ארצות הברית מאשימה את סין במתקפות מקוונות

כתובות IP שמקורן בסין התגלו כמקור למתקפות רבות שאירעו לאחרונה, ובכירים במחלקת המדינה של ארצות הברית רואים בכך פגיעה בזכויות אדם ● "נמשיך להדגיש בפני סין את חשיבות החופש באינטרנט", ציינה מחלקת המדינה האמריקנית

נושא המתקפות המקוונות שסין מבצעת, לפי הטענה, על אתרי אינטרנט שהיא מתנגדת להם הועלה באחרונה על ידי פקיד בכיר בממשל האמריקני בפני שר החוץ הסיני – כך עולה ממכתב שפורסם על ידי הארגון הפוליטי שמאחורי האתר המותקף, הפועל בכתובת Change.org. מכתב זה הוא עדות נוספת לדאגה שמעוררות המתקפות המקוונות שמקורן בסין בממשל האמריקני.

האתר המדובר מציע כלים לעריכת קמפיינים פוליטיים באינטרנט. הוא סבל באמצע חודש אפריל ממתקפות מבוזרות למניעת שירות (DDOS). המתקפות החלו מיד לאחר שפורסמה בו עצומה הקוראת לממשלת סין לשחרר את האמן איי ווייווי. האמן, שלקח חלק בתכנון האיצטדיון הלאומי "קן הציפור" שבו נערכה האולימפיאדה ב-2008, נעצר בתחילת השנה במסגרת מצוד של השלטונות אחר מתנגדים פוליטיים.

חברות בבית הנבחרים של ארצות הברית – הן מנהיגת המיעוט ננסי פלוסי, דמוקרטית מקליפורניה, והן חברת בית הנבחרים רוזה דה-לורו, דמוקרטית מקונטיקט – גינו את המתקפות על האתר וקראו למחלקת המדינה האמריקנית לפעול כדי להעמיד את התוקפים לדין.

בתגובה לקריאות פרסמה מחלקת המדינה גינוי כללי למתקפות למניעת שירות, "דוגמת אלה שבוצעו כנגד אתר Change.org, שיש בהן כדי לפגוע בחופש הביטוי באינטרנט". במקביל שלחה מחלקת המדינה בסוף אפריל מכתב לשר החוץ הסיני – כך על פי מכתב שהיא שלחה לדה-לורו ופורסם באתר Change.org. במכתב צוין שסגן מזכירת המדינה, דן בייקר, העלה את נושא המתקפות בפגישה עם גורמי ממשל בסין, במהלך דיון על זכויות אדם.

"מחלקת המדינה תוסיף להדגיש בפני סין את חשיבות החופש באינטרנט" צוין במכתב, שעליו חתום ג'וזף מק'מנוס, עוזר מזכירת המדינה לענייני משפט. "במסגרת פרויקט 'רשת האינטרנט החופשית' של מחלקת המדינה אנו תומכים במאמצים להגן על ארגונים ויחידים מפני מתקפות כאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים