אפל תשלם לנוקיה דמי רישוי על פטנטים

העסקה תסדיר את כל התביעות בנושא פטנטים בין נוקיה לאפל, ושתי החברות תמשוכנה את התלונות ההדדיות שהגישו לוועדת הסחר הבינלאומית בארה"ב ● בנוסף, אפל תשלם לנוקיה סכום לא ידוע חד פעמי בגין תמלוגים שוטפים

אפל (Apple) הסכימה לשלם דמי רישוי לשימוש בפטנטים שבבעלותה של נוקיה (Nokia), לאחר סכסוך משפטי ממושך שניהלו שתי החברות.

העסקה תסדיר את כל התביעות בנושא פטנטים בין נוקיה לאפל, ושתי החברות תמשוכנה את התלונות ההדדיות שהגישו לוועדת הסחר הבינלאומית בארה"ב. בנוסף, אפל תשלם לנוקיה סכום לא ידוע חד פעמי בגין תמלוגים שוטפים, כך הודיעה היום נוקיה.

"אנו שמחים מאוד לצרף את אפל למספר הגדל של רוכשי הרישיונות", הודיע סטיבן אילופ, נשיא ומנכ"ל נוקיה, בהצהרה שפורסמה. "הסדר זה נותן ביטוי לפורטפוליו הפטנטים המוביל בתעשייה של נוקיה, ומאפשר לנו להתמקד בהזדמנויות רישוי נוספות בשוק התקשורת הניידת".

נציגי אפל לא הגיבו לבקשות לתגובה מצד העיתונות.

ההתכתשויות המשפטיות בין שתי החברות החלו באוקטובר 2009, כאשר נוקיה תבעה את אפל על הפרה של 10 פטנטים, שהחברה הפינית טענה לבעלות עליהם. עשרת הפטנטנים, שלפי הדיווחים אפל סירבה לשלם עליהם דמי רישוי, קשורים להפעלת טלפונים סלולריים ברשתות GSM ,3G ו-Wi-Fi. הם כוללים פטנטים הקשורים לנתונים אלחוטיים, לקידוד דיבור, אבטחה והצפנה.

אפל מצדה הגיבה בתביעת נגד בדצמבר 2009, ותבעה את נוקיה על הפרה של 13 פטנטים של אפל, הקשורים ל-iPhone. בתביעתה, הכחישה אפל את טענות נוקיה להפרת זכויות, ואמרה כי הרישוי שעבורו דרשה נוקיה תשלום מאפל הוא "לא הוגן, לא הגיוני ומפלה", ו"לא חיוני" עבור ה-iPhone.

הוויכוח הסלים מאוחר יותר, כשנוקיה הגישה תלונה לועדת הסחר הבינלאומית בארה"ב, בהאשימה את אפל בהפרה של שבעה פטנטים של נוקיה, "בכמעט כל הטלפונים, נגני המוסיקה והמחשבים שהיא מוכרת".

בית משפט בדלאוור עיכב את הדיון בתביעה במרץ 2010, בהמתנה להחלטות ועדת הסחר הבינלאומית בנושא. אפל המשיכה ב"מלחמה" בבריטניה, והגישה בספטמבר 2010 תביעה נגד נוקיה על הפרה של תשעה פטנטים שלה. מכל מקום, שופט בוועדת הסחר הבינלאומית בארה"ב פסק במרץ האחרון, כי אפל לא הפרה חמישה פטנטים של נוקיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים