תוכן שיווקי

לקראת אירוע | "בכנס SAP Business Analytics & Technology יוצג הפיתוח שיחולל מהפכה אמיתית בתחום המחשוב"

15/06/2011 14:46

לקראת כנס SAP Business Analytics & Technology שייערך ב-16.6.11 באיירפורט סיטי, נפגשנו לראיון משותף עם שמוליק סיטון, מומחה פתרונות ב-SAP ישראל ועם בועז גודוביץ, מנהל מוצר SAP Business Objects בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, ושמענו מהם על החידושים והפתרונות של הגרסה החדשה של פתרונות הבינה העסקית –  SAP Business Objects BI 4.0 ועל הפיתוח החדש של SAP שעומד "לחולל מהפיכה אמיתית בשוק המחשוב"

אם כן, אילו חידושים מביאה גרסת SAP Business Objects BI 4.0 החדשה?
סיטון: "הגרסה החדשה של SAP Business Objects BI 4.0 מציעה ללקוחות ליהנות מ- BI בזמן אמת – Real Time BI –  בעל אוטונומיה מלאה למשתמש הקצה בכל הקשור לקבלת החלטות והנעת תהליכים ארגוניים, וזאת תוך שימוש בשפה עסקית פשוטה וברורה לכולם שלא מצריכה שום ידע מיוחד בתחום. הרעיון המרכזי מאחורי הגרסה החדשה הוא ההתאמה לתרבות העסקית של היום והנגשת המידע בזמן אמת. הגרסה החדשה מציגה ממשקים מתקדמים בעלי זמני תגובה מהירים מאוד שמאפשרים הצגת התהליכים העסקיים המתרחשים בזמן אמת מכל מקום ובכל זמן".

גודוביץ: "היום ארגונים יכולים לקבל שירותי BI בקלות, מהירות ופשטות. תחום ה-BI כשירות – BI As A Service – הפך היום למציאות שמאפשרת לכל ארגון לקבל את המידע החיוני של הבינה העסקית מבלי שיצטרכו להקים מערך שלם של תשתיות ואנשי תחזוקה לתפעול המערכות. מעבר לכך, היום כל מנהל יכול לקבל את דוחות ה-BI ישירות לסלולארי כך שבכל רגע הוא יודע בדיוק מה קורה בארגון.המהפכה הגדולה של SAP היא בקיצור מהותי של זמן אספקת השירותים".

אתם מדברים על Real Time BI, אבל איך מספקים מידע בזמן אמת עם מערכות כה מורכבות שצריכות זמן לקבל ולעבד את כל הנתונים?
סיטון: "בכנס Business Analytics & Technology אנו עומדים להציג מהפיכה אמיתית בתחום המחשוב. לצורך ההצגה יגיע במיוחד מגרמניה סמנכ"ל פיתוח בכיר של SAP העולמית, והוא יציג את פתרון ה- BI Real Time שפיתחה סאפ בשיתוף עם אינטל.

מדובר על מוצר טכנולוגי תשתיתי שגורם למידע להגיע בזמן אמת לכל תחנות הקצה ולמשתמשים. המוצר נקרא HANA והוא מה שהופך את גרסת Business Objects BI 4.0 ל-BI בזמן אמת. HANA מהיר פי 600 מכל דיסק קשיח שקיים היום ומסוגלת להתחבר לכל מחסן נתונים, לעבד ולהעביר בזמן אמת כמויות עצומות של מידע המנותח ומעובד מיידית בכדי לספק לכל המשתמשים את כלי הבינה העסקית החיוניים בזמן אמת".

מה באשר לצד הפיננסי, כיצד מסייעים כלי הבינה העסקית בתחום זה?
גודוביץ: "גרסה 4.0 של Business Objects  מבדילה בין ה-BI המסורתי לבין התחום הפיננסי, בו מטפלת SAP באופן ממוקד ופרטני. הגרסה החדשה מציגה אפליקציות ייחודיות לתחום הפיננסי המסייעות בניהול נכון ויעיל של משאבי הארגון. ישנה אפליקציה לתכנון תקציב, אפליקציה לאיחוד הדוחות הכספיים, וכן אפליקציה לניהול האסטרטגיה הארגונית, המאפשרת בדיקה ותכנון נבון של האסטרטגיה בצורה המתאימה למגבלות הרגולציה ולאופי ניהול הסיכונים של החברה".

כיצד באמת מסייעת הגרסה החדשה לעמוד בדרישות הרגולציה?
סיטון: "חוק ניירות ערך מטיל היום על חברות חובת גילוי בנושאי איכות הסביבה. ישנן אפליקציות שונות בגרסה החדשה שמסייעות לארגונים להתאים עצמן לכל הדרישות הרגולטיביות הנדרשות מארגונים. החדשה שבהן הינה אפליקציה המסייעת לעמוד בכל הדרישות והתקנות הסביבתיות, בהתאם לדו"ח הקיימות שצריכות היום חברות בורסאיות להגיש מדי שנה".

אירועים קרובים