תוכן שיווקי

לקראת אירוע | כנס בינלאומי ייחודי בנושא טכנולוגיית עיבוד דיבור במכללת אפקה

14/06/2011 16:21

"לטכנולוגיית זיהוי הדיבור תהיה השפעה על כל תחומי החיים שלנו, החל מחיפוש קולי באינטרנט והפעלת הבית החכם בדיבור, ועד הכתבה של דיאגנוזות רפואיות" – כך מסביר פרופ' עמי מויאל, ראש המרכז לעיבוד שפה של מכללת אפקה לקראת כנס בינלאומי בנושא טכנולוגיית עיבוד דיבור, שיתקיים ב-21-22 ביוני באפקה – המכללה האקדמית להנדסה בשיתוף עם ארגון AVIOS העולמי.

המרכז לעיבוד לשפה של מכללת אפקה להנדסה, יארח גם השנה את הבכירים בתחום טכנולוגיית עיבוד דיבור מהארץ ומהעולם. הרצאת הפתיחה בכנס תינתן על ידי ד"ר מייק כהן, המוביל את תחום זיהוי הדיבור בחברת גוגל העולמית, שיציג את התוכניות העתידיות של גוגל בתחום.

בכנס יתקיימו מושבים שיעסקו בטכנולוגיות שונות – זיהוי דיבור, זיהוי דובר, זיהוי רגשות כמו גם שימושים בטכנולוגיות אלו בשווקים שונים, כמו שוק הסלולר, הבית החכם ואף השוק הביטחוני, בו יציג ראש אמ"ן לשעבר, האלוף (מיל) אהרון זאבי פרקש, שימושים של הטכנולוגיה באבטחת מבנים וראש המוסד לשעבר, שבתאי שביט, שימושים של הטכנולוגיה ע"י ארגוני מודיעין.

היום הראשון של הכנס יוקדש לסמינרים מקצועיים, שיועברו ע"י מומחים בינלאומיים, כמו פרופ' לארי רבינר ופרופ' אל אופנהיים.

הכנס מתקיים זו השנה השנייה והפעם במתכונת בינלאומית, ומרצים בו מומחים מחו"ל. מאמרים מקצועיים יוצגו על ידי חברות ומוסדות מחקר מחו"ל. הכנס מאורגן ע"י המרכז לעיבוד שפה והשנה הוא נערך בשיתוף פעולה עם האגודה המקצועית AVIOS, שד"ר נאווה שקד עומדת בראש הסניף הישראלי שלו.

פרופ' עמי מויאל, יו"ר הכנס, העומד בראש המרכז לעיבוד שפה, מסביר שהכנס מתקיים על מנת לשמש מקום מפגש שנתי לכל הקהילה העוסקת בתחום בארץ, תוך עידוד הממשק בין האקדמיה בארץ לבין החברות התעשייתיות, כאשר האקדמיה מציגה את המחקרים והתעשייה מציגה את הצרכים שקיימים בשוק לטכנולוגיית עיבוד דיבור.

מכללת אפקהלדברי פרופ' מויאל, "לטכנולוגיית זיהוי הדיבור תהיה השפעה על כל תחומי החיים שלנו, החל מהפעלת הבית החכם בדיבור, שימוש בקונסולות משחקים ע"י צעירים ומבוגרים יחד, הפעלת המחשב והטלפון הסלולרי על כל האפליקציות הקיימות בו, שירות עצמי במרכזי שירות לקוחות, חיפוש באינטרנט ע"י כניסה קולית, הכתבה של דיאגנוזות רפואיות תוך כדי בדיקת רופא, ועוד שימושים רבים. מדובר בטכנולוגיה שתהיה ציר מרכזי בתקשורת אדם-מכונה, שצפויה להיות רבת אופנים ולכלול זיהוי דיבור, מסכי מגע וזיהוי תנועות גוף".

לדברי ד"ר נאווה שקד, יו"ר ארגון AVIOS בישראל, "הארגון יזם בשנים האחרונות מספר כנסים, אבל השנה החלטנו לשתף פעולה עם מכללת אפקה ולארגן כנס בינלאומי, שמטרתו לחשוף את הפעילות בארץ של החברות העוסקות בטכנולוגיה, תוך קירובם לחוקרים בתחום והתעדכנות בפעילות הנעשית במגרש הבינלאומי. כמי שעוסקת שנים רבות בתחום ממשק אדם מכונה, אני סבורה שהחיבור והדיון בשימושים של טכנולוגיית עיבוד דיבור ואפליקציות שבהם מעורבת תקשורת אדם מכונה, והצבתו של הנושא בקדמת הבמה, חשוב לאקדמיה, לתעשייה וללקוחות שיעשו שימוש בשירותים מתוחכמים".

אירועים קרובים