תוכן שיווקי

לקראת כנס SAS | מלחמה בהונאות דורשת היערכות ארגונית אסטרטגית

ד"ר פלורנס ג'וליאנו, מומחית בינלאומית למניעת הונאות: "הונאות הינן בעייה הולכת וגדלה במגזר הפיננסי ובמגזר הציבורי... בעזרת האסטרטגיה הנכונה הארגון מסוגל למנוע יותר הונאות מכפי שנדמה בתחילה"

14/06/2011 16:34

בכנס משתמשי SAS בישראל תתארח ד"ר פלורנס ג'וליאנו, מומחית בינלאומית למניעת הונאות, המנהלת את תחום מניעת ההונאות ב-SAS EMEA. "הונאות הינן בעייה ההולכת וגדלה עבור בנקים, חברות ביטוח וכן במגזר הציבורי. הסיבה העיקרית לכך היא הקושי לאתרן. מבצעי ההונאות פועלים בדומה ללקוחות לגיטימיים ומשתמשים בטכניקות הונאה ההולכות ומשתכללות, המאפשרות להם 'לטוס מתחת לראדאר'. השיטות בהן משתמשים מבצעי ההונאות מורכבות ביותר, דינאמיות ותוקפות דרך ערוצים שונים במקביל".

עוד בטרם הגישה את עבודת הדוקטורט שלה בכלכלה בתחום הונאות חברות ביטוח בשנת 2004, התמחתה ד"ר ג'וליאנו בכל תחומי המאבק בהונאות ומאחוריה רקורד עשיר של סיוע לאירגונים בהגנה עצמית כנגד מתקפות הולכות וגוברות. על מנת להצליח במאבק הזה, "SAS מציעה פתרון הכולל רכיבי זיהוי וניהול משולבים המאפשרים שיפור ברמת הזיהוי וברמת המניעה".

לגישות שונות לאיתור הונאות יש יתרונות וחסרונות והן נוטות להניב רמה גבוהה יחסית של התראות שווא, שחקירתן מובילה לבזבוז משאבי חקירה יקרים. האתגר הגדול הניצב בפני יחידות החקירה נמצא בנסיון לבנות אסטרטגיה ומתודולוגיה על מנת לענות על התקפות מתגברות של הונאות מאורגנות. הגישה ההיברידית של SAS מעניקה את היכולות הטובות ביותר של כל גישת איתור ומאפשרת להתגבר על הקשיים ביישום תוכנית טכנולוגית למניעת הונאות.

"במשך שנים הסתמכה התעשייה באופן כמעט בלעדי על "דגלים אדומים" על מנת לזהות פעילות או תביעות חשודות", מסבירה ג'וליאנו. "מנגנוני הבדיקה נבנו על מנת לטפל במקרים יחידניים או תיקי תביעות מסויימים. זיהוי וחקירה של פעילות מעגלי הונאות מאורגנות, כמו למשל ביום תאונות, דורשים טכנולוגיה מתקדמת יותר שתאפשר טיפול בכמויות המידע העצומות".

בכנס הקרוב תסקור ג'וליאנו את הכלים המתקדמים והמתודולוגיות של SAS בנושא "אנליטיקת רשתות חברתיות ותפקידה במניעת הונאות בארגון". הרצאה זו, הינה הזדמנות לכל קציני הבטחון באירגונים הפיננסיים והציבוריים בישראל להתעדכן אודות החידושים בתחום.

אירועים קרובים