"מנמ"רים חוששים מ-SaaS ורואים בו תרגיל עוקף IT"

כך אמר דני שומרון, מנכ"ל הארגון הישראלי ל-SaaS בכינוס הראשון של פורום SaaS מבית אנשים ומחשבים ● למרות זאת, אמר שומרון, ניכר גידול בהטמעה וביישום תוכנה כשירות, כאשר במהלך 2011 נרשם גידול של 18% בארה"ב

"למרות היתרונות הרבים והבולטים ברכישת שירותי SaaS, ביניהם הטמעה בזמן קצר של מערכות מורכבות, חיסכון בעלויות ובכוח אדם – השימוש בתוכנה כשירות נחשב עדיין בעיני אנשי מיחשוב רבים כ-'תרגיל עוקף IT'. לכן, מבחינתם SaaS נחשב למשהו שלילי", כך אמר דני שומרון, מנכ"ל הארגון הישראלי ל-SaaS, במפגש ההשקה של פורום SaaS – המסגרת המקצועית החדשה לתחום התוכנה כשירות מבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך היום (ד') במלון לאונרדו שרתון סיטי טאוור ברמת גן בהשתתפות מומחים בתחום.

עם זאת, ציין שומרון, תחום ה-SaaS העולמי ממשיך לגדול בקצב מהיר, כאשר במהלך החודשים שעברו מתחילת 2011 נרשם גידול של 18% בהטמעה ויישום תוכנה כשירות בארצות הברית. שומרון ציטט דברים שאמר מנמ"ר הבית הלבן, לפיהם "אני הורג כל פרויקט שלא בוחן קודם כל SaaS". אך למרות הפופולאריות של הנושא, הדגיש שומרון, עדיין לא פותחה בעולם מתודולוגיה מסודרת להטמעת SaaS בארגון. "הבעיה העיקרית היא אינטגרציה של מערכות – ולא אבטחה, כפי שנהוג לחשוב".

לסיכום, אמר, שומרון, כי "אם עד היום בחן ה-IT כל אפליקציה לפני ההחלטה לרכוש, היום, בהינף כרטיס אשראי, אפשר לרכוש את השירות".

את המפגש פתח ירמי בנג'ו, מנכ"ל e-Projectי ויו"ר ועדת התכנים של הפורום. דוברים נוספים באירוע היו אורי טג'ר – מנהל פיתוח תוכנה ב-CodeOasis, שסקר את יתרונות השימוש בקוד פתוח באמצעות SaaS והתמקד בטכנולוגיה החדשה לבניית אתרים, Drupal Gardens; ובועז ירדני, סמנכ"ל מערכות המידע של ECI, שהרצה על התועלות והחסרונות שביישום מערכות מבוססות SaaS על סמך חוויות השימוש וההטמעה של ארגונו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים