למרות הקפאת אתרי האינטרנט: הממשל האמריקני ימשיך לפתח יישומים סלולריים

פיתוח היישומים יימשך על אף הכרזתו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על קיצוץ שבמסגרתו ייסגרו ויאוחדו אתרים של הממשל ותוקפא הקמתם של אתרים חדשים ● בהודעה שפורסמה בבלוג הודו אנשי הממשל שיש סתירה מסוימת בין שתי ההחלטות, אך ציינו, כי בשורה התחתונה - הן עשויות דווקא להשלים זו את זו

למרות המהלך שעליו הכריז שלשום (ב') נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לקיצוץ בהוצאות של הממשל הפדרלי, שבמסגרתו ייסגרו מאות אתרי אינטרנט של הממשל האמריקני ויוקפא הפיתוח של אתרי אינטרנט חדשים – ימשיכו בממשל לפתח יישומים סלולריים לשירות עצמי עבור האזרחים. בהודעה שפורסמה בבלוג הודו אנשי הממשל שיש סתירה מסוימת בין שתי ההחלטות, אך ציינו, כי בשורה התחתונה – הן עשויות דווקא להשלים זו את זו.

במסגרת המהלך של הנשיא אובמה הוחלט להקפיא את הקמתם של אתרי אינטרנט חדשים ולסגור או לאחד בחודשים הקרובים 25% מבין 2,000 האתרים של הממשל. בתום שנה אמור מספרם לרדת במחצית. כדי להמחיש את הבזבוז הזכיר אובמה את האתר של להקת כלי המיתר של העובדים בשירות היערנות של ארצות הברית. "אשמח להאזין למוזיקה שלהם בנגן ה-iPod שלי, אך אינני מוכן לשלם על אתר האינטרנט שלהם", אמר.

"כיום פועלים אתרי אינטרנט בכ-2,000 כתובות עם סיומת gov., קרי – אתרים של הממשל הפדרלי. בתוך אתרים אלה פועלים אלפים רבים של אתרי משנה, תת אתרים ו-'מיקרו אתרים'. בסך הכול מסתכם המספר הכולל של האתרים על כ-24 אלף, ולכל אחד מהם עיצוב שונה, מטרה שונה, כללי ניווט שונים ונגישות שונה", ציין ג'פרי זינטס, מנהל המשרד לניהול ותקציבים של הממשל האמריקני, במזכר שהפיץ לסוכנויות הממשל. "מלבד הבלבול שזורעת הכפילות, יש בה גם משום בזבוז כספים של משלמי המסים".

על פי זינטס, איחוד האתרים יסייע בנוסף לשפר את התקשורת של הממשל עם הציבור. כדי לעמוד במשימה הוא הורה לכל המשרדים והסוכנויות של הממשל לדווח על כל כתובת URL שיש ברשותם. לאחר מכן תפורסם רשימה של כל כתובות האינטרנט של הממשל, על מנת לקבל תגובות מהציבור במשך 30 ימים אילו אתרים משרתים מטרה מועילה ואילו לא.

בממשל סבורים שאיחוד האתרים יתרום למעורבות רבה יותר וישפר את שירות הלקוחות, אך מודים שההחלטה אילו אתרים להמשיך ולהחזיק ואילו לסגור או לאחד לא תהיה קלה. ההחלטה תתקבל על ידי צוות מיוחד שכולל מומחים, נציגי ציבור ונציגים מהמגזר הפרטי. הצוות יגבש מדיניות אחידה ומחייבת ביחס לאתרי האינטרנט של הממשל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים