אפל: הדרישה של סמסונג לחשוף את הדגמים הבאים של ה-iPhone וה-iPad – "הטרדה"

החברה עתרה לבית המשפט לדחות על הסף את בקשתה של סמסונג להורות לה לחשוף בפניה את גרסאות הדור הבא של המכשירים ● על פי אפל, הבקשה "לא נעשתה בתום לב" והיא "ניסיון שקוף לאלץ את החברה לחשוף סודות מסחריים רגישים, שאין להם שום קשר לטענות של אפל על הפרת זכויות יוצרים ואינם נחוצים להגנה של סמסונג"

פרקליטי אפל (Apple) עתרו לבית המשפט לדחות על הסף את בקשתה של סמסונג (Samsung), שהוגשה בסוף החודש שעבר, להורות ליצרנית ה-iPhone וה-iPad למסור לה את גרסאות הדור הבא של המכשירים הללו.

על פי אפל, הבקשה של סמסונג להציג לה "גרסאות סופיות ומסחריות של מכשירי iPhone 4S ,iPhone 5 ,iPad 3, מכשירי iPad מהדור הבא וכן את האריזות שבהן יוצעו מכשירים אלה בחנויות לא נעשתה בתום לב. מדובר בניסיון שקוף לאלץ את החברה לחשוף סודות מסחריים רגישים, שאין להם שום קשר לטענות של אפל על הפרת זכויות יוצרים ואינם נחוצים להגנה של סמסונג".

סמסונג טענה בבקשתה, כי החשיפה המבוקשת נועדה להבטיח שלא ניתן יהיה לטעון להפרה של זכויות יוצרים לגבי המכשירים מהדור הבא שלה, כפי שטענה אפל בתביעה שהגישה.

בחודש שעבר הורתה לוסי קוך, שופטת בבית המשפט הפדרלי בסן חוזה, לסמסונג למסור לאפל אבות טיפוס של טלפונים חכמים ומחשבי לוח שעדיין לא הושקו. מדובר במכשירים Galaxy S2 ,Galaxy Tab 10.1 ,Infuse 4G ו-Droid Charge. השופטת הורתה לסמסונג למסור גם את האריזות, משום שלטענת אפל, גם בהן יש חיקוי של העיצוב שלה.

בתנאים רגילים היה בית המשפט מעניק לסמסונג ארכה של שלושה חודשים למסירת אבות הטיפוס, אך השופטת קבעה, כי מאחר שלטענותיה של אפל יש בסיס איתן לכאורה, יהיה על סמסונג למסור את אבות הטיפוס תוך 30 ימים.

אפל הגישה את התביעה המקורית נגד סמסונג באפריל. היא טענה בה שסמסונג תכננה ביודעין מוצרים שמחקים את המראה והמבנה של מוצריה – ה-iPhone וה-iPad. על פי אפל, "במקום לחדש ולפתח טכנולוגיות משלה ועיצוב ייחודי לטלפונים חכמים ומחשבי לוח מתוצרת סמסונג, בחרה החברה להעתיק למוצרים שיש בהם משום הפרת זכויות את הטכנולוגיה של אפל, ממשק המשתמש והעיצוב החדשני שלה".

בסמסונג קיוו שאפל לא תוכל להניח יד על אבות הטיפוס וטענו שהמוצרים עדיין לא הוכרזו לציבור הרחב. לטענת סמסונג, גישה למוצרים שעדיין לא הושקו תעניק לאפל יתרון תחרותי לא הוגן. בית המשפט דחה טענות אלה.

אפל, מצידה, ציינה שסמסונג חילקה 5,000 דוגמאות של מכשירי Galaxy Tab 10.1 למשתתפים בוועידת המפתחים I/O שערכה לא מכבר גוגל (Google).

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אסף

    חשבתי לחכות לאייפון5 אבל היחס המזעזעזע של אפל מוריד לי את החשק.

אירועים קרובים