ספר חדש: שיטות הניהול של סטיב ג'ובס

"ג'ובס הוא אליטיסט שחושב שרוב האנשים טיפשים, אבל יוצר מכשירים שכל טיפש יכול להפעיל אותם", נכתב על מייסד אפל בספר חדש שחובר עליו

היה חבר. סטיב ג'ובס

אני מכיר אנשים רבים שהיו מוכנים לשלם מיליונים, כדי לגלות את ה-DNA שמאחורי שיטות הניהול של סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל אפל (Apple). האיש שהפך את פולחן האישיות שלו לפילוסופיה עסקית, הצליח להשפיע על כל כך הרבה אנשים בקריירה בת ארבעים שנים כמעט. ג'ובס טרם העמיד למכירה את סודות הניהול שלו, אבל בוודאי יתעניין לקרוא את הספר שחיבר עליו ליאנדר קאהני, בשם iSteve (הוצאת אופוס, תרגום: בתיה זיסו). קאהני הוא הכתב הראשי של אתר האינטרנט The Cult of Mac ועורך החדשות של האתר Wired. בתוקף תפקידיו סיקר את פועלו של ג'ובס מאז 1990 ובתיאור קולח הוא מביא ביוגרפיה על האיש המיוחד הזה, ולצידה – מעין מדריך לשיטות מנהיגות. "ג'ובס הוא אליטיסט שחושב שרוב האנשים טיפשים, אבל יוצר מכשירים שכל טיפש יכול להפעיל אותם", הוא כותב בספרו. "הוא כפייתי, הפכפך ונוטה להתפרצויות, אבל יודע לרקום שותפויות עסקיות עם גאונים יצירתיים לאורך כל השנים".

הספר לא מתעלם מסיפור מאבקו של ג'ובס במחלת הסרטן, שגרמה לו להיות רזה וכחוש, עובדה שהכניסה ללחץ מיליוני מעריצים. המהומה התקשורתית בעקבות המחלה הייתה רבה, וג'ובס החליט לצאת לציבור, ובמקום לדבר על מחלתו – הציג בספטמבר שעבר את סדרת מחשבי הלוח החדשים מבית אפל, ה-iPad. שוב הוא הצליח להפתיע את העולם. שוב הוא חזר להיות האיש שמאחוריו הרבה יותר דברים נסתרים מאשר גלויים. הנה כי כן, השפעתו של ג'ובס על  אורח חיינו כמעט בלתי ניתנת למדידה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים