באלמר: המודל של Xbox עשוי לפעול גם במחשבי לוח ובמכשירי טלפון

מנכ"ל מיקרוסופט ציין, כי ענקית התוכנה מבקשת להפעיל פיקוח הדוק יותר על פלטפורמות החומרה כדי להעניק חוויית שימוש טובה יותר במכשירים ניידים ● "אנחנו חייבים לפעול בצורה חכמה יותר כדי למנוע מצב שבו קו התפר בין חומרה לתוכנה מונע מאיתנו לפתח חידושים", אמר

ההצלחה שנחלה מיקרוסופט (Microsoft) עם קונסולות Xbox הובילה את ענקית התוכנה לחפש דרכים חדשות לשילוב הדוק יותר בין חומרה לתוכנה, גם בדרך של פיקוח הדוק יותר על הרכיבים העיקריים של המוצרים – ציין סטיב באלמר, מנכ"ל החברה.

"אנחנו חייבים לפעול בצורה חכמה יותר", אמר באלמר בראיון שהעניק ל-InformationWeek במשרדי מיקרוסופט ברדמונד. "זאת, כדי למנוע מצב שבו קו התפר בין חומרה לתוכנה מונע מאיתנו לפתח חידושים".

קונסולות Xbox נהנות מייחוד במערך המוצרים של מיקרוסופט, משום שהן המוצר היחיד שהחברה מציעה בחבילה אחת את כל רכיביו – מארז, תוכנה ומעבדים. שאר המוצרים של החברה, דוגמת חלונות (Windows) או אופיס (Office), תוכננו לשימוש במגוון רחב של מחשבי PC ושאר מכשירים שהשליטה של מיקרוסופט עליהם מועטה.

במשך תקופה ארוכה נסמכה מיקרוסופט על מודל של OEM, על מנת להבטיח שתוכנותיה יגיעו למספר גדול ככל האפשר של בתי אב וחברות עסקיות. השינויים שחלו בשנים האחרונות בזירת המיחשוב, דוגמת ההחלטה של HP לזנוח את מערכות הטלפון של מיקרוסופט לטובת מערכת ההפעלה WebOS, שמקורה בפאלם (Palm), הובילו את מיקרוסופט לחפש אחר אסטרטגיות חלופיות.

ואכן, מערכות Xbox ובקרי קינקט (Kinect) נמנים על הגאדג'טים בעלי קצב הצמיחה המהיר ביותר בהיסטוריה של תעשיית ההיי-טק – דבר שמוכיח, על פי באלמר, את התועלת הנובעת מפיקוח הדוק על המערכת האקולוגית של המוצר. "זה לא אומר שאנחנו חייבים לייצר בעצמנו כל מוצר, מכל סוג, אבל אנחנו חייבים לחשוב היטב על החיבור הכולל בין החומרה לתוכנה, כפי שניתן ללמוד מ-Xbox ומקינקט", אמר.

במיקרוסופט כבר החלו להציג גישה הדוקה יותר לשוק הטלפונים. במהלך הפיתוח של מערכת ההפעלה חלונות פון 7 (Windows Phone 7) פרסמה החברה שורה ארוכה של מפרטים מוגדרים היטב שיצרניות ה-OEM היו חייבות לפעול לפיהם על מנת לקבל את אישורה של מיקרוסופט לייצור מכשירי הטלפון. המפרטים עסקו בכל ההיבטים – מצורת הפעולה של המצלמה ועד תמיכה בעדכון נתונים בזמן אמת בממשק Live Tiles של חלונות פון 7.

באלמר סירב להתייחס לדיווחים שעל פיהם תנקוט מיקרוסופט בגישה דומה גם ביחס למחשבי הלוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים