באלמר ליבמ ואורקל: אתם לא מבינים במחסני נתונים גדולים

לדברי מנכ"ל מיקרוסופט, עקב ההתמקדות בתובנה עסקית פנים ארגונית, מחמיצות החברות את ההזדמנות האמיתית לתובנות בקנה מידה נרחב ● "איש אינו פועל באמת בתחום של מרכזי הנתונים הגדולים מלבד מיקרוסופט וגוגל", אמר

מיקרוסופט (Microsoft) מכפילה את המאמצים שהיא עושה בתחום מחסני הנתונים הגדולים – תחום המכונה "Big Data" – מגמה שניצבת בראש סדר העדיפויות של לקוחות מיקרוסופט, על פי סטיב באלמר, מנכ"ל החברה. אולם, בעוד שביבמ (IBM), אורקל (Oracle) וחברות נוספות מתמקדים, לטענת באלמר, בתובנה עסקית פנים ארגונית, הרי שבמיקרוסופט מבקשים להתמקד בהיבטים אחרים של התחום.

בראיון לארבעה עורכים של InformationWeek שטחו באלמר ואנשיו את החזון של הענקית מרדמונד בתחומי מחסני הנתונים הגדולים ומיחשוב הענן. נותר עוד לראות האם מיקרוסופט תצליח לתרגם את החזון ליתרון עסקי על פני יבמ ואורקל, או, חשוב אף יותר, כדי להעניק תועלת אמיתית ללקוחות. עם זאת, הטיעונים ששמעו העורכים בדבר היתרונות הנובעים משילוב בין הנתונים המקומיים וקיבולת המיחשוב העצמית לבין משאבי הענן ויכולות חיצוניות נוספות היו משכנעים וכבדי משקל.

בתחום מחסני הנתונים הגדולים פועלות כבר שנים רבות חברות דוגמת יבמ, אורקל, טרהדטה (Teradata), וכן EMC, שרכשה את Greenplum ו-HP, שרכשה את Vertica. חברות אלה מציעות מוצרים לקצה העליון של השוק, בעוד שמיקרוסופט השיקה בראשונה את PDW (ר"ת SQL Server R2 Parallel Data Warehouse) רק בשנה שעברה. התקני חומרה שמצוידים בתוכנת PDW הושקו בראשונה על ידי HP וחברות נוספות שמשתפות פעולה עם מיקרוסופט רק בתחילת השנה.

למעשה, הלקוח הראשון רכש את PDW רק בחודש שעבר. הכוונה היא לבורסת המניות Direct Edge. הפרויקט של Direct Edge, בהיקף של למעלה מ- 30 טרה-בתים, גדול יותר מכל פרויקט Exadata מוכר של אורקל (הפרויקט המוכר הגדול ביותר של Exadata הוא בהיקף של 23 טרה-בתים – בחברת BNP Paribas). הפרויקט של Direct Edge יתחיל לפעול רק בסוף השנה הנוכחית, ואפילו בשיאו לא יוכל להתחרות בפרויקטים בעלי היקפים של פטה-בתים, שמבוססים על טכנולוגיות של Greenplum, נטצה (Netezza) וטרהדטה. ב-Direct Edge מתכוונים להרחיב את הפרויקט להיקף של 200 טרה-בתים לכל היותר.

מדוע, אם כן, מתיימר באלמר לטעון ש-"איש אינו פועל באמת בתחום של מרכזי הנתונים הגדולים מלבד מיקרוסופט וגוגל (Google)"? מקורה של טענה זו בפעילות של מנוע החיפוש בינג (Bing).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים