שבוע הספר העברי: הדפוס עדיין מנצח

גם בשבוע הספר, בו פורמט הדפוס הוא עדיין המלך, ניתן לראות השנה נוכחות בולטת לעידן הדיגיטלי בעולם הספר ● אסף אברהמי, מנכ"ל ידיעות טכנולוגיות, סבור שקצב החדירה של הספרים האלקטרונים יגדל ככל שיכנסו לשוק מכשירים ייעודיים, נוחים למשתמש, בנוסף ליישומים הקיימים כבר כיום ● ספרים, רבותי, ספרים

שבוע הספר העברי הנפתח היום (ד'), מפנה באופן טבעי את הזרקורים לעבר העידן הבא של ההוצאה לאור: הספרים הדיגיטליים. בשנה האחרונה, עם פרוץ ה-iPad ויתר מחשבי הלוח יותר ויותר משמשים קוראים מסמכים וספרים שעברו הסבה לפלטפורמה החדשה. אחד הגופים  הדומיננטיים בשוק הספרים הדיגיטליים בעברית הוא ידיעות טכנולוגיות. הגוף, בראשו עומד אסף אברהמי, השיק יישום של "עברית" ל-iPad, שנועד להתאים את הטקסט ואת אפשרויות התצוגה שלו לנוחיות הקורא.

אברהמי סבור שישראל צועדת בקצב איטי לקראת העידן הדיגיטלי: למרות הרייטינג הגבוה של חנות הספרים הדיגיטלית שהושקה יחד עם אפל (Apple) בישראל, וההורדות הרבות – עשרות אלפים בשנה האחרונה – עדיין קצב הדפסת הספרים בדפוס גדול בהרבה. "להערכתי, הסיבה היא בעיקר המחסום של הטכנולוגיה והמדיה", אומר אברהמי, "אנו מאמינים כי ככל שיהיו יותר מכשירים ייעודיים לקריאת ספרים, ולא רק יישומים, הטובים לכשעצמם, על מחשבי לוח שונים, כך קצב החדירה יהיה גדול יותר. אבל כדי שזה יתקיים חייב להיות מצב בו מחירי המכשירים האלו יהיו זמינים וגם זולים, כגון זה שידיעות טכנולוגיות משווקת, שמחירו כ-899 שקל, וזה עדיין מחיר גבוה".

לדברי אברהמי, "אני מעריך ששוק המכשירים הייעודיים ימשיך ויתפתח והוא ישמש חלופה נאותה לכל אלו שרוצים לקרוא ספרים במדיה אלקטרונית ולא מסתפקים רק ב-iPad או באנדרואיד (Android)".

כך או כך, בכיכר רבין בתל אביב ובירידים אחרים בארץ, נפגוש השנה יותר ויותר חנויות ונציגים של דור הספר האלקטרוני, שמוצא את המשבצת הנכונה שלו ליד הספרים מעולם הדפוס המסורתי. כך, לקראת שבוע הספר השיקו סטימצקי, ידיעות אחרונות וניופאן, יישום מיוחד לילדים, שבו ניתן יהיה להוריד ספרי ילדים הכוללים תמונות, צלילים ומשחקים. בימים הראשונים להשקה הורדו מאות כותרים של ספר הילדים המפורסם "סיר הסירים", עליו גדלנו כולנו.

הרי לפניכם המחשה למציאות החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים