מטריקס פיתחה והטמיעה מערכת ייעוץ פנסיוני בקבוצת הבינלאומי; ההיקף: מאות אלפי שקלים

המערכת קרויה "רואים רחוק" והיא תוכננה במטרה ליצור אחידות בתהליכי הייעוץ הפנסיוני בקבוצת הבינלאומי, כמו גם לקצר ולייעל תהליכים ולבצע בקרת איכות ● היא פועלת בסביבת דפדפן ובנויה על תשתית מערכת ה-CRM של פיפלסופט מבית אורקל, המצויה בשימוש הבנק ● כמו כן, היא מתממשקת למערכות אחרות בבנק, בהן המנועים האקטואריים, מערכת הדירוג והמיינפריים

חטיבת הפתרונות הפיננסיים והטכנולוגיות של מטריקס פיתחה והטמיעה מערכת לניהול תהליכי הייעוץ הפנסיוני בקבוצת הבינלאומי. הפרויקט החל בסוף 2009 והסתיים באחרונה. היקפו לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

המערכת קרויה "רואים רחוק" והיא תוכננה במטרה ליצור אחידות בתהליכי הייעוץ הפנסיוני בקבוצת הבינלאומי, כמו גם לקצר ולייעל תהליכים ולבצע בקרת איכות. הייעוץ הניתן ללקוח באמצעות המערכת כולל תהליכים ייחודיים שאופיינו עם הבנק הבינלאומי והבנק צופה, כי עלייתה של המערכת לאוויר תעניק לו בידול ויתרון תחרותי מול שאר הבנקים העוסקים בייעוץ פנסיוני.

מערכת הייעוץ החדשה משמשת את כלל בעלי התפקידים במערך הייעוץ של הקבוצה, הפזורים בסניפים השונים, בהם רכזים, יועצים, אחראי בקרה ותכנון ומנהלי המטה. הם עושים בה שימוש בעת ביצוע תהליכי ייעוץ, תהליכים תומכי ייעוץ ותהליכי בקרה. היא מהווה כלי עזר ליועצים הפנסיוניים במהלך ייעוץ פרונטאלי ללקוח.

בתהליך הפיתוח של המערכת הושם דגש על ממשק משתמש ידידותי ונוח, שמסייע ומכוון הן את היועץ והן את הלקוח בשלבים השונים של התהליך. כמו כן, הממשק מפשט את תהליכי הייעוץ הפנסיוני המורכבים.

יצוין, כי המערכת מובילה להתאמת התמהיל הפנסיוני המומלץ על פי צרכי הלקוח, פרטיו האישיים והגדרות המס, תוך שימוש בחוקה עסקית מורכבת שמוגדרת על ידי הבנק וניתנת לעדכון. בתום תהליך הייעוץ מופק באמצעות המערכת מסמך הנמקה שתואם את דרישות משרד האוצר ומהווה מסמך המסכם בבירור את שיחת הייעוץ שעבר הלקוח.

"רואים רחוק" פועלת בסביבת דפדפן והיא בנויה על תשתית מערכת ה-CRM של פיפלסופט (PeopleSoft) מבית אורקל (Oracle), המצויה בשימוש הבנק. במהלך תהליך הפיתוח ניתנו דגשים לחוויות המשתמש ולעמידה בדרישות אבטחת המידע של בנק ישראל. בהיבט התשתיתי, המערכת מתממשקת לכמה מערכות נוספות בבנק – פנימיות למערכת הייעוץ, כמו המנועים האקטואריים, וחיצוניות, כגון מערכת הדירוג והמיינפריים.

משה לוי, מנהל הפרויקט מטעם מת"ף, זרוע ה-IT בקבוצת הבינלאומי, אמר ש-"הדגש במערכת הייעוץ הוא על שיפור תהליכי העבודה ויעילות העבודה, ובעקבות כך – קיצור תהליך הייעוץ".

אילנית גולדפרב, מנהלת המחלקה לייעוץ פנסיוני בקבוצת הבינלאומי, אמרה ש-"המערכת נבנתה מתוך הרצון לבנות תיק פנסיוני נכון ומתאים ללקוח, על פי נתוניו ובהתחשב במוצריו, תוך יצירת ערך מוסף ללקוח בהרכב הנכסים ובהוזלת עלויות, לצד הרצון להפוך את תהליך הייעוץ לפשוט ונהיר. זאת, תוך קיצור וייעול תהליך הייעוץ עבור היועץ. בנוסף, לקחנו בחשבון את ההתאמה לרגולציה וגמישות לשינויי הרגולציה התכופים בתחום. כל אלה נכללו באפיון ויושמו במערכת".

בסוף 2005 אושרה בכנסת רפורמת בכר, שמטרתה הפחתת הריכוזיות של המערכת הבנקאית בשוק ההון. במסגרת הרפורמה חויבו הבנקים לביים את בעלותם על קופות הגמל וקרנות הנאמנות, ומנגד – ניתנה להם האפשרות לעסוק בייעוץ פנסיוני. הבנק הבינלאומי קיבל רישיון לייעוץ פנסיוני בסוף 2007 והחל לעסוק במתן ייעוץ בפועל בפברואר 2008.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים