IDC: ההשקעה במיחשוב ענן באירופה תגדל ב-2015 פי יותר מ-14 ללמעלה מ-8 מיליארד דולרים

האימוץ של שירותי מיחשוב הענן בארגוני אנטרפרייז אירופיים יהיה בארבע השנים הקרובות מהיר ותתקיים הגירה מהירה של יישומים מתוך הארגון לעבר פתרונות של ענני מיחשוב - כך על פי דו"ח חדש של חברת המחקר ● בדו"ח נכתב, כי "לטווח הארוך, לכשתושלם ההגירה, ההוצאות על שירותי המיחשוב יהוו חלק קטן יותר מהוצאות ה-IT"

ההשקעה של ארגוני אנטרפרייז באירופה בשירותי מיחשוב ענן תעמוד ב-2015 על 8.2 מיליארד דולרים – יותר מפי 14 לעומת ההשקעה שלהם בשירותים אלה ב-2010, אז היא עמדה על 560 מיליון דולרים. הממצאים עולים מדו"ח חדש של IDC, הבוחן את המגמות בשוק זה במחצית הראשונה של העשור הנוכחי.

על פי חברת המחקר, הנתונים מצביעים על אימוץ מהיר של טכנולוגיית מיחשוב ענן בארגוני ענק אירופיים ועל הגירה מהירה של יישומים מתוך הארגון לעבר פתרונות של ענני מיחשוב – פרטיים וציבוריים.

לדברי מט אהורלו, מנהל מחקר ב-IDC אירופה, "ארגונים שהם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות כבר החלו בהטמעת פתרונות מיחשוב ענן במקביל לסביבת המיחשוב הקיימת שלהם. ב-2010 ראינו יותר ויותר ארגונים מתחילים בהגירה למיחשוב ענן וביצירת מפת דרכים להגירה עתידית שכזו". הוא הוסיף, "כי אנחנו לא מצפים מכל ארגון לעבור לענן, אולם המאמצים המוקדמים צפויים להעביר את רוב השירותים של הארגונים לענן בחמש השנים הקרובות. הרוב המכריע שלהם יעשה זאת בשנים הקרובות".

אהורלו ציין, כי "סביבות המיחשוב החדשות בארגונים יכילו את ה-IT המסורתי ואת הענן הפרטי והענן ציבורי, כאשר כלי ניהול ואינטגרציה יהוו האתגר העיקרי במערך מיחשובי זה. ארגונים באירופה יצטרכו להחליט האם לשכור עוד ועוד שירותי מיחשוב ענן חיצוניים, והם אלה שיניעו את שוק שירותי מיחשוב ענן ויביאו לצמיחתו".

חברת המחקר מבחינה במגמה ברורה, שכבר החלה, שלפיה חוזי מיקור-חוץ הנחתמים בין ארגונים וספקיות מיקור-חוץ כוללים שירותי מיחשוב ענן. כרבע מהשירותים המסופקים בחוזים אלה הינם במסגרת מיחשוב ענן. "מדובר במגמה חשובה", נכתב בדו"ח. "היא משפיעה על ספקי שירותי מיחשוב הענן. הם נדרשים לנהל הן את סביבת המיחשוב המסורתית והן את זו החדשה – תחת חוזה מיקור-חוץ אחד. נדרש מהם להיות בעלי יכולת לבצע הגירה של מערכי מיחשוב לסביבת הענן במהלך פרק הזמן של החוזה. מדובר במשימה ענקית, המהווה חדשות טובות עבור ספקי השירותים. יש להם אתגר גדול – לבצע הגירה ואינטגרציה של מערכות של לקוחות אל עבר מיחשוב הענן".

"היבט נוסף שבו מהווים נתונים אלה חדשות טובות הוא בכך שלאחר שספקי השירות ציפו לירידה ברווחיהם מהכיוון של שירותי ה-IT המסורתיים, כעת, למרות הסטנדרטיות שבשירותי הענן והיותם זולים יותר, יחול שיפור ברווחים של הספקיות בתחום", נקבע בדו"ח של IDC. "אלה חדשות טובות גם עבור הלקוחות, כי הם יקבלו יותר ערך עבור כספם".

"יש מי שמאמינים שמיחשוב ענן זה רק 'חבר לשקע ולך', אולם זה לא נכון ברבים מהמקרים, שהם מסובכים, או בעת הטמעת פתרונות חדשים", סיכם אהורלו. "מכאן ניתן להעריך בפירוש ששירותי המיחשוב לא ייעלמו אלא ישתנו. לטווח הארוך, לכשתושלם ההגירה, הם יהוו חלק קטן יותר מהוצאות ה-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים