חשיבות הפריפריה

כנס אפסון במנצ'סטר גרם ליונתן קורפל להתבונן מקרוב על הציוד ההיקפי

ברוב ימות השנה אנחנו מכוונים את מחשבותינו לספירות המקצועיות העליונות. מערכות כלל ארגוניות, תוכנה כשירות, ארכיטקטורות מוטות שירות ומושגים כגון אלה מעסיקים את הדעת. במילים אחרות, הראש שלנו נמצא פעמים רבות בעננים, תרתי משמע. לפני ימים אחדים לקחתי חלק, כאורחה של חברת אפסון (Epson), בכנס עיתונאים שערכה החברה במנצ'סטר, בריטניה. שם נחתתי על הקרקע, נזכרתי שקיים גם הציוד ההיקפי. נכון שפחות מדברים עליו בענף, אולם ראוי להקדיש גם לו תשומת לב. בחינה מקרוב מגלה עד כמה מדובר בתחום פורח ומתפתח.

במרכז התשתית של כל מערכת מידע נמצא המחשב, אולם בכדי שהוא יוכל להביא תועלת כלשהי, עליו להיות מחובר אל יחידות קלט ופלט. רק כך ניתן להזין אותו בנתונים ולקבל ממנו את התוצאות הנדרשות. היחידות הללו מהוות יחדיו את קטגוריית הציוד הפריפריאלי. ככל שמתגברת הפעילות במיחשוב ענן, המחשב בבית או במשרד מתרוקן בהדרגה מרכיבים וחלק גדל והולך מהעיבוד, האיחסון והתוכנות מועברים לאי שם, מעבר להררי האינטרנט. אפילו מערכות ההפעלה כבר ממוקמות במרחק פיזי ניכר מיותר ויותר מחשבים.

לעומת זאת, עם הציוד ההיקפי ניאלץ להישאר תמיד. לעד נידרש להזין את המחשב ובוודאי נמשיך לרצות ליהנות מהתפוקות שלו. ערוצי האינטראקציה עם המערכות הממוחשבות רק הולכים ומתגוונים, ועימם הציוד הפריפריאלי.

ההתפתחויות החמות בתחום הציוד ההיקפי

אפסון הינה מובילה עולמית בתחום המקרנים ובמגזר המדפסות היא נמנית על השלישייה המובילה. במהלך הכנס בבריטניה ניתנה לי ההזדמנות לבחון מקרוב את ההתפתחויות החמות בשני תחומים חשובים אלה. גם בהם, כמו בענף ה-IT כולו, התמונה ברורה: קיים מרוץ תמידי שמספק כל העת יותר יכולות וביצועים בעבור פחות כסף.

טכנולוגיות מתקדמות, שמקור התפתחותן הוא, בין היתר, בתחרות של אפסון עם חברות כגון קנון (Canon) ומיצובישי (Mitsubishi), משנות תדיר את ביצועי המקרנים. הצבעים יותר מלאים, נטולי מריחות. שלושת צבעי היסוד כבר כלולים בכל פיקסל. הרזולוציות עולות והתמונות יותר בהירות. הקרנת תת-מימד היא כבר מציאות וציוד הקרנה משולב במחשבים ניידים. כמו כן, יחידות ההקרנה פחות רגישות לפגעי חום ואבק, המקרנים מתפקדים היטב מול מסכים גדלים והולכים ומתעצמת יכולת ההקרנה האינטראקטיבית, כאשר משתמשים מפעילים מערכות ישירות מעל גבי התמונה המוקרנת.

גם תחום המדפסות לא קופא על שמריו. לעומת העבר, ההדפסות בימים אלה הן יותר רחבות, מדויקות, מגוונות צבעים, מהירות ומתייבשות כהרף עין. הן מותאמות לצרכים ייחודיים, מציעות את המיטב להנפקת קופונים ומשרתות טוב במיוחד קופות מכירה. במקביל, הן צורכות פחות דיו וחשמל, דורשות פחות עבודת הזנה ותחזוקה, נקשרות לטכנולוגיות ויחידות אחרות, למשל סריקה, וכך הן מובילות מהדפסה גרידא לניהול מתוחכם של איחסון המסמכים ואחזורם. כיום כבר מובן מאליו שניתן להדפיס אלחוטית, ואפילו ישירות מהטלפון הסלולרי.

העובדה שמדפסות נחוצות בכל קצה, בכל בית ומשרד, משפיעה, כמובן, גם על הכמויות וההיקפים המסחריים. אפסון, HP (החברה המובילה בתחום ההדפסות), ברדר (Brother), קנון, סמסונג (Samsung) וחברות נוספות מוכרות יחדיו מדי שנה הרבה יותר מ-100 מיליון מדפסות, מכל הסוגים. בכדי להבין את המשמעויות הכלכליות של זה, די אם נציין שעל פי הערכות שונות, נפח המכירות של הדיו בלבד שמיועד רק למדפסות שעובדות בטכנולוגיה של הזרקת דיו עומד על כ-25 מיליארד דולרים לשנה.

העובדות הללו מוכיחות שמדי פעם, ראוי להעתיק את המבט מהאופק הרחוק למה שנמצא בגובה העיניים, בסביבתנו המיידית, אל הציוד שמקיף אותנו והולך ומתרבה בחדרי המגורים – ובוודאי במקום העבודה. הוא נוגע לכולנו וקובע לא במעט את חוויית השימוש בטכנולוגיית המידע. גם בעתיד, אשתדל לתרום אף בתחום זה.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוטה

    בשום קורס בשום מוסד לא מתייחסים למעשה לציוד ההיקפי

  2. ג

    היכן אפשר לראות את המוצרים של אפסון בארץ?

  3. ליא

    הבעיה היא שבציוד ההיקפי אין כמעט רווח בניגוד לתוכנה ולשירותים מתקדמים

  4. ע. בוחנת

    צודק קורפל. אנו מוקפים בציוד היקפי ומשתמשים בו מדי יום אולם תשומת ליבנו המקצועית מופנית בדרך כלל לרבדים היותר גבוהים לכאורה של המערכות. טוב שקורפל מחדש ולהבטחתו גם יחדש בנושא הקצת מוזנח הזה. אני למשל אשמח לדעת מתי אוכל לרכוש מדפסת תלת-מימד לשחמוש ביתי.

אירועים קרובים