכים ליצירת הקשר או לצורך בירור פרטים חיוניים על אותו אדם.

אירועים קרובים